تبلیغات در سایت ما

الکتروتکنیک-برق صنعتی

پشتيباني آنلاين
پشتيباني آنلاين
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 248
  • کل نظرات : 21
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 11
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 6
  • بازدید دیروز : 0
  • ورودی امروز گوگل : 1
  • ورودی گوگل دیروز : 0
  • آي پي امروز : 2
  • آي پي ديروز : 0
  • بازدید هفته : 68
  • بازدید ماه : 477
  • بازدید سال : 1733
  • بازدید کلی : 38590
  • اطلاعات شما
  • آی پی : 44.222.116.199
  • مرورگر :
  • سیستم عامل :
  • امروز :
  • درباره ما
    خبرنامه
    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



    امکانات جانبی

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 6
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 68
    بازدید ماه : 477
    بازدید کل : 38590
    تعداد مطالب : 248
    تعداد نظرات : 21
    تعداد آنلاین : 1

    Alternative content


    بهينه سازي ابعاد وزن دكلها

      گرچه‌ ابعاد و وزن‌ دكلها به‌ عوامل‌ بسيارمتعددي‌ از جمله‌ فاصله‌ اسپن‌، سرعت‌ و زاويه‌وزش‌ باد، ضخامت‌ يخ‌، وزن‌ و قطر هادي‌ وعوامل‌ ديگر وابسته‌ است‌ اما در يك‌ شرايطمعين‌، فواصل‌ فازها يكي‌ از عوامل‌ مهم‌ ومؤثر در طراحي‌ دكلهاي‌ خطوط انتقال‌ نيرواست‌. با افزايش‌ فاصله‌ هاديها از بدنه‌ يا بازوي‌ دكلها، نيروي‌ تحميلي‌ بر آنها تغيير مي‌كند كه‌ اين‌ امر سبب‌ افزايش‌ ابعاد، وزن‌ وقيمت‌ آنها مي‌شود. توجه‌ به‌ اين‌ بخش‌ از طراحي‌، مي‌تواند عامل‌ مؤثري‌ در كاهش‌هزينه‌هاي‌ مربوط به‌ ساخت‌ دكلها و در نتيجه‌سرمايه‌گذاري‌ خطوط انتقال‌ نيرو باشد.

    بررسي‌ فواصل‌ فازي‌ در مراجع‌ مختلف‌نشان‌ مي‌دهد با وجود مدلها و روابط متعددي‌ كه‌ براي‌ محاسبه‌ فواصل‌ فازي‌ ارايه‌ شده‌ است‌، در عمل‌ فواصل‌ فازها حتي‌ در شرايط محيطي‌ يكسان‌، برابر نيست‌ كه‌ وجود دكلهاي‌ متنوع‌ با ابعاد و وزن‌ مختلف‌ درشبكه‌هاي‌ برق‌رساني‌ ايران‌ مؤيد اين‌ مطلب‌ است‌. لذا با توجه‌ به‌ اهميت‌ فواصل‌ فازها وجاي‌گذاري‌ هاديها در طراحي‌ دكلها، پهناي ‌باند عبور و در نتيجه‌ سرمايه‌گذاري‌ خطوط انتقال‌ نيرو، در اين‌ نوشتار مورد بحث‌ و بررسي‌قرار مي‌گيرد.

    فواید تلفات فوکو و هیسترزیس

      با آمدن نام تلفات همه ما فکر می کنیم که با یک پدیده مخرب روبرو هستیم, ولی در واقع اینطور نیست. این پدیده هم میتواند موجب ضرر باشد هم سود!

    بعضی اوقات سعی در کاهش و در مواقع دیگر افزایش این تلفات را داریم. در اواخر قرن نوزدهم استفاده از تلفات فوکو و هیسترزیس به عنوان منبع گرمایش القایی از طرف مهندسین مطرح شد. کوره القایی از مواردی است که نه تنها از تلفات فوکوو هیسترزیس ضرر نکرده, بلکه سود نیز برده است. کوره های القایی همانطور که از اسمشان معلوم است بر اساس القا کار می کنند, خود این امر سبب کاهش در اندازه و ابعاد این کوره ها می باشد. یکی از معایب کوره های بزرگ این است که زمان راه اندازی و یا خاموش کردن این کوره ها طولانی است.
     

    سروُ موتور


    در بیشتر موارد می خواهید یک موتور را تا وضعیت خاصی برسانید، مثلاً می خواهید آنتی را که به موتوری وصل است، آن قدر بچرخانید تا وضعیت مناسب به دست آید. برای این کار می توانید از موتور پله ای برای تنظیم آنتن استفاده کنید.
    در بعضی اوقات نیز می خواهید آنتنی را که در حالت مناسبی تنظیم شده است. در همان حالت نگه دارید و اگر باد یا پرنده ای آن را حرکت داد، دوباره به حالت اول باز گردد. برای این کار، باید یک موتور DC معمولی را به شکلی در سیستم قرار دهید که موتور از حرکت محور خود، باز خورد داشته باشد و توسط این باز خورد کنترل شود.
    همان طور که قبلاً گفته شد، یک موتور DC معمولی را می توان توسط دو سیم راه اندازی نمود و سرعت آن را با تنظیم ولتاژ دو سر آن کنترل کرد؛ به این ترتیب اگر ولتاژ سیم را زیاد کنید، سرعت چرخش موتور افزایش پیدا می کند و اگر ولتاژ را کاهش دهید از سرعت چرخش موتور نیز کاسته خواهد شد.
    حال اگر پتانسیومتری را، که مقدار دو سر موتور را کنترل می کند، به محور همان موتور متصل کنید، موتور ولتاژ تغذیه خود را تعیین می کند و تا جایی می چرخد و پتاسیومتر را می چرخاند که ولتاژ دو سر موتور صفر شود. در این وضعیت نه تنها می ایستد، بلکه اگر بخواهید آن را در هر جهتی بچرخانید با شما مخالفت می کند و به وضعیتی باز می گردد که ولتاژ دو سر آن را ( که توسط پتانسیومتر تعیین می شود ) تغییر می دهید و موتور می تواند با ولتاژی که ایجاد کرده اید، بچرخد تا دوباره ولتاژش صفر شود و بایستد.
    برای درک بهتر مطالب گفته شده شکل 1 را در نظر بگیرید.
    madare shamatik yek servo motor.gif

    ویژگی های صنعت برق در جهان و ایران

     9- ویژگی های صنعت برق

    تقریباً در همه کشورها، ویژگی های صنعت برق آن را از سایر کالاها و خدمات متمایز می‌کند. در بسیاری از کشورها، فعالیت ها و خدمات مرتبط با برق هنوز دولتی باقی مانده است. این نقش به ویژه در کشورهای درحال توسعه چشمگیرتر است. به چند نمونه در این مورد توجه کنیم:
    ü     در ونزوئلا الزامات قانون اساسی همچنان مشارکت خارجی در فعالیتهایی نظیر الکتریسیته را محدود میکند{258}و لذا دولت همچنان درتامین الکتریسیته نقش کلیدی را ایفا میکند.
    ü          درجمهوری چک دولت در عرصه الکتریسیته نقش اصلی را دارد.{260}
    ü          در جزایر سلیمان، الکتریسیته به دست انحصارات قانونی تامین می‌شود که درمعرض هیچ نوع رقابتی قرار ندارند.{275}
    ü          در جامائیکا کنترل‌های قیمتی و یارانه ها در مورد خدماتی نظیر برق همچنان اجرا میشود.{278}
    ü          در بورکینافاسو قیمت خدمات عام المنفعه نظیر برق را دولت تنظیم می‌کند.{280}
    ü          درتوگو قیمت کالاها و خدمات با عملکردهای اقتصادی به طور آزادانه تثبیت شده است، اما قیمت برق همچنان تنظیم می‌شود.{282}
    ü          اسرائیل درمورد برق به تنظیمات قیمت دست می‌زند.{285}
    ü          در پاپوا گینهجدید بیشتر خدمات اصلی از قبیل الکتریسیته توسط انحصارات قانون دولتی فراهم میشوند.{288}
    ü     درکامرون خدماتِ به اصطلاح استراتژیک نظیر توزیع آب، برق، حمل ونقل عمومی و مخابرات همچنان مشمول محدودیت در تجارت خدمات میشوند.{300}
    ü     مؤسسات دولتی همچنان نقش مهمی در اقتصاد اندونزی به ویژه درنفت، الکتریسیته، حمل و نقل، مخابرات و فعالیت های پستی دارند.{302}
    ü     به منظور پیوستگی در عرضه برق، اطمینان درخدمات آن ،گسترش بازار الکتریسیته، پایین نگه داشتن قیمتها، دستیابی به استانداردهای کیفی بین المللی برای مصرف کنندگان، ایجاد امکان ادامه فعالیت های تحقیقاتی،کاهش خطرات زیست محیطی، ایجاد شرایط مساوی برای همه مصرف کنندگان در دستیابی به شبکه منجمله از طریق تعمیر و نگهداری و توسعه شبکه، لهستان انحصار دولتی بر شبکه انتقال برق را حفظ میکند.{307}
     
    1-9- ویژگیهای عموم

    چكيده ای در SCADA

      SCADA، مخفف Supervisory Control and Data Acquisition، به معني سيستمهاي كنترل و سرپرستي داده، امروزه به طور گسترده در صنايع مختلف از جمله صنايع نفت و گاز، پتروشيمي، و برق آبي، براي سرپرستي داده هاي صنعتي مورد استفاده قرار مي گيرد. سيستم اسكادا، امكان مونيتور كردن و كنترل پروسسهايي كه در سايتهاي دوردست قرار گرفته اند را به اپراتور        مي دهد. يك طراحي خوب سيستم اسكادا، با حذف نياز بازرسي مكرر پرسنل از سايتها، باعث صرفه جويي زيادي در وقت و هزينه مي گردد. در سالهاي اخير، اين سيستمها از نظر كاربري، قابليت گسترش، و كارايي پيشرفتهاي چشمگيري نموده و حتي براي پيچيده ترين سيستمهاي كنترلي، مانند آزمايشهاي فيزيكي، نيز گزينه اي بسيار مناسب به شمار مي روند.

    برای کامل خواندن متن به ادامه مطلب مراجعه کنید.

     

    پایه های روشنایی ترکیبی خورشیدی و بادی

     طرح بسیار جالب از پایه های روشنایی هیبرید که با نصب سلولهای خورشیدی در بالای براکت لامپ وتعبیه توربین بادی از نوع روتور قائم در قسمت میانی پایه وبا استفاده از لامپهای led میتوان از نور حاصل استفاده نمود.

    کلید های ارت فالت و نشتی جریان

     یکی از عوامل اصلی در بروز خسارات مالی ، صدمات و تلفات جانی به ویژه در منازل مسکونی ، مراکز اداری ، تجاری و مجتمع های صنعتی عدم رعایت مسائل ایمنی در استفاده از انرژی برق میباشد .

    بمنظور حفاظت از جان افراد در مقابل خطر برق گرفتگی و جلوگیری از خطرات جریان نشتی از کلیدهای حفاظت از خطر برق گرفتگی ( محافظ جان ) استفاده می شود . این کلیدها که براساس حساسیت خود به دو نوع خانگی و صنعتی تقسیم می شوند ، علاوه بر حفاظت افراد در مقابل تماس مستقیم و یا غیر مستقیم برق ، با جلوگیری از نشتی جریان در حفاظت دستگاه ها و تجهیزات صنعتی نیز موثر می باشند . براین اساس در صورتی که حساسیت کلیدها تا ۳۰ میلی آمپر باشد این کلید به عنوان حفاظت از جان و در صورتی که حساسیت آن بیشتر از ۳۰ میلی آمپر باشد به عنوان حفاظت از تجهیزات صنعتی بکار می رود .
    اساس کار کلیدهای حفاظت از خطر برق گرفتگی ، مقایسه جریان ورودی با جریان خروجی کلید می باشد به طوری که اگر جریان نشتی در مداری که کلید در آن واقع شده است بیشتر از حساسیت کلید باشد کلید عمل کرده و جریان ورودی و در نتیجه مدار را قطع می نماید .

    نرم افزار پروتیوس Proteus 7.10 SP0

     

     
    این نرم افزار قوی ترین نرم افزار شبیه سازی الکترونیک می باشد که 90% کارایی بالای آن در شبیه سازی IC های قابل برنامه نویسی یا همان میکروکنترلر ها از جمله میکرو کنترلر های AVR , PIC می باشد . تمامی افرادی که کمی با الکترونیک آشنا باشند این نرم افزار را به خوبی می شناسند و نیازی به معرفی ندارد . نرم افزار Proteuse دارای 2 بخش می باشد . بخش اول طراحی مدار ها و شبیه سازی آن و بخش دیگر طراحی پشت فیبر برای مدار ها .
    با این نرم افزار می توانید مداری را طراحی و اجرای آنرا شبیه سازی کنید. در هنگام شبیه سازی می توانید عوامل تاثیر گذار محیط واقعی مثل دمای اتاق را هم اعمال کنید و یا دمای خازن را برای ولتاژهای مختلف مشاهده کنید. رسم نمودارها، وجود دستگاه هایی مثل اسلسکوپ و ... از امکانات ارزشمند این نرم افزارند.

    توضیحات کامل و لینک دانلود در ادامه

    کتاب ریاضی عمومی 2

     

     
    یکی از مهمترین ریاضیاتی که در دوره کارشناسی الکترونیک می خوانیم درس ریاضی 2 می باشد که پایه و اساس دروس تخصصی و مهم در الکترونیک و برق می باشد . در اینجا یکی از بهترین جزوات موجود را برای دانلود قرار داده ایم این کتاب مربوط به استاد شهشانی از دانشگاه صنعتی شریف است . جزوه تایپ شده و با کیفیت بالا در 248 صفحه می باشد .
    فهرست مطالبی که در این کتاب می خوانید :
    - فضاي حقيقي n بعدي
    - زير فضاهاي مستوي
    - ضرب داخلي و هندسه ي اقليديسي
    - نگاشت هاي خطي
    - حجم و دترمينان
    - خم هاي هموار
    - تابع هاي جند متغييري
    - مجموعه هاي تراز
    - پيوستگي و حد
    - مشتق و تقريب خطي
    - ميدان گراديان
    - مشتق هاي پاره اي مرتبه بالا
    - نقاط بحراني
    - توابع ضمني
    - قضيه تابع وارون
    - بهينه سازي
    - انتكرال چندگانه
    - رويه هاي هموار
    - آناليز برداري
    لینک دانلود کتاب در ادامه

    کتاب تحلیل مدار های الکتریکی

     

     
     
    کتابی تایپ شده و کامل از درس مدار های الکتریکی که بیش از 110 صفحه می باشد . این کتاب به بررسی تمام سرفصل های درس مدار 1 پرداخته است که شامل :
    • المان های الکتریکی
    • قوانین کیرشهف
    • منابع
    • اتصال سری و موازی عناصر
    • تحلیل گره
    • جمع آثار
    • تحلیل مش
    • قضایای تونن و نورتن
    • معادلات دیفرانسیل
    • معادلات مرتبه N
    • مدارهای مرتبه اول
    • مدارهای مرتبه دوم
    • اعداد مختلط
    • تقویت کننده های عملیاتی
    • لینک دانلود در ادامه

    کتاب مدار منطقی

     

    یکی از دروس پایه رشته های برق و الکترونیک و کامپیوتر واحد مدار منطقی است . این درس فقط با تمرینات زیاد قابل یادگیری است و بسیار فرار می باشد . کتابی که به شما معرفی می کنیم ، کتابی کامل می باشد که شامل 374 صفحه است و تمامی سرفصل ها را به طور کامل توضیح داده است .
     
    لینک دانلود کتاب در ادامه
     

    برج مکنده باد که برق تولید می کند

    وقتی که از انرژی باد صحبت می شود توربين های بلند با پره های کشيده در ذهن تداعی می شود که با سرعت باد می چرخند و از چرخش آنها ژنراتور ها برق توليد می کنند. یک شرکت به نام Zena با ارائه سيستمی نوین قصد دارد جایگزین بهتری برای اين توربین ها ارائه کند.در این متد جدید ديگر خبری از توربین های بلند و پره های خطر ناک نیست که گاها پرندگان زیادی در حین پرواز به آنها برخورد کرده و دچار سانحه می شوند. یک برج بلند شش ضلعی به ارتفاع 50 متر جای این توربين ها را می گيرد. جريان باد از هر شش ضلع به داخل اين برج مکيده می شود و پس از فشرده سازی از طريق تونل هایی به مرکز برج فرستاده و از آنجا به سمت ژنراتور هايی که در زیر زمين تعبیه شده است هدايت می شود. 
    این باد در زير زمین باعث چرخش مجموعه ای از ژنراتور ها می شود و در نتیجه چرخش آنها برق تولید می شود.راندمان کاری این سيستم ۲.۵ برابر بیشتر از توربین های بادی سنتی تخمین زده شده است. این شرکت قرار است برج های بادی خود را به زودی در چند ایالت ژاپن از جمله Kurume و fukuokaراه اندازی کند تا جایگزین سبز تری برای نیروگاه های هسته ای آسیب ديده داشته باشند.

    فن آوری جدید در تشخیص کرونای خطوط انتقال در روز روشن

     پدیده کرونا ممکن است در اثر بوجود آمدن خطا در خطوط انتقال و یا اشکالات فنی در مقره ها و یا یراق آلات خط و پست رخ دهد. حداقل مشکل ایجاد شده توسط کرونا نویز شنیداری و اختلالات رادیویی است که منجر به نارضایتی شهروندان می گردد. تاکنون مشکل اساسی این بوده است که منابع کرونا را چگونه می توان بصورت دقیق و کار آمد تشخیص داد. روشهای تشخیص بوسیله نویز شنیداری و اختلالات رادیویی اغلب جهت تشخیص کرونا مورد استفاده قرار گرفته اند ولی این روشها قادر به تشخیص محل دقیق وقوع پدیده کرونا نمی باشند. جهت بدست آوردن اطلاعات بیشتر درباره پدیده کرونا مانند منبع، نوع و دامنه آن، شرکت های برق ناچار ب انجام این کار در شب می باشند زیرا دستگاههای موجود برای این منظور در تاریکی قادر به تشخیص کرونا هستند. این عملیات مشکل، گران و غیر مؤثر می باشد.

    شبکه فیبرنوری ۱۰۰ گیگابیتی در کانادا پیاده سازی می شود

     اینترنت از سرعت کیلوبیت بر ثانیه آغاز شد و حالا در کشورهای مختلف دنیا اینترنت چند مگابیتی یک چیز کاملا معمول به حساب می آید. طی یکی دو سال گذشته شاهد شروع ارایه اینترنت یک گیگابیتی هم در بعضی کشورها بوده ایم. اما قرار نیست که سرعت به همینجا محدود شود. 

    شرکت شاو و آلکاتل قصد دارد یک شبکه فیبرنوری درون شهری با سرعت ۱۰۰ گیگابیت در ثانیه در کانادا راه اندازی کند. پس از طی مراحل اولیه و آزمایش های موفقیت آمیز، حالا تصمیم گرفته شده که این پروژه پیاده سازی شود. 

    این پهنای باند، شبکه جدید را قادر می سازد که ۱۳۳ میلیون تماس صوتی یا ۴۴۰ هزار کانال تلویزیونی اچ دی را همزمان منتقل کند. برای انتقال همزمان ۴۴ دیسک کامل بلو-ری در این شبکه شما فقط به یک ثانیه زمان نیاز دارید! 

    آنها می گویند که در خواست برای سرعت های بالا و بالاتر اینترنت، روز به روز بیشتر می شود و با پیاده سازی این شبکه فیبر نوری که ۱۰ برابر سریع تر شبکه فعلی است، آنها می توانند یک نسل جدید از اینترنت را به کاربران ارایه دهند.

    اب متر

     آب متر دستگاهی است دیجیتالی که به شیر آب وصل میشود و گزارش دقیقی از مصرف به شما می دهد. چیزی که این دستگاه را از دستگاه های مشابهش متمایز میکند تبدیل لیتر مصرفی به هزینه ی واقعی است و رقمی که نمایش داده می شود همان صورت حساب شماست. از آنجایی که بسیاری از ما فکر خالی شدن منابع آب نیستیم لااقل سعی میکنیم جیبمان زیاد خالی نشود و صرفه جویی اجباری می شود. این دستگاه توسط یونگ سوک کیم(Young-Suk Kim) طراحی شده است.

     
    صرفه جویی در آب , طراحی داخلی شیر آب شیر آب دیجیتالی 
     

    گاورنر هيدروليكي

     هر واحد نيروگاهي براي كنترل سرعت و قدرت توربين به يك دستگاه گاورنر (Governor) براي تنظيم جريان آب ورودي به توربين، مجهز مي‌گردد.

    سلول های خورشیدی


    سلول خورشیدی وسیله ای است که انرژی خورشید را مستقیماً بوسیله اثر فوتوولتائیک(قدرت زای نور) به برق تبدیل می کند. گاهی اوقات عبارت "سلول خورشیدی" اختصاصاً برای وسیله ای بکار می رود که انرژی خورشید را ذخیره می کند مانند پنل های خورشیدی و سلول های خورشیدی، درحالی که لفظ "سلول فوتوولتائیک" زمانی استفاده می شود که منبع نوری مشخص نیست. مجموعه ای از سلول ها برای ساخت پنل های خورشیدی،ماژول های خورشیدی،یا آرایه های فوتوولتائیک استفاده می شود. فتوولتائیک زمینه ای از تکنولوژی و تحقیقات وابسته به ابزارهای تولید برق بوسیله سلول های خورشیدی برای استفاده های عملی و سودمند است. انرژی که از این طریق تولید می شود یکی از نمونه های انرژی خورشیدی است.

     

    كاربرد انرژي هسته اي در برق

     از مهمترین منابع استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی ، ساخت راکتورهای هسته‌ای جهت تولید برق می‌باشد. راکتور هسته‌ای وسیله‌ای است که در آن فرآیند شکافت هسته‌ای بصورت کنترل شده انجام می‌گیرد. در طی این فرآیند انرژی زیاد آزاد می‌گردد به نحوی که مثلا در اثر شکافت نیم کیلوگرم اورانیوم انرژی معادل بیش از 1500 تن زغال سنگ بدست می‌آید

     


    اثرات باندل کردن خطوط انتقال

    در یک خط انتقال چهار کمیت مقاومت اندوکتانس ظرفیت خازنی و کنداکتانس روی کارکرد کامل آن به عنوان بخشی از سیستم قدرت اثر می گذارند. کندکتانس بین هادیها و زمین باعث جریان نشتی در مقره های خطوط هوائی وعایق کابلها میشود.چون میتوان از جریان نشتی در مقره های خطوط هوائی چشم پوشید کنداکتانس بین هادیها در یک خط هوائی صفر فرض نمود . . . .

    اشنایی مختصر نرم افزار Proteus

     

    با سلام و عرض ادب خدمت شما بازدید کنندگان عزیز.امروز با معرفی آموزش تحلیل مدارات الکترونیکی با نرم افزار Proteus در خدمت شما هستیم. نرم افزار Proteus یکی از پر کاربرد ترین و پر طرفدار ترین نرم افزار های دانشجویان برق بوده.

    آموزش WinCC به صورت اسلاید

    امروز با فایل آموزش WinCC به صورت اسلاید در خدمت شما هستیم. این فایل شامل دو قسمت بوده.امیدوارم که مورد ژسندتون قرار بگیرد.

    WINCC عبارت است از Windows Control Center
    شرکت زيمنس اين نرم افزار HMI قدرتمند را جهت کامل کردن ابزارهاي قابل دسترس يک اپراتور در صنعت فراهم کرده است. HMI يا همان human machine interface عبارت است از يک رابط يا واسط بين شخص کاربر و فرايند اتوماسيون صنعتي. WINCC در واقع برقراري ارتباط بين اپراتور و يک سيستم اتوماسيون صنعتي مثل PLC را فراهم ميکند.
    هسته اصلي اين نرم افزار را WINCC explorer تشکيل ميدهد که در اين قسمت ساختارهاي پروژه و مديريت آن نمايش داده ميشود . جهت پيکربندي و گسترش پروژه اديتورهاي خاصي در اين محيط در نظر گرفته شده که با هر يک از آنها يک سيستم فرعي در اين نرم افزار قابل پيکربندي است.
    دو فایل آموزش WinCC در غالب اسلاید برای شما عزیزان که در بخش اول با کلیات نرم افزار و بخش های مختلف آن آشنا می شوید و در بخش دوم قسمت اصلی و هسته نرم افزار یعنی WinCC Graphic Disigner و توضیحات این بخش را در قسمت دوم می توانید مشاهده کنید.

    نرم افزارهای تخصصی برق

     

    با سلام خدمت بازدید کنندگان گرامی. امروز با یک سری نرم افزار های تخصصی برق به همراه آموزش تصویری بعضی از این نرم افزار ها در خدمت شما هستیم. امیدوارم که مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد.

     

    Code Composer Studio يك كمپايلر قوي به زبان هاي c/c++ و اسمبلي

    زندگی نامه آندره ماري آمپر

    آندره ماري آمپر فيزيكدان فرانسوي ( 1775 - 1836 ) در كودكي اعدام پدرش را ديد و اين موضوع سخت در روح حساسش اثر بخشيد . از سال 1796 تدريس رياضي ، شيمي و زبان را شروع كرد . به سال 1801 به استادي رياضيات دانشگاه پاريس نائل گرديد . آمپر با يافتن رابطه ميان الكتريسيته و مغناطيس اين علم را پيشرفت فراوان بخشيد و از اين راه شهرتي بسزا يافت .

    زندگی نامه جرج سيمون اهم

    جرج سيمون اهم در سال 1787 در آلمان متولد شد. پدرش قفل ساز و مادرش، فاريا، دختر يك خياط بود. با اينكه پدر و مادر جرج تحصيلات خود را به پايان نرسانده بودند. اما پدر جرج تحت تعليمات و مطالعات شخصي خود بود تا جايي كه قادر بود پسر خود را به عاليترين نحو با تعليمات خود آموزش دهد

    زندگی نامه مایکل (میشل) فارادی

    ندگينامه: امروز در جهان هر كجا در اثر تغيير ميدان مغناطيسي جريان القايي به وجود مي آيد و مولد الكتريسيته اي كار مي افتد و جريان الكتريسيته توليد مي كند اثري از فارادي ديده مي شود. مايكل فارادي پسر نعلبند انگليسي است كه در حومه لندن به دنيا آمد. او به سبب فقر و اينكه از همان اوان كودكي متكفل مخارج خانواده اش بود، تحصيلات ابتدايي را تمام نكرد و از سيزده سالگي مشغول به كار شد. كارش صحافي و توزيع روزنامه و به طور كلي شاگردي يك مغازه كتابفروشي بود.

    راهنمای استفاده از کنتور سه تعرفه دیجیتال

     

    در کنتورهای مکانیکی تعین میزان مصرف برق از طریق نمراتور کنتور وبا کسر عدد فعلی از قبلی به دست می آید و مصرف به دست آمده را کلا مطابق با یک نرخ (ساعات میان باری روز )محاسبه وبهای برق مشترک بدست میاید :
    به طور مثال اگر مشترک در24ساعت شبانه روزی 20کیلو وات ساعت برق مصرف کند (با فرض هر کیلو وات ساعت 200 ریال) مبلغ (400=20×20) ریال می شود

    (كنتور مكانيكى)

    آیین‌نامه‌ ایمنی‌ کار روی‌ خطوط‌ و تجهیزات‌ برق‌ دار

    مقدمه‌
    نظریه‌ اینکه‌ احتیاج‌ صنایع‌ و تأسیسات‌ دیگر (مانند بیمارستانها و غیره‌) به‌ استفاده‌ از نیروی‌ برق مط‌مئن‌ و مداوم‌ روزافزون‌ بوده‌ و قطع‌ برق‌ ممکن‌ است‌ باعث‌ ایجاد خسارات‌ مالی‌ و خطرات‌ جانی‌ شود، لذا اصلاحات‌ و تغییرات‌ باید الزاماً بر روی‌ خطوط‌ و تجهیزات‌ برق‌دار نیز عملی‌ گردد هدف‌ از تدوین‌ این‌ آیین‌نامه‌ بیان‌ مقررات‌ و شرایطی‌ است‌ که‌ در صورت‌ پیروی‌ از آن‌ انجام‌ عملیات‌ مربوط‌ به‌ تغییر و تبدیل‌ و اصلاح‌وتعمیر برروی‌ خطوط‌ و تجهیزات‌ برق‌دار توأم‌ با ایمنی‌ افراد امکان‌پذیر باشد.

    انرژی زمين گرمايی، کاربردها و مزيت های آن در ايران

    با سلام و عرض ادب خدمت دوستان عزیز امروز یک مقاله با عنوان انرژی زمين گرمايی، کاربردها و مزيت های آن در ايران را به درخواست آقای علی (یکی از بازدیدکنندگان) را برای شما آماده کردیم.امیدوارم که مورد استفاده شما قرار بگیرد.
    ژئوترمال از کلمه ی یونانی "ژئو" به معنی زمین، و (ترمال) به معنی گرما و گرمایی گرفته شده است. بنابراین، انرژی ژئوترمال به معنای (انرژی زمین گرمایی) یا انرژی با منشا درونی زمین است. این انرژی، به شکل گرمای محسوس، از بخش درونی زمین است. این انرژی، به شکل گرمای محسوس، از بخش درونی زمین منشا می گیرد و این انرژی در سنگ ها و آب های موجود در شکاف ها و منافذ داخل سنگ در پوسته ی زمین وجود دارد. مشاهدات به عمل آمده از معادن عمیق و چاه های حفاری شده نشان می دهد که درجه ی حرارت سنگ ها به طور پیوسته با عمق زمین افزایش می یابد، هر چند نرخ افزایش درجه ی حرارت ثابت نیست. با این روند، درجه ی حرارت در قسمت بالایی جبه به مقادیر بالایی می رسد و سنگ ها در این قسمت به نقطه ی ذوب خود نزدیک می شوند.

    استفاده از احتراق داخلی برای ساخت ترانزیستورهای نازک‌پوسته

    مخلوطی قابل اشتعال از فلز و اکسیژن می‌تواند گشاینده‌ی راهی به سوی الکترونیک انعطاف‌پذیرتر باشد.به گزارش خبرگزاری الکترونیوز و به نقل از IEEE Spectrum، گروهی از پژوهش‌گران توانسته‌اند راه‌حلی شیمیایی را توسعه دهند که در آن از گرمای داخلی اتم‌های فلز و اکسیژن برای آمیختن آن‌ها استفاده می‌شود و پوسته‌هایی با خاصیت نیمه‌رسانایی، در دمای پایین شکل پیدا می‌کنند. این راه‌کار می‌تواند راه را برای نسل بعدی الکترونیک نازک‌پوسته و انعطاف‌پذیر به شکل ارزان، هموار کند.

    مینی plc

    دستگاهی است که برای نمایش,RUN و STOP کردن و انجام برخی تنظیمات در برنامه های آپلود شده در لوگو استفاده می شه . این وسیله توسط یک کابل به سخت افزار لوگو متصل شده که باعث می شود کاربرد از فاصله دورتر به برخی تنظیمات سخت افزار لوگو دسترسی، وتوانایی کنترل آنرا داشته باشد.
    TD قابل نصب روی در تابلو است و اپراتور می تواند به راحتی وارد تنظیمات نمایشگر لوگو شده و حتی TEXT های از قبل تنظیم شده را ببیند . لازم به ذکر است به دلیل حفاظت از برنامه نوشته شده , وارد شدن به محیط برنامه نویسی از طریق TD امکان پذیر نبوده و الزاما این عمل توسط خود ماژول انجام می گیرد.
    این ماژول با ولتاژ 12/24 AC,DC یا 12 DC تغذیه شده که بدون پلاریته است .
    حداکثر طول کابل ارتباطی 5/2 متر و در صورت استفاده از کابل واسط حداکثر طول 10 متر می باشد . معمولا TD را بر روی در تابلویی قرار می گیرد که LOGO داخلش است و برای همین نیاز به کابل بلند نیست .
    علاوه بر کلید های موجود در سخت افزار لوگو چهار کلید دیگر تحت عنوان ( F1, . . . , F4 ) نیز بر روی LOGO ! TD موجود است . F1 , F2 , F3 , F4 : از این کلید ها همانند کلید های چهار جهته می توان به عنوان یک ورودی دیجیتال استفاده کرد .

    نمایشگر لمسی جدیدی که از فشار انگشت برق می گیرد!

     

    دانشمندان کره ای با استفاده از فناوری نانو روشی را یافته اند که صفحات نمایشگرهای لمسی می توانند فشار انگشت را به انرژی الکتریکی تبدیل کنند.
    به گزارش سرویس علم و فن آوری پایگاه اطلاع رسانی صبا به نقل از خبرگزاری مهر، استفاده از نمایشگرهای لمسی در لپ تاپ، تلفنهای همراه هوشمند، پخش کننده های MP3 و لوح- رایانه های نسل جدید رواج گرفته است در این راستا نمایشگرهای لمسی چه از نظر طراحی و چه از نظر ادغام با عملکردهای دیگر درحال تکامل هستند.
    در این میان، گروهی از پژوهشگران دانشگاه "سانگ کیونکوان" با همکاری شرکت سامسونگ در حال توسعه نمایشگرهای لمسی هستند که می توانند انرژی حاصل از فشار انگشت را به انرژی الکتریکی تبدیل کنند.
    این محققان موفق شدند روی یک غشای پلاستیکی، الکترودهای شفاف و انعطاف پذیر را چاپ کنند و این نمایشگر لمسی جدید را بسازند.
    تولید انرژی الکتریکی در این نمایشگر به خاطر "اثر فیزیوالکتریک" به دست می آید در روش "اثر فیزیوالکتریک" از خاصیت ماده ای استفاده می شود که اگر تحت یک فشار مکانیکی قرار گیرد توانایی ساخت پتانسیل الکتریکی را دارد.
    درحال حاضر از این اثر در کاربردهای دیگر نیز استفاده می شود که معروفترین آنها دستگاههایی است که انرژی حاصل از لرزش قدمها بر روی پیاده رو و یا حرکت خودروها بر روی خیابان را به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند.
    براساس گزارش تکنولوژی ریویو، در نمایشگر لمسی جدید سامسونگ از نانولوله های یک ماده فیزیوالکتریک که همانند یک ساندویچ بین الکترودهای از جنس گرافن با رسانایی بالا و ورقه های پلاستیک انعطاف پذیر پوشیده است استفاده می شود.
    این ترکیب می تواند فشار حاصل از لمس را به انرژی الکتریکی تبدیل کند.
    این دانشمندان امیدوارند ظرف 4- 5 سال آینده از این نمایشگرهای لمسی جدید با قابلیت تولید انرژی در صنایع محصولات الکترونیکی مصرفی استفاده کنند.

    آغاز ساخت بزرگترین پل خورشیدی جهان

    در مرکز شهر لندن پلی قدیمی به نام Blackfriars وجود دارد که در سال ۱۸۶۹ ساخته شده است. حالا قرار است این اثر تاریخی تبدیل به یکی از نمادهای تکنولوژی و انرژی پاک هم بشود چرا که قرار است سقفی از پنل های خورشیدی روی آن احداث بشود. عملیات اجرایی این پروژه از چند روز پیش آغاز شده و قرار است که در پایان بیش از ۶ هزار متر مربع پنل خورشید روی این پل را بپوشاند. برای این کار از ۴۴۰۰ پنل خورشیدی استفاده خواهد شد و در نهایت این پل ۹۰۰ هزار کیلو وات انرژی در سال تولید می کند و پیش بینی می شود هر سال از تولید ۵۰۰ تن گاز CO2 جلوگیری کند. یکی از اهداف این پروژه ۷ میلیون پوندی این است که به مردم نشان بدهد انرژی خورشیدی یک انرژی کاربردی و تجدید پذیر است تا افراد بیشتری به استفاده از آن ترغیب بشوند. علاوه بر این سقف جدید به سیستمی جهت جمع آوری آب باران و نوردهی طبیعی هم مجهز خواهد شد. حالا این پل که در عصر بخار ساخته شده، قرار است با فناوری قرن ۲۱ ام به روز بشود. سقف مدرن پل تا تابستان سال آینده میلادی به بهره برداری می رسد.

    تبلیغات
    نویسندگان
    ورود کاربران
    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    آخرین نظرات کاربران
    paria - من نمیتونم دانلود کنم کتاب عایقو
    پاسخ: درود گرامی لینک دانلود بازیابی شد - 1394/10/11/t3tekn
    ابراهیم -

    اگه ميشه برای منم يكم اطلاعات درباره موتور شراگ همراه با عكسش ميخواسنم براي پروژه ممنون ميشم خواهشن بفرستين خيلي ضروريه

     

    - 1394/8/28/t3tekn
    mohsen - عالی میشه اگه محبت کنید برام ایمیل کنید - 1393/10/17/t3tekn
    رضا - سلام جناب مهندس خیلی برام جالب بود . اگر براتون مقدور بود باز هم از این نمونه آزمایش ها رو بزارید در صورت بودن فیلم و عکس واقعا ممنون میشم با تشکر از شما به خاطر وقتی که گذاشتید - 1393/9/23/t3tekn
    رضا - سلام جناب مهندس خیلی برام جابل بود . اگر براتون مقدور بود باز هم از این نمونه آزمایش ها رو بزارید در صورت بودن فیلم و عکس واقعا ممنون میشم با تشکر از شما به خاطر وقتی که گذاشتید - 1393/9/23/t3tekn
    mohamad - hi - 1393/9/12/t3tekn
    reza - ججهت تعمیرات این نوع موتور ما به شما خدمات میدهیم
    - 1393/8/8/t3tekn
    بامداد کریمی - سپاسگزارم موید باشین. - 1393/8/3/t3tekn
    حسین - دوست عزیز ای‌کاش منبع مطالبت رو هم می گذاشتی. به هر حال موفق باشی
    پاسخ: در ارسال های اینده منبع هم گذارده خواهد .سرافراز باشید. - 1393/5/25/t3tekn
    همايون -

    سلام اگه ميشه يكم اطلاعات درباره موتور شراگ همراه با عكسش ميخواسنم براي پروژه ممنون ميشم خواهشن بفرستين خيلي ضروريه

    - 1393/1/30/t3tekn
    عنوان آگهی شما

    قرار دادن بنر درسایت. ماهینه فقط 2 هزار تومان

    به الکتروتکنیک-برق صنعتی امتیاز دهید