تبلیغات در سایت ما

الکتروتکنیک-برق صنعتی

پشتيباني آنلاين
پشتيباني آنلاين
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 248
  • کل نظرات : 21
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 11
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • ورودی امروز گوگل : 0
  • ورودی گوگل دیروز : 0
  • آي پي امروز : 0
  • آي پي ديروز : 0
  • بازدید هفته :
  • بازدید ماه :
  • بازدید سال :
  • بازدید کلی :
  • اطلاعات شما
  • آی پی : 3.135.205.146
  • مرورگر :
  • سیستم عامل :
  • امروز :
  • درباره ما
    خبرنامه
    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



    امکانات جانبی

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز :
    بازدید دیروز :
    بازدید هفته :
    بازدید ماه :
    بازدید کل :
    تعداد مطالب : 248
    تعداد نظرات : 21
    تعداد آنلاین : 1

    Alternative content


    فن آوری جدید در تشخیص کرونای خطوط انتقال در روز روشن

     پدیده کرونا ممکن است در اثر بوجود آمدن خطا در خطوط انتقال و یا اشکالات فنی در مقره ها و یا یراق آلات خط و پست رخ دهد. حداقل مشکل ایجاد شده توسط کرونا نویز شنیداری و اختلالات رادیویی است که منجر به نارضایتی شهروندان می گردد. تاکنون مشکل اساسی این بوده است که منابع کرونا را چگونه می توان بصورت دقیق و کار آمد تشخیص داد. روشهای تشخیص بوسیله نویز شنیداری و اختلالات رادیویی اغلب جهت تشخیص کرونا مورد استفاده قرار گرفته اند ولی این روشها قادر به تشخیص محل دقیق وقوع پدیده کرونا نمی باشند. جهت بدست آوردن اطلاعات بیشتر درباره پدیده کرونا مانند منبع، نوع و دامنه آن، شرکت های برق ناچار ب انجام این کار در شب می باشند زیرا دستگاههای موجود برای این منظور در تاریکی قادر به تشخیص کرونا هستند. این عملیات مشکل، گران و غیر مؤثر می باشد.

    دوربین کرونائی Day Cor  که بتازگی توسط موسسه EPRI ابداع گردیده است علاوه براینکه امکان تشخیص و محل یابی پدیده کرونا را در روشنایی روز بسادگی فراهم می کند قادر به تشخیص آتش سوزی در مکانهای صنعتی و همچنین تشخیص شعله های آتش هیدروژن و الکل که غیر نمایان می باشند است. این طرح با موفقیت هم در آزمایشگاه و هم در محل آزمایش شده است. آزمایش اولیه در بهار سال 1999 انجام گرفت که در آن از نمونه اولیه این دوربین جهت تشخیص کرونا روی خطوط انتقال، دکل ها، یراق آلات خط، مقره ها و تجهیزات پست استفاده شد.
    انتظار می رود که این دوربین در اواخر سال 2000 وارد بازار فروش گردد. استفاده از این دوربین جدید آسان، اقتصادی و مناسب می باشد زیرا از این دوربین می توان هم در روز و هم در شب از روی زمین و یا هوا بوسیله هلیکوپتر بطور مؤثر استفاده نمود. مکانیزم عملکرد این طرح در شکل (1) آمده است. این طرح از دو واحد تصویرگر تشکیل شده است. تصویرگر نمایان که تصاویر مربوط به تجهیزاتی که پدیده کرونا در آنها رخ می دهد را برداشته و این تصاویر قابل رویت می باشند. تصویرگر غیرنمایان تصاویر غیرقابل مشاهده کرونا را تصویربرداری می کند. این تصاویر با هم ترکیب می شوند و به کمک پروسه پردازش طیفی تصویر کرونا برروی تصویر تجهیزات خط انتقال منطبق و بدین وسیله محل تخلیه کرونا مشخص می گردد.
    در این دوربین از یک فیلتر جهت بلوکه کردن تشعشعات خورشیدی استفاده شده است تا امکان تصویر گری در روز روشن به راحتی فراهم گردد.

    شکل (1) : نحوه عملکرد دوربین DayCor

    منبع : موسسه EPRI
    شرکت Ofil  - سایت خبری Daycor

     


     

    مقدمه ای در مورد مفاهیم اولیه PLC



     

     

    مقدمه : امروزه در بین كشورهای صنعتی ، رقابت فشرده و شدیدی در ارائه راهكارهایی برای كنترل بهتر فرآیندهای تولید ، وجود دارد كه مدیران و مسئولان صنایع در این كشورها را بر آن داشته است تا تجهیزاتی مورد استفاده قرار دهند كه سرعت و دقت عمل بالایی داشته باشند.  بیشتر این تجهیزات شامل سیستم‌های استوار بر كنترلرهای قابل برنامه‌ریزی (Programmable Logic Controller)  هستند. در بعضی موارد كه لازم باشد می‌توان PLCها را با هم شبكه كرده و با یك كامپیوتر مركزی مدیریت نمود تا بتوان كار كنترل سیستم‌های بسیار پیچیده را نیز با سرعت و دقت بسیار بالا و بدون نقص انجام داد. 

    قابلیت‌هایی از قبیل توانایی خواندن انواع ورودی‌ها (دیجیتال ، آنالوگ ، فركانس بالا...) ، توانایی انتقال فرمان به سیستم‌ها و قطعات خروجی ( نظیر مانیتورهای صنعتی ، موتور، شیر‌برقی ، ... ) و همچنین امكانات اتصال به شبكه ، ابعاد بسیار كوچك ، سرعت پاسخگویی بسیار بالا، ایمنی ، دقت و انعطاف پذیری زیاد این سیستم‌ها باعث شده كه بتوان كنترل سیستم‌ها را در محدوده وسیعی انجام داد.

    فيلمي از بروز آرك ناشی از ایجاد اتصال کوتاه عمدی سه فاز در يك باس بار آزمايشگاهي

    محدود کننده هاي جریان اتصال کوتاه در سیستم قدرت FCL

     

    مقدمه
    توسعه روز افزون سیستم هاي توزیع انرژي الکتریکی و همچنین افزایش به هم پیوستگی درشبکه هاي قدرت به دلیل نیاز به بالا بودن ظرفیت آنها منجر به افزایش سطح اتصال کوتاه و جریانهاي خطاي بزرگتر و در نتیجه ازدیاد گرماي حاصله ناشی از عبور جریان القایی زیاد در ژنراتورها ، ترانسفورماتورها و سایر تجهیزات و همچنین کاهش قابلیت اطمینان شبکه می شود. با وجود رعایت تمامی موارد مربوط به ایمنی سیستم قدرت ، وقوع اتصال کوتاه در شبکه هاي قدرت امري اجتناب ناپذیر می باشد.

    به ادامه بروید

    توربو شارژر


    یکی از مطمئن ترین راهها برای افزایش توان موتور ها، افزایش مقدار هوا و سوختی است که در سیلندرآنها می سوزد.برای این منظور افزودن تعداد سیلندرها یا بزرگ کردن هر یک از سیلندرها یکی از روش هاست اما در بعضی مواقع امکان این کار وجود ندارد. یک راه برای افزایش قدرت موتور که ساده تر و با صرفه تر نیز هست استفاده از توربو شارژردر موتوراست که بدون نیاز به تغییر در حجم و وزن موتورتوان آن را افزایش می دهد.درخودروهای پر سرعت مسابقه ای و سوپر اسپرت حتی خودروهای خانوادگی و سدان های پر قدرت نیز برای افزایش توان موتور از توربوشارژر استفاده می شود.

    ساختار توربو شارژر:

    یک توربو شارژر از 2 قسمت اصلی تشکیل شده است: توربین و کمپرسور(که توسط یک شفت به هم متصل اند).برای آشنایی با توربو شارژر، ابتدا باید واژه سوپر شارژر را تعریف کرد.سوپر شارژر یعنی تغذیه موتور با هوای از پیش کمپرس شده.یعنی هوای محیط مکیده و کمپرس شده و سپس به موتور فرستاده می شود.کمپرسور به طرق مختلفی به حرکت در می آیداز جمله از طریق چرخ دنده که در این حالت سوپرشارژر مکانیکی نامیده می شود. روش دیگر به حرکت در آوردن کمپرسور استفاده از انرژی ذخیره شده در گازهای اگزوز حاصل از احتراق در موتور است که در این حالت به آن توربو شارژر می گویند.

    پس توربو شارژر در حقیقت توربینی است که بوسیله گازهای اگزوز به حرکت در آمده و یک کمپرسور گریز از مرکز را که توسط یک شفت به آن وصل شده است را می چرخاند.کمپرسور نیز هوا را از مرکز تیغه هایش به داخل کشیده و توسط پره های خود، در حین چرخش به بیرون پرتاب می کند.کمپرسور معمولا بین صافی و منیفولد هوای ورودی به موتور قراردارد.در حالی که توربین بین منیفولد هوای خروجی وانباره اگزوز قرار می گیرد.تمامی گازهای خروجی موتور (گازهای اگزوز) از محفظه توربین می گذرد و انبساط این گازهای تحت فشار بر پره های توربین عمل می کند و موجب حرکت دورانی آنها می شود. این گازها پس از گذشتن از توربین وارد اتمسفر می شوند.توربین صدای حاصل از گازهای اگزوز را نیز خفه می کند و به این ترتیب در اکثر موارد نیازی به استفاده از انباره اگزوز نیست. 

    به طور معمول توربو شارژها فشار هوا را به اندازه 6 تا 8psi فشرده تر می کنند.از آنجا که فشار معمولی اتمسفر 14.7 psi در سطح دریاست با این روش حدودا 50 درصد بیشتر هوا وارد موتور خواهد شد و افزایش بازدهی واقعی نیز بین 30تا 40 درصد است.

    یکی از مزایای توربو شارژرها کمکی است که در ارتفاعات و مناطق مرتفع به موتور می کنند.موتورهای معمولی در ارتفاعات دچار کاهش شدید قدرت می شوند. زیرا برای هر مکش پیستون جرم کمتری از هوا را به داخل سیلندر می کشد و حتی در صورت افزایش مقدار سوخت پاشیدهشده به داخل سیلندر نیز به علت فقدان اکسیژن کافی ، احتراق کامل صورت نمی گیرد.بنابراین مساله رقیق بودن هوا موجب کم شدن قدرت موتور در این نقاط می شود که توربو شارژرها با کمپرس کردن و افزایش جرم هوای ورودی به موتور، این نقیصه را جبران می کنند

    آشنایی با اصطلاحات مورد نیاز در تعمیر خطوط برق

      خطوط فشار ضعیف: عبارت است از خطوط هوایی با ولتاژ 400 ولت (سه فاز) و یا 220 ولت (تکفاز).

    خطوط فشار متوسط: عبارت است از خطوط هوایی با ولتاژهای 11، 20 و 33 کیلو ولت.
    شیفته ریزی: منظور از شیفته ریزی، پرکردن اطراف چاله تیرها با بتن به عیار 150Kg/M3 .
    بتن 150Kg/M3 : یعنی بتنی که، در هر متر مکعب مخلوط آن، 150Kg سیمان استفاده می شود.
    پیکتاژ: علامت کوبی و میخکوبی طبق طرح ارائه شده.

    مقاله حفاظت ژنراتور

     شرح مقاله

    در نیروگاههای تولید انرژی مساله حفاظت و آماده بکار نگهداشتن دستگاهها از اهمیت خاصی برخوردار است، 
    این ساله علاوه بر صرفه جویی در سرمایه، سهم مهمی در تولید برق مطمئن را نیز دارا می باشد و در صورتی که دستگاهی فاقد مدارات و سیستم حفاظتی بوده و یا بهر دلیلی سیستم حفاظتی آن از کار افتاده باشد به احتمال زیاد در هنگام بهره برداری در مواقع بروز اشکال آنچنان دچار آسیب دیدگی می گردد که در مدار آوردن دوباره دستگاه امکان پذیر نبود، و این امر هزینه سنگینی را از نقطه نظر خرید و تعمیرات و توقف طولانی مدت تولید الکتریسیته بهمراه خواهد داشت. و چون ژنراتورها یکی از تجهیزات اساسی نیروگاهها می باشند، ایجاد اشکال در آنها قطع کلی واحدها از شبکه و عدم تولید را بمدت طولانی تحمیل سیستم خواهد نمود.
    در این مقاله ضمن بیان برخی حفاظتهای اساسی ژنراتورهای نیروگاهها، خصوصاً نیروگاه تبریز، مساله تغذیه دوفازه شبکه توسط ژنراتورهای نیروگاه، روشهای مناسب حفاظت آنها در مقابل چنین پدیده ای مورد بررسی قرار می گیرد.
     

    چگونه یک مقاله و مجله ISI ارزیابی می شود؟

     چگونه یک مقاله و مجله ISI ارزیابی می شود؟

     


    برای اینکه بتوانید یک مقاله بنویسید، لازم است در این زمینه اطلاعاتی داشته باشید. اگر این مقاله را برای مؤسسه اطلاعات علمی ISI می نویسید، احتمالاً برایتان مهم است که بدانید این مقاله ها چگونه ارزیابی می شود.

    ارزیابی کنندگان ISI در حدود 2000 عنوان جدید را سالانه مورد ارزیابی قرار داده و تنها 10 تا 12 درصد از مجله های علمی ارزیابی شده، انتخاب می شوند. هر مجله علمی قبل از انتخاب شدن و فهرست شدن در ISI یکسری مراحل ارزیابی را پشت سر می گذارند.

    از جمله عوامل مورد ارزیابی و رعایت استانداردهای بانک اطلاعاتی ISI، کمیته علمی منتخب مجله، تنوع بین المللی مقاله های چاپ شده درآن، نشر به موقع مجله و جایگاه نشر آن می باشد. 

    www.power4u.blogfa.com

     

    دانلود نرم افزار مت تایپ MathType برای تایپ در پایان نامه


    نرم افزاری که امروز معرفی می کنیم یک نرم افزار کاربردی و جالب می باشد برای اشخاصی که می خواهند فرمول ها و محاسبات ریاضی را در پروژه ها ، مقالات و گزارشات خود قرار بدهند.با این نرم افزار به راحتی می توانید محاسبات ریاضی را در برنامه های ویرایش متنی مانند آفیس ورد یا پاورپوینت قرار دهید.البته خود ورد  امکان تایپ ریاضی داره ولی MathType  امکانات بهتری داره و کار با اون راحت تره.

     

    برای دانلود اینجا کلیک کنید. توجه کنید قبل از نصب راهنمای نصب رو بخونیدو حتما برنامه ورد بسته باشه..(همراه با کرک)

    شاید مشکل اکثر کاربران، فارسی نویسی در این برنامه باشد. با توجه به شکل بر روی گزینه Style:math کلیک کرده تا صفحه Define styles باز شود. پس از باز شدن صفحه موردنظر منوی کشویی primary font را باز کرده و یک فونت فارسی را انتخاب می کنیم . در صورتی که در محیط برنامه همچنان اعداد به صورت انگلیسی نوشته می شود با انتخاب دیگر فونت ها این مشکل را حل کنید.

    احتیاط:یکی از مشکلات و باگهایی که گزارش شده ازکارافتادن خاضیت ادیت فرمول در مت تایپه.

     

    توضیحات بیشتر:

    نرم افزار MathType ابزاری قدرتمند برای ویندوز می باشد که به شما اجازه می دهد به راحتی نماد های ریاضی را برای کار در word، صفحان وب، چاپ کردن، نمایش و Tex ،Latex ،MathML documents به کار ببرید.
    حتماً برای شما هم پیش آمده که بخواهید فرمول های ریاضی، فیزیک و ... را تایپ کنید، اگر در این کار مبتدی باشید حتماً از سختی تایپ کلافه می شوید، MathType با امکانات زیاد و فرمول های آماده نه تنها کاربران مبتدی را در حد پیشرفته ای کمک می کند بلکه کاربران حرفه ای خیلی سریعتر و راحت تر می توانند از فرمول ها استفاده نمایند. نمادهای بسیار و قالب ها و فونت های همراه با این نرم افزار خیلی از نیاز های شما را برای ایجاد یک فرمول با شکل دلخواه بر طرف می کند. می توانید به راحتی از نماد های ریاضی موجود بر روی سیستم خود نیز استفاده کنید و در نرم افزار ذخیره کنید پس اگر نیازمند فرمول خاصی هستید کافی است آن را دانلود کنید و به راحتی به نرم افزار اضافه کنید. اگر از یک نماد ریاضی بسیار استفاده می کنید می توانید برای آن یک کلید ترکیبی تعیین کنید تا سریع در دسترس شما باشد.
    به راحتی فرمول ها را ویرایش کنید مانند کلمات معمولی آن ها را رنگی کنید و استایل مورد نظر خود را به آن بدهید. این نرم افزار به عنوان پلاگین به راحتی با نرم افزار های Microsoft Word ،PowerPoint ،Quark XPress documents ،Adobe InDesign layouts ،Excel spreadsheets ،HTML pages و ... همراه می شود تا راحت تر بتوان از آن استفاده کرد.

    قابلیت های کلیدی نرم افزار MathType:
    - قالب بندی خودکار
    - مجموعه ای از سمبل ها و نمونه های مفید
    - رنگ
    - خط کش با فرمت بندی دقیق
    - پشتیبانی از صفحه کلید و کاراکتر های بین المللی
    - دستور تنظیم مجدد سایز
    - قابلیت حذف و اضافه کردن سطر و ستون به ماتریس
    - گزینه هایی برای تنظیم براکت و پرانتز
    - قابلیت undo & redo نامحدود
    - شناسایی توابع قابل تنظیم
    - ابزارهای قدرتمند برای Microsoft Word & PowerPoint
    - صفحات ریاضی به صورت Word و انترنتی
    - شماره گذاری خودکار فایل
    - پایگاه داده ی کاراکترهای Unicode-based
    - قابلیت ویرایش به صورت Drag & drop
    - و .. .

    برای دانلود اینجا کلیک کنید. توجه کنید قبل از نصب راهنمای نصب رو بخونیدو حتما برنامه ورد بسته باشه..(همراه با کرک)

    دانلود دو کتاب مرجع فارسی برای آموزش نرم افزار MATLAB

    آرایش یکطرفه کامل - یکطرفه راس تیری - پرچمی یکطرفه - فارابی عبوری

    آرایش مثلثی میانی - فارابی اصلاحی - صلیبی عبوری - سکشن پرچمی انتهایی

    Electrical Ratings of Power Semiconductor Switching

     

    Electrical Ratings and Characteristics of Power Semiconductor Switching Devices

    Semiconductor device characteristics and ratings are  primarily concerned with electrical and thermal properties. The thermal properties and cooling design aspects are similar for all power switching semiconductor devices. A common, unified thermal design approach is applicable since manufacturers use the concept of a semiconductor device being thermally represented by one  virtual junction. This virtual junction is considered as the point source of all losses, which comprise on-state and off-state losses as well as switch-on and switch-off losses and any control input loss.

     

     

    پسورد : 4power

    رونمایی از سریعترین خودروی برقی جهان

     

     سریع ترین خودروی برقی جهان که ساخت شرکت دیترویت الکتریک است در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شد.

     

    سرعت این خودرو که SP:01 نام دارد می تواند به سرعت 249 کیلومتر بر ساعت برسد و صفر تا صد آن 3.7 ثانیه طول می کشد.

    توربین بادی پنجره ای

    دانلود کتاب بررسی سیستم های قدرت ۲


    بررسی سیستم های قدرت ۲ یکی از مهم ترین و مشکل ترین دروس در رشته برق قدرت در دوره کارشناسی محسوب می شود.پیش نیاز بررسی سیستم های قدرت ۲ درس بررسی سیستم های قدرت ۱ می باشد و یکی از منابع این درس که استادان از آن استفاده میکنند کتاب احد کاظمی میباشد.
    امروزه یک سیستم قدرت شامل تعدادی زیادی از ژنراتورها ، ترانسفورماتورها ، خطوط انتقال و شین ها میباشد.
    در یک سیستم قدرت ایده آل فرکانس ثابت است و ولتاژ نقاط مختلف آن در محدوده مناسبی کنترل می گردد.در عمل تجهیزات یک سیستم قدرت برای ولتاژ مشخصی ، ولتاژ نامی ، طراحی می شوند.بهره برداری اقتصادی از یک سیستم قدرت به پارامترهای متعددی نظیر سوخت ، تعمیر و نگهداری تجهیزات ، هزینه های پرسنلی و…. بستگی دارد
    کتاب بررسی سیستم های قدرت ۲ نوشته احد کاظمی (دانشگاه پیام نور) و در فرمت pdf میباشد .
    برای دانلود جزوه بررسی سیستم های قدرت ۲ (غلامرضا کامیاب) کلیک کنید.
    ———-w————i——-——-k———–i———
     دانلود مستقیم : دانلود کتاب بررسی سیستم های قدرت ۲ (احد کاظمی)
     دانلود کمکی : دانلود کتاب بررسی سیستم های قدرت ۲ (احد کاظمی)
     رمز عبور فایل : www.wikipower.ir
     حجم : ۵٫۷ MB
     اشتراک گذاری شده توسط : ویکی پاور
    ——-p———o———–w———-e———r———-

    تبلیغات
    نویسندگان
    ورود کاربران
    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    آخرین نظرات کاربران
    paria - من نمیتونم دانلود کنم کتاب عایقو
    پاسخ: درود گرامی لینک دانلود بازیابی شد - 1394/10/11/t3tekn
    ابراهیم -

    اگه ميشه برای منم يكم اطلاعات درباره موتور شراگ همراه با عكسش ميخواسنم براي پروژه ممنون ميشم خواهشن بفرستين خيلي ضروريه

     

    - 1394/8/28/t3tekn
    mohsen - عالی میشه اگه محبت کنید برام ایمیل کنید - 1393/10/17/t3tekn
    رضا - سلام جناب مهندس خیلی برام جالب بود . اگر براتون مقدور بود باز هم از این نمونه آزمایش ها رو بزارید در صورت بودن فیلم و عکس واقعا ممنون میشم با تشکر از شما به خاطر وقتی که گذاشتید - 1393/9/23/t3tekn
    رضا - سلام جناب مهندس خیلی برام جابل بود . اگر براتون مقدور بود باز هم از این نمونه آزمایش ها رو بزارید در صورت بودن فیلم و عکس واقعا ممنون میشم با تشکر از شما به خاطر وقتی که گذاشتید - 1393/9/23/t3tekn
    mohamad - hi - 1393/9/12/t3tekn
    reza - ججهت تعمیرات این نوع موتور ما به شما خدمات میدهیم
    - 1393/8/8/t3tekn
    بامداد کریمی - سپاسگزارم موید باشین. - 1393/8/3/t3tekn
    حسین - دوست عزیز ای‌کاش منبع مطالبت رو هم می گذاشتی. به هر حال موفق باشی
    پاسخ: در ارسال های اینده منبع هم گذارده خواهد .سرافراز باشید. - 1393/5/25/t3tekn
    همايون -

    سلام اگه ميشه يكم اطلاعات درباره موتور شراگ همراه با عكسش ميخواسنم براي پروژه ممنون ميشم خواهشن بفرستين خيلي ضروريه

    - 1393/1/30/t3tekn
    عنوان آگهی شما

    قرار دادن بنر درسایت. ماهینه فقط 2 هزار تومان

    به الکتروتکنیک-برق صنعتی امتیاز دهید