تبلیغات در سایت ما

الکتروتکنیک-برق صنعتی

پشتيباني آنلاين
پشتيباني آنلاين
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 248
  • کل نظرات : 21
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 11
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 5
  • بازدید دیروز : 1
  • ورودی امروز گوگل : 1
  • ورودی گوگل دیروز : 0
  • آي پي امروز : 2
  • آي پي ديروز : 0
  • بازدید هفته : 40
  • بازدید ماه : 786
  • بازدید سال : 2562
  • بازدید کلی : 39419
  • اطلاعات شما
  • آی پی : 18.223.196.211
  • مرورگر :
  • سیستم عامل :
  • امروز :
  • درباره ما
    خبرنامه
    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



    امکانات جانبی

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 5
    بازدید دیروز : 1
    بازدید هفته : 40
    بازدید ماه : 786
    بازدید کل : 39419
    تعداد مطالب : 248
    تعداد نظرات : 21
    تعداد آنلاین : 1

    Alternative content


    کارد میوه خوری آپادانا مدل D01 بسته 12 عددی

    تفاوت فیلتر هارمونیک و فیلتر De-Tune

     

     

    filter

    فیلتر هارمونیک، فیلتری است که برای جذب هارمونیکهای خاصی طراحی شده است. وظیفه این فیلتر بهبود کیفیت توان در سیستم قدرت از طریق جذب هارمونیکهای جریان مشخص است. فیلترهای هارمونیکی به دو شکل استاتیک (یا پسیو) و  اکتیو می باشند. فیلتر استاتیک بر اساس تشدید در مدارات  LC کار می کند. مثلا یک فیلتر هارمونیک پنجم و هفتم، فیلتری است که دارای دو مدار مجزای LC است که یکی در هارمونیک پنجم (۲۵۰ هرتز در شبکه با فرکانس نامی ۵۰ هرتز) و دیگری در هارمونیک هفتم ( ۳۵۰ هرتز) دچار تشدید می شوند. به عبارت دیگر، امپدانس مدارات LC آنها در این فرکانسها مینیمم شده (به صورت مقاومت درآمده) و رآکتانس سلف و خازن همدیگر را خنثا می کنند. بدین ترتیب این فیلترها مشابه چاه فرکانسی عمل کرده و هارمونیکهای پنجم و هفتم را  جذب می نمایند. فیلترهای پسیو برای مواردی مناسب هستند که هارمونیکهای غیر استاندارد (غالب) شبکه تعداد محدودی باشند. مثلا در شبکه های توزیع معمولا دو هارمونیک پنجم و هفتم غالب بوده و در صورتی که فیلتر شوند، آلودگی هارمونیکی شبکه کاهش زیادی می یابد. این فیلترها ساده تر و ارزانتر از فیلترهای اکتیو هستند. تقسیم بندی دیگر فیلترهای پسیو بر اساس مرتبه آن فیلترهاست، که همان مرتبه معادله مشخصه پاسخ فرکانسی آنهاست.

     

    فیلتر اکتیو  بر اساس تئوری توان لحظه ای کار کرده و محدودیتی در مرتبه هارمونیکهایی که حذف می کند ندارد. روش کار آن بدین صورت است که با استفاده از یک سیستم کنترل مناسب، جریانهای هارمونیکی با دامنه معکوس را به نحوی تولید و به شبکه تزریق می کند  که جریان هارمونیکی شبکه حذف شود. تولید چنین جریانهایی از طریق کنترل مناسب نحوه کلیدزنی ادوات الکترونیک قدرت انجام می شود.

    در نقطه مقابل، فیلترهای De-Tune فیلترهایی هستند که هدف از طراحی آنها نشان دادن امپدانس بالا در مقابل عبور هارمونیکهای خاصی است. برای مثال، معمولا رآکتوری با خازنهای اصلاح ضریب قدرت سری می شود که آنها را در مقابل عبور هارمونیکهای با فرکانس بالا ایمن می سازد. امپدانس خازنها به طور ذاتی با افزایش فرکانس کاهش می یابد. لذا اگر در مقابل عبور هارمونیکهای فرکانس بالا محافظت نشوند، به مرور تخریب خواهند شد. برای مثال، بانکهای خازتی در شبکه ای که هارمونیکهای آن از مرتبه پنج به بالاست طوری طراحی می شود که در کمتر از ۲۵۰ هرتز، De-tune شوند. مثلا با استفاده از رآکتور ۷%، فرکانس De-Tune برابر ۱۸۹ هرتز تعیین می شود. این بدان معنی است که فرکانس تشدید مجموعه خازن و رآکتور، برابر بافرکانس De-tune شده و این مجموعه در فرکانسهای بالاتر از فرکانس De-tune، به دلیل غلبه رآکتانس سلفی بر رآکتانس خازنی، به شکل سلف عمل می کند.

    به طور خلاصه، اصطلاح De-Tune به معنی خارج از تنظیم است. این اصطلاح ذاتاً اصطلاحی مخابراتی است (بر خلاف واژگان Adjust و Setting که کنترلی / قدرتی هستند).

    درک تفاوت فیلتر هارمونیک و فیلتر De-Tune با استفاده از یک آنالوژی ساده خیلی واضحتر خواهد شد. یک آنتن تلویزیون که در جهت دریافت یک فرکانس یا کانال خاص تنظیم شده است، مثل فیلتر هارمونیک برای آن فرکانس عمل می کند؛ زیرا آن فرکانس را جذب می کند. در عوض، اگر آنتن عمداً به شکلی جهت داده شود که آن فرکانس را دریافت نکند، برای آن فرکانس De-Tune شده است.

    دانلود رایگان کتاب سیم پیچی الکترو موتورهای سه فاز به صورت PDF

     

    sim pichi electro motor three phase 12516 کتاب سیم پیچی الکترو موتورهای سه فاز به صورت PDF

     

    دانلود کتاب سیم پیچی الکترو موتورهای سه فاز به صورت PDF 

     

    در این پست کتاب سیم پیچی الکترو موتورهای سه فاز به صورت PDF را برای شما عزیزان آماده کرده ایم امیدواریم مورد توجه تان قرار گرفته باشد.

     

     

    دانلود

     

    توضــیحات:صفحات : 124 صفحه

    | زبان : فارسی

    | فرمت : PDF

    | 7.86 مگابایت

    بانک خازنی چیست ؟

     

     

    بانک خازنی چیست و چرا از بانک خازنی در بعضی اماکن ها استفاده می شود شاید شنیده باشید که با گذاشتن بانک خازنی در کنار تابلو برق مصرف برق آن مجموعه کاهش پیدا میکند!

    در این آموزش به بانک خازنی میپردازیم و خواهیم گفت بانک خازنی چیست و درک درستی از نحوه عملکرد بانک خازنی را در مدار را یاد خواهیم گرفت.

     

    کلید حرارتی چیست ؟

    کلید حرارتی چیست ؟

     

    کلید های حرارتی یا به عبارت دیگر کلید های محافظ موتور که در اصطلاح تخصصی به کلید های MPCB نیز معروف هستند

    از جمله کلید هایی هستند که قابل قطع زیر بار هستند و برای روشن و خاموش کردن الکترو موتور های سه فاز مورد استفاده قرار میگیرد حالا به بیان ساده گفتیم که کلید حرارتی چیست حالا به عملکرد کلید حرارتی می پردازیم.

     

     

    به ادامه مطلب بروید

    Eelectric Circuits (schaum's series)

     

     

     

     

     

    Eelectric Circuits (schaum's series)

     

    نویسنده: Joseph A. Edminister


    This book is a supplementary textbook in electrical circuits. Like any other books of Schaum’s series, it starts every chapter with concise summary explanation of pertinent concepts (definitions, laws and theorems) - then solves typical graded problems and at the end of the chapter introduces similar supplementary problems as exercises for students! It has totally 350 solved problems that are common problems of most examinations. Therefore this book is very useful for students who are getting ready for an examination in the least possible time! Most important topics of this book are: definitions and circuit parameters (like coulomb’s law, potential difference and inductor) , complex numbers , complex impedance and phasor notation, series and parallel circuits and series and parallel resonance

     

     

     

    PDF
    حجم: 12 مگابایت
    صفحات: 73

     

    دانلود رایگان 

    دانلود کتاب Teaching and Instruction of Eplan P8-2-4

    ترموستات Thermostat

    ترموستات Thermostat

    تعريف ترموستات

    كنترل كننده الكتريكي خودكار است براي تنظيم دما در فضاي بسته، معمولاً آن را به دستگاه هاي گرم يا سرد ساز متصل مي كنند; تا با قطع و وصل دستگاه، آن فضا را در دماي تنظيم شده ثابت نگه دارد. هنگامي كه دما به نقطه تنظيم برسد، ترموستات مدار برقي دستگاه را قطع مي كند و وقتي دما 3 الي 5 درجه از نقطه تنظيم پايين تر رود، دوباره مدار را وصل مي كند و دستگاه روشن مي شود.

    لازم به ذكر است، فاصله قطع و وصل ترموستات تكبان بنا به سفارش مشتري بين 1 الي 10 درجه قابل تنظيم مي باشد.

     

    موارد كاربرد ترموستات

    به طور كلي ترموستات براي تنظيم درجه حرارت مايعات، گازها و جامدات در دستگاههاي گرم يا سردساز در بخشهاي مختلف زير مورد استفاده قرار مي گيرد.:

     صنعتي : اعم از گلخانه ها،گرم خانه،كوره،ديگ هاي بخار و اتوكلاوها و …

    ساختمان :

    در بخش تاسيسات اعم از شوفا‍‍‍ژ خانه هاي مركزي و كنترل دما در سيستم هاي هواساز، چيلر و فن كوئل و…

     لوازم خانگي :

    در لباسشويي، ظرفشويي، سرخ كننده ها، سماور برقي، فرهاي برقي، آبگرمكن برقي و گازي و …

    انواع ترموستات

    ترموستات الكترومكانيكي:

    اين نوع ترموستات با استفاده از فرمان حسگر حرارتي توسط يك سري رابط مكانيكي به ميكروسوئيچ، سبب قطع و وصل مدار الكتريكي مي شود محصول اين نوع تكنولوژي داراي 

    دانلود رایگان فیلم آموزش معادلات دیفرانسيل

    فیلم آموزش معادلات دیفرانسيل تدریس شده توسط دکتر امیر جعفری استادیار دانشکده ی علوم ریاضی دانشگاه صنعتی شریف.

     بی شک یکی از مهم ترین دروس رشته های مهندسی و ریاضیات . این درس تلاش میکند تا پدیده های طبیعی را به مدل ریاضی در بیاورد و سپس با کمک تکنیک های مختلف معادله دیفرانسیل مربوطه را حل کند. جواب معادله دیفرانسیل میتواند یک پدیده ی فیزیکی مانند موج ، توزیع حرارت و ... باشد 

     

     

    امیر جعفری

    امیر جعفری استادیار دانشکده ی علوم ریاضی دانشگاه صنعتی شریف است. وی دکتری خود را در سال ۲۰۰۳ میلادی از دانشگاه بران (Brown) در امریکا دریافت کرده است. زمینه ی پژوهش دکتر جعفری هندسه ی جبری و نظریه اعداد است. وی در سال های اخیر درس هایی را در زمینه های مختلف ریاضی در دانشگاه شریف ارائه کرده است.

    این درس شامل 27 جلسه است که تمامی این جلسات به صورت رایگان  از سایت  قابل دریافت خواهد بود.

     

    حجم:42 MB جلسه 1  

    حجم:54 MB جلسه 15

    حجم:55 MB جلسه 2

    حجم:56 MB جلسه 16

    حجم:50 MB جلسه 3

    حجم:56 MB جلسه 17
    حجم:58 MB جلسه 4

    حجم:50 MB جلسه 18
    حجم:57 MB جلسه 5  حجم:52 MB جلسه 19
    حجم:54 MB جلسه 6 حجم:50 MB جلسه 20
    حجم:56 MB جلسه 7 حجم:52 MB جلسه 21
    حجم:53 MB جلسه 8 حجم:66 MB جلسه 22
    حجم:53 MB جلسه 9 حجم:48 MB جلسه 23
    حجم:46 MB جلسه 10 حجم:55 MB جلسه 24
    حجم:55 MB جلسه 11 حجم:52 MB جلسه 25
    حجم:54 MB جلسه 12 حجم:52 MB جلسه 26
    حجم:52 MB جلسه 13 حجم:56 MB جلسه 27
    حجم:56 MB جلسه 14  

     

     

     

     

    دانلود رایگان فیلم آموزش ریاضی مهندسی

    فیلم آموزش ریاضی مهندسی تدریس شده توسط دکتر میرصادقی از اساتید جوان دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه شریف.

     این درس از دروس مشترک اکثر رشته های فنی مهندسی است وشامل دو بخش کلی میشود. در بخش اول با عنوان آنالیز فوریه به بررسی سری فوریه ، انتگرال فوریه و تبدیلات فوریه و در بخش دوم به بررسی توابع مختلط می پردازد. 


    کتاب مرجع درس:

    Advanced Engineering Mathematics، Ervin Kreyszig

     میرامید حاجی میرصادقی

    دکتر میرصادقی از اساتید جوان دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه شریف است. وی مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خویش را در رشته‌ی ریاضی از دانشگاه صنعتی شریف کسب کرد. نام‌برده در دوره‌ی دکترا وارد دوره‌ی مشترک بین دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه پاریس ۶ فرانسه شد و در سال ۱۳۹۱ موفق به اخذ دو مدرک دکترای خود از این دو دانشگاه شد. 
    از جمله افتخارات وی می‌توان به کسب دو مدال طلای کشوری و دو مدال برنز جهانی المپیاد دانش‌آموزی ریاضی، کسب دو مدال طلای کشوری مسابقات دانشجویی کشوری، کسب جایزه‌ی اول و دوم مسابقات دانشجویی ریاضی جهانی، کسب رتبه‌ی اول آزمون کارشناسی ارشد و دکترا اشاره کرد.

     این درس شامل 24 جلسه است که تمامی این جلسات به صورت رایگان از سایت  قابل دریافت خواهد بود.

     

    حجم:31 MB جلسه اول

    حجم:57 MB جلسه چهاردهم- تبدیل لاپلاس در PDE، اعداد مختلط

    حجم:54 MB جلسه دوم

    حجم:53 MB جلسه پانزدهم- توابع مختلط- مشتق مختلط-کوشی ریمان

    حجم:35 MB جلسه سوم

    حجم:55 MB جلسه شانزدهم- توابع خاص مختلط

    حجم:830 kB جلسه چهارم

    حجم:58 MB جلسه هفدهم- انتگرال مختلط

    حجم:45 MB جلسه پنجم

    حجم:56 MB جلسه هجدهم- قضیه انتگرال کوشی و استقلال از مسیر

    حجم:51 MB جلسه ششم

    حجم:54 MB جلسه نوزدهم- فرمول انتگرال کوشی

    حجم:43 MB جلسه هفتم

    حجم:59 MB جلسه بیستم- قضیه لیوویل، موررا، دنباله‌ها و سری‌های مختلط

    حجم:54 MB جلسه هشتم

    حجم:57 MB جلسه بیست و یکم- آزمون نسبت و ریشه، نمایش توابع با سری‌های توانی

    حجم:47 MB جلسه نهم

    حجم:49 MB جلسه بیست و دوم- سری تیلور

    حجم:51 MB جلسه دهم

    حجم:52 MB جلسه بیست و سوم- سری لوران

    حجم:48 MB جلسه یازدهم

    حجم:53 MB جلسه بیست و چهارم- باقیمانه سری لوران

    حجم:47 MB جلسه دوازدهم

     


     

     

       

    حجم:52 MB جلسه سیزدهم

    دانلود رایگان فیلم آموزش ریاضی عمومی ۲

    دانلود رایگان فیلم آموزش ریاضی عمومی ۲ تدریس شده توسط دکتر سیاوش شهشهانی استاد دانشگاه صنعتی شریف

     

     

    سیاوش شهشهانی

    سیاوش شهشهانی استاد ریاضیات دانشگاه صنعتی شریف است. او دانش آموخته دانشگاه برکلی - کالیفرنیا است و از سال 1353 به هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف پیوست. سیاوش شهشهانی سال های متوالی دروس ریاضی عمومی را در دانشگاه شریف ارایه کرده است. زمینه ی فعالیت و تحقیقات وی در ریاضیات سیستم های دینامیکی است و در سال 1382 به عنوان چهره ی ماندگار ریاضیات کشور معرفی شد.

     

    حجم:53 MB  جلسه ۱ - مقدمه جبر و توصیف جبر - فضای حقیقی حجم:63 MB

    جلسه ۲۲ - مشتق و تقریب خطی 3 - قواعد مهم مشتق

    حجم:58 MB
    جلسه ۲ -مفهوم صفحه - مقدمه زیرفضاهای مستوی
    حجم:64 MB  جلسه ۲۳ - میدان گرادیان
    حجم:62 MB  جلسه ۳ - زیرفضاهای مستوی

    حجم: 58 MB  جلسه ۲۴ - مشتق های پاره ای مرتبه بالا، قاعده زنجیره ای
    حجم: 59 MB  جلسه ۴ - ضرب داخلی و هندسه اقلیدسی در فضای حقیقی حجم:  66 MB  جلسه ۲۵ - نقاط بحرانی و آزمون مشتق

     

     

    این درس شامل 41 جلسه است که تمامی این جلسات به صورت رایگان در ادامه مطلب قابل دریافت خواهد بود >>>

     

    فیلم آموزشی PLC Step7 Process Diagnostics

    فیلم آموزشی PLC Step7 Process Diagnostics

    این مجموعه به صورت مولتی مدیا توسط شرکت زیمنس و به زبان انگلیسی تهیه شده است .

    سر فصل ها:

    • 1  Problem
    • A typical problem in automation engineering
    • 2  Basic Principles
    • Principles of Technical Diagnostic , Maintenance Strategies , System Process Diagnostics
    • 3  Products & Tools
    • Products & Tools in the SIMATIC system landscape for process diagnostics
    • 4  Process Diagnostics Runtime
    • Process Diagnostics during runtime in the SIMATIC components taking the example of the message & analysis procedure
    • 5  Monitoring Types
    • Configuration view and the different monitoring types for the SIMATIC languages
    • 6  Configuration Examples
    • Configuration sequences on real example
    • 7  Address Monitoring with S7-PDIAG
    • Configuration with S7-PDIAG in LAD/FDB/STL and proAgent in ProTool/Pro
    • 8  Sequencer Monitoring with S7-GRAFH
    • Configuration with S7-GRAPH and ProAgent in ProTool/Pro
    • 9  State Monitoring with S7-HIGraph
    • Configuration with S7-HiGraph and ProAgent in ProTool/Pro

     

    تصاویری از محیط این مجموعه:

     
    image
    image

     

    حجم: 64 MB
    نوع فایل: اجرایی

    نرم افزار LOGO! Soft Comfort V6.1.5

    نرم افزار پروتیوس ( 7.7 proteus ) سرویس پک 2 نسخه کامل

    دانلود نرم افزار eplan p8 v1.9.5.3231

    دانلود نرم افزار eplan p8 v1.9.5.3231 

    نرم افزار EPLAN برنامه ای حرفه ای برای رسم و طراحی کنترل پروسه های الکتریکی می باشد و در مهندسی برق کاربرد فراوانی دارد.این نرم افزار جهت انجام پروسه های صنعتی و مدیریت پروژه های الکتریکی بسیار مناسب می باشد .توانایی های نرم افزار eplan در فرایند اتوماسیون صنعتی بسیار زیاد می باشد .برخی از این توانایی ها را می توان :رسم جانمایی تابلو ,ایجاد صفحات شماتیک , رسم صفحات گرافیکی و امکان دریافت اطلاعات از نرم افزارهایی همچون ACADو ACDSEE , امکان نمایش دقیق رابطه بین المانهای عناصر و همچنین ایجاد خروجی های گرافیکی مانند نمودا ها و لیست قطعات... نام برد

      

    image
     
     

    پارت 1 با حجم 327 MB


    پارت 2 با حجم 309 MB
    رمز: www.power2.ir

    نوع فایل:اجرایی

    نرم افزار محاسبات کابل ducab

    نرم افزار محاسبات کابل ducab

    نرم افزار Ducab یک نرم افزار قوی در زمینه محاسبات کابل است و بسیاری از مهندسین در طراحی هایی تاسیساتی از این نرم افزار استفاده می کنند، از مزیت های این نرم افزار می توان محیط کار ساده و آسان و همچنین محاسبه عوامل موثر در انتخاب کابل از جمله طول کابل، افت ولتاژ، جریان نامی، ضریب قدرت ، دمای محیط و ... اشاره کرد

     

     



    حجم:  66 kB
    رمز: www.power2.ir
    نوع فایل: اجرايي

    نرم افزار شبيه سازي مدار فرمان Electromechanical System Simulator

    نرم افزار شبيه سازي مدار فرمان Electromechanical System Simulator

    با استفاده از اين نرم افزار مي توانيد مدار فرمان سيستمهاي صنعتي را شبيه سازي كنيد در اين نرم افزار اكثر المانهاي مورد نياز براي طراحي مدارات فرمان از جمله كنتاكتور ها، تايمرها ،شستي هاي استپ و استارت و... موجود مي باشد . براي آشنايي بيشتر با محيط نرم افزار مي توانيد به help اين نرم افزار مراجعه كنيد و از سيستم آموزش مولتي مدياي اين نرم افزار كه در بخش Tutorial قرار گرفته است استفاده كنيد.

     



    حجم:3.35 MB
    رمز: www.power2.ir
    نوع فایل: اجرايي

    Mobile Electrician Pro v3.4 Donated – اپلیکیشن کامل مربوط به محاسبات مدارهای الکتریکی برای اندروید

    Mobile Electrician Pro v3.4 Donated – اپلیکیشن کامل مربوط به محاسبات مدارهای الکتریکی برای اندروید

     

    Mobile Electrician Pro Android

     

    Mobile Electrician Pro برنامه ای فوق العاده عالی و کامل در زمینه ی مدارهای الکتریکی از استودیوی Anatoliy Tarasenko برای دستگاه های اندرویدی است که مخصوص متخصصان برق طراحی شده است و با دارا بودن ویزگی های بسیار زیاد می تواند مورد استفاده ی دانشجویان رشته برق نیز قرار بگیرد! همانطور که مستحضرید محاسبه ی میزان مقاومت، جریان ، ولتاژ، توان و … عناصر استفاده شده در یک مدار الکتریکی بسیار دشوار است؛ از این رو بهره گیری از یک اپلیکیشن حرفه ای برای محاسبات الکتریکی می تواند تا حد زیادی مشکلات دانشجویان و مهندسان رشته برق را کاهش دهد و ما امروز برنامه کاربردی Mobile Electrician را برای قشر دانشجویان رشته ی برق فارسرویدی معرفی کرده ایم که بدون شک مورد پسندشان واقع خواهد شد

     

    دانلود برنامه و توضیحات بیشتر در ادامه >>>

    دانلود نرم افزار EveryCircuit v2.16

    EveryCircuit 2.16 دانلود نرم افزار طراحی مدار الکتریکی

     

    با نرم افزار EveryCircuit v2.16 شما درک خواهید کرد که مدارات الکترونیکی چگونه کار می کنند. توسط این برنامه می توانید مدارهای الکتریکی را به صورت حرفه ای شبیه سازی، طراحی و تست کنید تا به صورت انیمیشن ببینید هر کدام از مدارها به چه شکل کار می کنند. شما می توانید پارامترهای مدار را با دکمه های آنالوگ به صورت دلخواه تنظیم و سیگنال ورودی را به آن وارد کنید تا مدار به صورت لحظه ای به عمل شما پاسخ دهد. شما حتی می توانید با انگشت خود یک سیگنال ورودی دلخواه تولید کنید! همچنین می توانید در مدار های خود از تمام قطعات مانند مقاومت، خازن، سلف، ترانسفورماتور، لامپ، پتانسیومتر، کادمیوم، دیود و … استفاده کنید و مدارهایی واقعی و جالب را بسازید.

    ویژگی ها:
    – دارای کتابخانه های عمومی در حال رشد از مدارها
    – انیمیشن از شکل موج ولتاژ و جریان
    – انیمیشن از charges خازن
    – دکمه کنترل آنالوگ تنظیم پارامترهای مدار
    – مسیر یابی سیم به صورت خودکار
    – اسیلوسکوپ
    – شبیه سازی DC و transient بدون درز
    – شبیه سازی دکمه تکی کنترل های پخش / مکث
    – ذخیره و بارگذاری شماتیک مدار
    – موتور شبیه سازی موبایل
    – لرزش گوشی برای شروع oscillators
    – رابط کاربری بصری
    – بدون تبلیغات

    دانلود در ادامه..

    دانلود کتاب لغات ضروری برای تافل (TOEFL)

    دانلود کتاب لغات ضروری برای تافل (TOEFL)

    he TOEFL is a comprehensive English language examination required by more than 3,000 colleges and universities in the United States, Canada, and other parts of the world. In addition, foreign born professionals frequently need a TOEFL score for certification to practice their profession in the United States or Canada

    http://s3.picofile.com/file/8213281134/TOEFL_alirezaeyan_blogfa_com_.PNG

    Downlaod

    Type: PDF

    Number Of Pages: 184

    Size: 1MB

     

    آشنایی با تجهیزات درون پست های برق

    آشنایی با تجهیزات درون پست های برق

     

     

    CT))
    چون جریان خطوط زیاد می باشد و نمی توان مستقیما آن را اندازه گرفت با استفاده ازاین دستگاه از جریان نمونه برداری میکنند.این دستگاه به صورت سری در مدار قرار می گیرد.همچنین برای ایزوله شدن شبکه های فشار قوی از سیتم های اندازه گیری و حفاظت از این وسیله استفاده می شود.

    مقاله با موضوع ایمنی در ایستگاه های برق

     

    مقاله ای با عنوان:

      " دلایل آتش سوزی ترانس های قدرت و روش های پیشنهادی جهت امکانِ جلوگیری یا کاهش وقوع آن "

     

    دانلود فایل

     

    نویسندگان: حامد مخملی - علی مسفروش

      

    پاور پوینت موتور شراگ ریشتر

     

     

    فرمت : پاورپوینت

    زبان : لاتین

    تعداد صفحات : 14

    حجم : 400 کیلوبایت

    پسورد : t3teknik.loxblog.com

     

    دانلود فایل

     

    این مقاله به درخواست بازدیدکنندگان سایت تهیه و قرار داده شد

     

     

     

    گذر هایی دیگر بر این موتور 

    Schrage-Richter Motor
    Schrage-Richter motor is a three-phase parallel-excited rotational motor with a double set of brushes. This motor was invented in 1910 by German electrical engineers Schrage and Richter almost at the same time.
    The motor is a machine with a phase-wound rotor that is energized. In addition, the stator winding is powered through the brush-collector unit which includes a collector and set sets of brushes orbiting each other.
    You can set different speeds by changing the position of brushes.
    As compared to a conventional induction motor, Schrage-Richter motor has a balanced design. Its primary three-phase winding is located on the rotor and is powered from the mains through slip rings. The secondary winding is located on the stator. Each winding of this phase is connected to brushes moving on a collector located on the rotor.
    The third winding is connected to the collector. It is located in the same slots as the rotor’s primary winding. In the third winding EMF is induced due to the inductive coupling with the primary winding.
    Moving beams make brushes of each phase of the stator move to each other or move apart.
    Moving beams with brushes are either moved manually or using by a drive motor. Brushes of both beams are located on the collector with an axial shift. Therefore, they can override.
    Schrage-Richter motor finds wide applications in the printing, textile, and other industries.


    http://www.electriciansboards.co.uk/topic/864-rotary-converter/

     


     

     

    Diagram schrage motor



     http://pt.slideshare.net/cvaraz/schrage-motor

    دانلود رایگان جزوه نقشه کشی برق ساختمان – مهندسی برق

    توضیحات :

    نقشه کشی برق ساختمان نام جزوه ای است که با اهدافی چون تشخیص انواع نقشه ها در نقشه کشی برق ساختمان، علایم اختصاری اجزای مدارهای الکتریکی، مسیرها و محل های درست و منطقی را برای لوله کشی و نصب تجهیزات برقی و … نوشته شده است. این جزوه منبعی مناسب برای یادگیری مفاهیم مرتبط با نقشه های برقی ساختمان و رسم آنها است.

     

    فهرست مطالب :

    • مقدمه
    • محتوای نقشه ها
    • علائم
    • نقشه پلان ها
    • نمودار تابلوها
    • نمودار های رایزر
    • جزئیات نقشه
    • توضیحات نقشه
    • نقشه کشی برق به کمک نرم افزار AutoCad

     

     

     دانلود با لینک مستقیم 

    √ پسورد فایل : ندارد

    √ منبع : www.prozheha.ir

    √ حجم فایل : 2.14 mb

    سوالات آزمون نظام مهندسی تاسیسات برق

    سوالات آزمون نظام مهندسی تاسیسات برق 90 به همراه پاسخ نامه






    سوالات آزمون نظام مهندسی تاسیسات برق 89 به همراه پاسخ نامه







    سوالات آزمون نظام مهندسی تاسیسات برق 87 به همراه پاسخ نامه








    سوالات آزمون نظام مهندسی تاسیسات برق 84 به همراه پاسخ نامه








    سوالات آزمون نظام مهندسی تاسیسات برق 83 به همراه پاسخ نامه


    دانلود تمامی مباحث مقررات ملی ساختمانی (مباحث 1 تا 20 )

    دانلود تمامی مباحث مقررات ملی ساختمانی (مباحث 1 تا 20 )

    برای دانلود مباحث روی آنها کلیک کنید.



    مبحث اول............................................ . ................................... تعاریف

    مبحث دوم............................................ . ......................... نظامات اداری

    مبحث سوم.......................................... حفاظت ساختمانها در برابر حریق

    مبحث چهارم........................................ . ......... الزامات عمومی ساختمان

    مبحث پنجم.......................................... مصالح و فراورده های ساختمانی

    مبحث ششم............................................ ....... بارهای وارد بر ساختمان

    مبحث هفتم.......................................... .. ...................... پی وپی سازی

    مبحث هشتم............................ طرح و اجرای ساختمانهای با مصالح بنایی
    .
    مبحث نهم......................................... طرح و اجرای ساختمانهای بتن آرمه

    مبحث دهم......................................... طرح و اجرای ساختمانهای فولادی

    مبحث یازدهم...................................... ........... اجرای صنعتی ساختمانها

    مبحث دوازدهم................................... .. ایمنی و حفاظت كار در حین اجرا

    مبحث سیزدهم...................................... .. ..................... تاسیسات برقی

    مبحث چهاردهم..................... تاسیسات گرمایی، تعویض هواوتهویه مطبوع

    مبحث پانزدهم.................................... . ........ آسانسورها و پله های برقی

    مبحث شانزدهم.................................... ... ................ تاسیسات بهداشتی

    مبحث هفدهم.......... تاسیسات لوله كشی و تجهیزات گاز طبیعی ساختمانها

    مبحث هجدهم........................................ ... ......... عایق بندی و تنظیم صدا

    مبحث نوزدهم...................................... . ....... صرفه جویی در مصرف انرژی

    مبحث بیستم........................................ ..... ....................... علائم و تابلوها

    مواد آزمون ورود به حرفه‌ مهندسان رشته تاسیسات برقی(پايه سه) مرداد 1394

    مواد آزمون ورود به حرفه‌ مهندسان رشته تاسیسات برقی(پايه سه) مرداد 1394



    با سلام


    موارد آزمون نظام مهندسی رشته تاسیسات برقی به شرح ذیل می باشد:


    • قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان و آئين‌نامه اجرائي آن –(1390)
    • مبحث اول ( تعاریف )-ويرايش(1392)
    • مبحث دوم ( نظامات اداري )- ويرايش 1384
    • مبحث سوم ( حفاظت ساختمانها در مقابل حريق )- (1392)
    • مبحث دوازدهم ( ايمني و حفاظت كار در حين اجرا )- (1392)
    • مبحث سيزدهم (طرح و اجراي تاسيسات برقي ساختمانها )-(1382)
    • مبحث پانزدهم (آسانسورها و پلکان‌ برقي )- (1392)
    • مبحث نوزدهم (صرفه‌جوئي در مصرف انرژي )-( 1389)
    • مبحث بيست و يکم (پدافند غيرعامل) (1391)
    • مبحث بيست و دوم (مراقبت و نگهداري از ساختمانها) (1392)
    • اطلاعات عمومي تأسيسات برقي و الزامات آن، مراجع علمي و فني معتبر، انتشارات فني سازمان مديريت و برنامه ريزي *
    • مسايل مربوط به طراحي، اجرا و نظارت بر ساخت و سازها*
    •مقررات، قوانين و ضوابط حقوقي و انتظامي مرتبط با ساخت و سازها*
    •راهنماهاي مقررات ملي ساختمان
    * براي موارد ذكر شده منابع معتبر مورد نظر بوده و منبع خاصي معرفي نمي‌گردد.
    • تذكر1: منظور از مباحث، مباحث مقررات ملّي ساختمان ميباشد.
    • تذكر2: در صورت تناقض بين مباحث مقررات ملّي ساختمان و ساير مدارك فني و يا جمله كتابهاي راهنماي مباحث، ملاك عمل مباحث مقررات ملّي ساختمان ملاك عمل خواهد بود.
    • تذكر3: آخرين نسخه معتبر مدارك و منابع فني و مباحث مقررات ملّي ساختمان اعلام شده ملاك عمل خواهد بود.

    دانلود جزوه بررسی حالات گذرا در سیستم های قدرت دکتر بطحایی

    انلود جزوه بررسی حالات گذرا در سیستم های قدرت دکتر بطحایی

    جزوه حالات گذرا در سیستم های قدرت









    دانلود
     جزوه بررسی حالات گذرا در سیستم های قدرت دکتر بطحایی



    توانایی افزایش تشخیص هدف در رادار sar در اهداف زمینی

    توانایی افزایش تشخیص هدف در رادار sar در اهداف زمینی

    چکیده مقاله : 


    در این نوشتار، به بیان زیرساخت‌های لازم به منظور بهبود توانایی تشخیص هدف در رادار SAR مورد کاربرد در هواپیما و فضاپیما برای رصد نمودن اهداف زمینی پرداخته است. برای این منظور، تکنولوژی SAR و کاربرد های آن معرفی شده است. 

    سپس مفاهیم مورد کاربرد در SAR و سنجش از دور راداری، شرکت‌های معتبر و مشخصات سیستم‌های مشهور هوایی و فضایی حامل SAR، نحوه عملکرد و وضعیت‌های مختلف SAR و همچنین نحوه پردازش سیگنال آن به صورت نظری شرح داده شده است. 

    و در پایان، نحوه پیاده سازی عملی آن به همراه مقدمات تاسیس آزمایشگاه تحقیقاتی بیان شده است. مطالعه این نوشتار سبب ایجاد چشم انداز روشنی به منظور برنامه ریزی، تخصیص بودجه و مدیریت پرسنل متخصص لازم برای مدیران و همچنین آشنایی با مباحث علمی و زمینه های تحقیق مرتبط با SAR خواهد شد. 



    حجم فایل
    3627 کیلو بایت
    دریافت مقاله
     

    Fundamentals of Microelectronics پروفسور رضوي 2006

    دانلود رایگان کتاب راهنمای جامع STEP7 (جلد اول + جلد دوم)

    دانلود رایگان کتاب راهنمای جامع STEP7 (جلد اول)


      زبان: فارسی   نویسنده: مهندس محمد رضا ماهر
      نوع فایل: PDF
      تعداد صفحات: 364   ناشر: شرکت صابکو
      حجم کتاب: 5.36 مگابایت







    دانلود رایگان کتاب راهنمای جامع STEP7 (جلد دوم)


      زبان: فارسی   نویسنده: مهندس محمد رضا ماهر
      نوع فایل: PDF
      تعداد صفحات: 475   ناشر: شرکت صابکو
      حجم کتاب: 5.23 مگابایت

    The ART & SCIENCE Of Protective Relaying

    The ART & SCIENCE Of Protective Relaying



     




    زبان: 
    انگلیسی
      نویسنده: C.Russell Mason
      نوع فایل: PDF
      تعداد صفحات: 357    
      حجم کتاب: 2.77 مگابایت

    کتاب اصول الکترونیک

    کتاب اصول الکترونیک





    کتاب اصول الکترونیک (خلیل باغانی)
    (تعداد صفحات : 108 صفحه)

    فصل اول : دستگاه ، مدار و قطعه الکترونیک
    فصل دوم : دیود
    فصل سوم : منابع تغذیه و کاربرد دیود
    فصل چهارم : ترانزیستور
    فصل پنجم : تغذیه یا بایاس ترانزیستور
    فصل ششم : تحلیل تقویت کننده
    فصل هفتم : ترکیب تقویت کننده ها
    فصل هشتم : قطعات چند لایه
    فصل نهم : روشهای عیب یابی ترانزیستور



    دانلود كتاب مهندسی روشنایی

    دانلود كتاب مهندسی روشنایی



    نام کتاب: مهندسی روشنایی
    (Lighting Engineering)
    موضوع: کتاب به معرفی اصول ریاضی مهندسی روشنایی می پردازد و تخصصی است.
    قابل استفاده برای: مهندسان برق، مهندسان نورپردازی و سایر افراد علاقه مند
    حجم فایل: 6.2 مگابایت

    دانلود:  






    جزوه کلاسی و مجموعه تست های کنکور ارشد / الکترومغناطیس دکتر اشرفیان

    جزوه کلاسی و مجموعه تست های کنکور ارشد / الکترومغناطیس دکتر اشرفیان

    جزوه کلاسی و مجموعه تست های کنکور ارشد

    الکترومغناطیس دکتر اشرفیان


    دانلود

    دانلود کتاب الکترومغناطیس چنگ به همراه حل تمرین

     

    دانلوددانلود مستقیم : کتاب الکترومغناطیس دیوید چنگ به همراه حل تمرین


     اساس یک روش ساده ، الکترومغناطیس بر روی خواص بارهای الکریکی در حالت سکون و یا در حالت حرکت مطالعه میکند . بر اساس فیزیک پایه دو بار الکتریکی مثبت و منفی وجود دارند . حرکت بارهای الکتریکی باعث ایجاد جریان می شود و این عمل به نوبه خود میدان مغناطیسی ایجاد میکند . 
    کتاب الکترومغناطیس چنگ از کراجع مهم در درس الکترومغناطیس می باشد که رفرنس اکثر اساتید این رشته می باشد . درس الکترومغناطیس به دلیل پیچیدگی های بسیار و مسائل متنوع یکی از مشکل ترین دروس رشته برق می باشد که اکثر دانشجویان با حل مسائل این درس با مشکل مواجه هستند .
    با توجه به نیاز اکثر دانشجویان به حل تمرینات رفرنس اصلی درس الکترومغناطیس ، مهندس یار اقدام به انتشارکتاب میدان و موج الکترومغناطیس دیوید چنگ (Field and Wave Electromagnetics) به همراه حل تمرین آن نموده است . کتاب الکترومغناطیس دیوید چنگویرایش دوم مشتمل بر 515 صفحه بوده و سرفصل های زیر را شامل می شود :

    • The Electromagnetic Model
    • Vector Analysis
    • Static Electro Field
    • Solution Of Electrostatic Problems
    • Steady Electric Currents
    • Static Magnetic Fields
    • Time-Varying Fields And Maxwell’s Equations
    • Plane Electromagnetic Waves
    • Theory And Applications Of Transmission Lines
    • Waveguides and Cavity Resonators
    • Antenas And Radiating Systems

    کتاب حل تمرین الکترومغماطیس دیوید چنگ نیز مربوط به ویرایش دوم این کتاب بوده و مشتمل بر 136 صفحه می باشد .

    حل تمرین الکترونیک۱ (میرعشقی)

    حل تمرین الکترونیک۱ (میرعشقی)

    این جزوه شامل حل المسایل کامل کتاب اکترونیک ۱ است

     

     

    حجم فایل:۱۹ meg         دانلود

     

    دانلود کتاب حل المسائل سیگنال ها و سیستم های اپنهایم

     

    tag 
    حجم فایل : مجموعاً 50 مگابایت
     

    کتاب حل المسائل سیگنال ها و سیستم های اپنهایم به زبان فارسی و در 6 قسمت مجزا به حل و تشریح مسائل فصول زیر پرداخته است:

    • سیگنال و تعاریف اولیه
    • سیستم های خطی تغییر ناپذیر با زمان
    • نمایش سری فوریه سیگنال های متناوب
    • تبدیل فوریه پیوسته در زمان
    • تبدیل فوریه گسسته در زمان
    • تبدیل Z

    دانلود گزارش کارآموزی در پست برق مترو

     دانلود گزارش کارآموزی در پست برق مترو

     

    عنوان گزارش کارآموزی : کارآموزی در پست برق مترو

    قالب بندی : Word

    قیمت : رایگان

    شرح مختصر : مزایای استفاده از راه آهن برقی نسبت به دیزلی باعث شده است که تمام کشور های توسعه یافته و درحال توسعه تلاش روز افزونی برای بهره مندی بیشتر از این سیستم اغاز کنند.در کشور عزیز ما نیز بحث راه آاهن برقی از سالها قبل مطرح بوده است و در سالها ی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فقط یک محور راه آاهن برقی در مسیر تبریز – جلفا احداث و به بهره برداری رسیده است . در سالهی پس از انقلاب با وجود تمام مشکلات، با تلاش مسئولین و شرکت راه آهن برقی تهران و حومه سر انجام در سال ۱۳۷۷ دومین محور راه آهن برقی کشور در مسیر تهران – کرج به بهره برداری رسید .نحوهء تغذیه و کنترل شبکه برق رسانی از اساسی ترین موضوعات قابل بحث در این زمینه می باشد . در این مبحث ما با پست های برق مترو تهران – کرج،آشنا شده و قسمت های مختلف آن را بررسی کرده و از اساس کار این سیستم اگاه خواهیم شد.باید شبکه برق طوری طرح ریزی شود که از یک پایداری و ثبات قابل قبول و تا حد امکان مطمئنی برخوردار باشد. امروزه قطع شدن برق برای مدت کوتاهی باعث مختلف شدن زندگی فردی و قطع شدن برق کارخانه های صنعتی و مصرف کننده های بزرگ، موسسه های علمی و پژوهشی بمدت نسبتاً طولانی موجب زیان های جبران ناپذیر می‌شود. لذا قطع شدن و یا قطع کردن دستگاهها و تجهیزات الکتریکی معیوب از شبکه لازم است ولی کافی نیست بلکه باید تدابیری بکار برده شود که برق مصرف کننده ای که در اثر بوجود آمدن عیب فنی از شبکه قطع شده است، در کوتاهترین مدت ممکنه تامین گردد.انتقال برق، وقفه را دستگاهها و وسائل حفاظتی تامین می‌کند که ما به آنها رله‌های حفاظتی و یا رله می‌گوئیم

    فهرست :

    پیشگفتار

    ساختار پست های فشار قوی

    دسته بندی پست های فشارقوی

    اجزاء تشکیل دهنده پستها

    بررسی تجهیزات فشارقوی ، حفاظت ، کنترل و ثبات وقایع

    سیستم تغذیه

    سیستم زمین

    ترانسفورماتور جریان

    مشخصات فنی شینه‌ها در پستهای فشارقوی

    موج گیر و تجهیزات کوپلینگ

    اجزاء اصلی یک سیستم PLC

    راکتورهای موازی

    ترانسفورماتورهای ولتاژ خازنی

    سیستم حفاظت از صاعقه

    سکسیونر

    ترانسفورماتور زمین-کمکی

    بریکر

    سیستم کنترل

    سیستم اسکادا

    رله ها

    تب چنجر

    تابلوی آلارم پست برق بنیادرنگ

    منابع

     

     

    دانلود گزارش کارآموزی در پست برق مترو
    فرستنده : سید مهدی طاهری
    حجم فایل : 84 کیلوبایت
    لینک دانلود مستقیم کتاب

     

    دانلود مقاله مقاومت های الکتریکی و انواع آن

     دانلود مقاله مقاومت های الکتریکی و انواع آن

     

    عنوان جزوه: مقاومت های الکتریکی و انواع آن

    قالب بندی : PDF

     

    شرح مختصر : یک مقاومت ایده‌ال عنصری است با یک مقاومت الکتریکی که صرفنظر از ولتاژ اعمالی به دو سرش یا جریان الکتریکی عبوری از آن ، ثابت می‌ماند. اما بدلیل اینکه مقاومتهای جهان واقعی نمی‌توانند این شرایط ایده‌ال را برآورده سازند، آنها را بگونه‌ای طراحی می‌کنند که در برابر تغییرات دما و دیگر عوامل محیطی ، نوسانات کمی در مقاومت الکتریکی شان ایجاد شود. مقاومتها ممکن است که ثابت یا متغییر باشند. مقاومتهای متغیر پتانسیومتر یا رئوستا نیز خوانده می‌شوند و این اجازه را می‌دهند که مقاومت وسیله توسط تنظیم یک میله یا لغزش یک ابزار کنترلی ، تغییر کند.

     

     

    دانلود مقاله مقاومت های الکتریکی و انواع آن

     فرستنده : رایان جعفرزاده راستین
     حجم فایل : 910 کیلوبایت
     لینک دانلود مستقیم کتاب

     

    PowerCube ژنراتور خورشیدی امدادی

    هفت سال پیش بود که شرکت Ecosphere Technologies برای اولین بار یک واحد امداد خود را به مناطقفاجعه زده اعزام نمود. این شرکت از آن زمان تا بحال مشغول اصلاح شکل و بهبود عملکرد این سیستمبوده است و در حال حاضر کار بر روی بزرگترین ژنراتور برق خورشیدی امدادی در جهان را به پایان رسانده است. این سیستم قادر به تولید 15 کیلو وات برق (25ََA سه فاز) می باشد، PowerCube با قابلیت حمل و نقل راحت مجهز به یک محفظه سرپوشیده با امکان تصفیه آب با انرژی خورشیدی نیز می باشد.

     

    جدول کدهایAnsi (Ansi Codes)

    جدول کدهایAnsi (Ansi Codes)
     
    جدول کدهای ANSI مربوط به حفاظت های تجهیزات پست و شبکه خطوط انتقال و فوق توزیع به صورت فایل Pdf را اینجا دریافت نمایید.

     

     

    توجه:

    در صورتی که قبلا دریافت کرده اید به اطلاع می رسانم فایل بروز و چند ضمیمه اضافه شد.

    - فایل بدون رمز می باشد.

    محاسبات آنلاین چاه ارت

    جزوه آموزش مدار فرمان

    دانلود جزوه آموزش مدار فرمان

    یادگیری مدار فرمان برای دانشجویان برق از جمله دانشجویان برق کنترل و برق قدرت یک امر ضروری است، با این جزوه شما تا حد زیادی می توانید مدار فرمان را یاد بگیرید.

     
     
     
     
     
    تعداد صفحات:91
    حجم:3 MB
    پسورد : www.mohandes.org

    مشخصات کابلهای مخابرات

    مراحل ساخت کابل مخابراتی

    • هادی کابل مخابراتی :

      از مس الکترونیک با درجه خلوص طبق استاندارد بین‌المللی و نرم شده به عنوان هادی استفاده شده است. قطر هادی 0.4 ، 0.5 ، 0.6 ، 0.8 میلیمتر است.

    • عایق کابل مخابراتی :

      عایق از مواد پی وی سی (P.V.C) یا از مواد (P.E) پلی اتیلن است که بطور یکنواخت روی هادی کشیده شده است.

    • تابیدن زوجها به صورت کابل :

      زوجها با رنگهای متناسب جهت شناسایی ، در لایه‌های هم مرکز به هم تابیده می‌شوند. در لایه‌ها طول تاب زوجها با همدیگر اختلاف دارند تا از بروز پارازیت از زوجی به زوج دیگر جلوگیری شود. روی زوجهای تابیده شده در مواقع ضروری پوشش پلاستیکی کشیده شده است.

    • حفاظ الکترواستاتیک :

     

     

     

     

     

     

     

    ادامه ..........

    چگونگی اتصال مستقیم صفحه خورشیدی به شبکه

     

    سلام

    در مطلب قبلی سوالی مطرح شد راجع به اینکه چگونه می شود انرژی تولید شده توسط صفحات خورشیدی را به شبکه متصل نمود؟

    همانطور که شما دوستان می دانید و در مطالب قبلی توضیح داده شد انرژی الکتریکی ناشی از صفحات خورشیدی دارای ماهیتی DC است و برای اینکه آن را به شبکه برق متصل نمود باید ماهیت آن عوض شود. ماهیت برق استفاده شده در شبکه AC است و برای تبدیل DC به AC از اینورتر باید استفاده شود. این دستگاه برق DC تولید شده توسط پانل ها را به جریان متناوب تبدیل می کند. این نوع از اینورترها به دو نوع متصل و مستقل از شبکه برق تقسیم می گردد. این اینورترها حتما باید از الگوریتم تعقیب نقطه بیشینه توان (MPPT) برای افزایش قابل توجه تولید برق در شرایط معمولی و همچنین شرایط ابری استفاده کنند.

    برای دوستانی که واژه MPPT را نمیدانند عرض کنم که

        ماکزیمم نقطه توان(MPP):

    در صفحات خورشیدي موضوعی که مطرح می شود، مفهوم مدیریت توان براي ردیابی بیشترین توان ممکن از سلول خورشیدي (Maximum Power Point) است. وقتی مقاومت بار بر روي سلول خورشیدي را به صورت مداوم از صفر (اتصال کوتاه) تا یک مقدار بسیارزیاد (اتصال باز) افزایش می دهیم، بیشترین توان خروجی (MPP) بدست می آید. 

    MPP نقطه ای است که بیشترین V*I می باشد و بیشترین توان را از سلول خورشیدي تحویل می دهد. این عملیات توسط یک حلقه کنترلی که به صورت متناوب توان ورودي را با توان حالت قبل آن مقایسه کرده و بیشترین توان را در خروجی تحویل می دهد، کنترل می شود که  (MPPT(Maximum Power Point Tracking خوانده می شود.

    شکل زیر جریان خروجی و توان خروجی یک پنل فتوولتائیک را بصورت تابعی از ولتاژ به ازاء یک تابش معین نشان می دهد.

    مشخصه MPPT

     

    برای اتصال به شبکه از اینورترهای متصل به شبکه استفاده می کنند اما اینورترها معایبی دارند: 1- بالابودن هزینه های نصب 2- عدم پایداری شبکه 3- عدم پایداری دیگر صفحات خورشیدی اگر یکی از صفحات دچار خطا شد و از سیستم خارج شد.

    بنابراین به نظر شما چگونه می شود این معایب را حذف کرد و سیستمی خوب برای تولید انرژی الکتریکی داشته باشیم.

    با نظرات سازنده و خوب شما ما پیشرفت می کنیم و مطالب ارزنده تری در اختیار شما دوستان قرار می دهیم.

     

    تبلیغات
    نویسندگان
    ورود کاربران
    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    آخرین نظرات کاربران
    paria - من نمیتونم دانلود کنم کتاب عایقو
    پاسخ: درود گرامی لینک دانلود بازیابی شد - 1394/10/11/t3tekn
    ابراهیم -

    اگه ميشه برای منم يكم اطلاعات درباره موتور شراگ همراه با عكسش ميخواسنم براي پروژه ممنون ميشم خواهشن بفرستين خيلي ضروريه

     

    - 1394/8/28/t3tekn
    mohsen - عالی میشه اگه محبت کنید برام ایمیل کنید - 1393/10/17/t3tekn
    رضا - سلام جناب مهندس خیلی برام جالب بود . اگر براتون مقدور بود باز هم از این نمونه آزمایش ها رو بزارید در صورت بودن فیلم و عکس واقعا ممنون میشم با تشکر از شما به خاطر وقتی که گذاشتید - 1393/9/23/t3tekn
    رضا - سلام جناب مهندس خیلی برام جابل بود . اگر براتون مقدور بود باز هم از این نمونه آزمایش ها رو بزارید در صورت بودن فیلم و عکس واقعا ممنون میشم با تشکر از شما به خاطر وقتی که گذاشتید - 1393/9/23/t3tekn
    mohamad - hi - 1393/9/12/t3tekn
    reza - ججهت تعمیرات این نوع موتور ما به شما خدمات میدهیم
    - 1393/8/8/t3tekn
    بامداد کریمی - سپاسگزارم موید باشین. - 1393/8/3/t3tekn
    حسین - دوست عزیز ای‌کاش منبع مطالبت رو هم می گذاشتی. به هر حال موفق باشی
    پاسخ: در ارسال های اینده منبع هم گذارده خواهد .سرافراز باشید. - 1393/5/25/t3tekn
    همايون -

    سلام اگه ميشه يكم اطلاعات درباره موتور شراگ همراه با عكسش ميخواسنم براي پروژه ممنون ميشم خواهشن بفرستين خيلي ضروريه

    - 1393/1/30/t3tekn
    عنوان آگهی شما

    قرار دادن بنر درسایت. ماهینه فقط 2 هزار تومان

    به الکتروتکنیک-برق صنعتی امتیاز دهید