میگر و نحوه کار با آن

تبلیغات در سایت ما

الکتروتکنیک-برق صنعتی

پشتيباني آنلاين
پشتيباني آنلاين
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 248
  • کل نظرات : 21
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 11
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 11
  • بازدید دیروز : 34
  • ورودی امروز گوگل : 1
  • ورودی گوگل دیروز : 3
  • آي پي امروز : 4
  • آي پي ديروز : 11
  • بازدید هفته : 45
  • بازدید ماه : 791
  • بازدید سال : 2567
  • بازدید کلی : 39424
  • اطلاعات شما
  • آی پی : 18.119.107.161
  • مرورگر :
  • سیستم عامل :
  • امروز :
  • درباره ما
    خبرنامه
    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



    امکانات جانبی

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 11
    بازدید دیروز : 34
    بازدید هفته : 45
    بازدید ماه : 791
    بازدید کل : 39424
    تعداد مطالب : 248
    تعداد نظرات : 21
    تعداد آنلاین : 1

    میگر و نحوه کار با آن

     

    طریقه کار با میگر
    وسیله ای است برای اندازه گیری مقاومتهای بسیار بزرگ -

    وسیله ای است برای اندازه گیری مقاومتهای بسیار بزرگ ( از نظر مقدار مقاومت الکتریکی ) معمولاً 5000 مگا اهم . مانند مقاومت عایقی کابلهای قدرت و کنترل عایقی کابل در موارد اتصال زمین و غیره . مقاومتهای تا این حد زیاد در حقیقت ، مقاومت عایقی کابلها و نظایر اینها هستند .برای اندازه گیری چنین مقاومتهایی معمولاً به ولتاژ زیاد نیاز است . د ر بعضی از این نوع دستگاهها ، ولتاژ اندازه گیری به 10kv نیز می رسد ولتاژ معمول این نوع دستگاههای اندازه گیری ، بین 100 ولت تا 10 کیلو ولت است . دستگاه مگر از یک دستگاه نسبت سنج تشکیل شده است .

    منبع ولتاژ مورد نیاز دستگاه معمولاً متناوب است و آن را به دو صورت ایجاد می کنند . در روش اول با استفاده از یک منبع تغذیه Dc ولتاژ Dc را به کمک اسیلاتور ( نوسان ساز ) تبدیل به Ac می کنند و آنگاه به کمک ترانسفورماتور ولتاژ متناوب خروجی اسیلاتور را به هر مقدار دلخواه افزایش داده می شود .

    در روش دوم به کمک یک ژنراتور ساده که محرک آن دست است ، ولتاژ Ac تولید می شود .


    طرز کار با میگر :

    دقیقا ً‌همانند اندازه گیری معمولی مقاومت با این تفاوت که در نوع دستی ، توسط دسته ای که در بغل مگر است آنرا چرخانده ، که بدین ترتیب ژنراتوری به گردش در می آید ، در نتیجه ولتاژ تولید می شود که آن ولتاژ توسط ترانسفورماتورهای افزاینده ، افزایش یافته و سپس توسط یکسو کننده ها به ولتاژ مستقیم (dc) تبدیل می شود و مورد استفاده قرار می گیرد .


    طرز تشخیص سالم بودن میگر :

    دسته ای را که در بغل مگر است می چرخانیم و دو سر سیم ها را با هم اتصال می دهیم ، اگر عقربه روی صفر قرار گرفت مگر ( میگر ) سالم است . برای تست آوومتر دو سر پراپ آنرا بهم وصل می کنیم و رنج را روی اهم قرار می دهیم عقربه باید منحرف شود که در این صورت سالم است .در مورد ولتمتر و آمپر متر باید با اندازه گیری ولتاژ و آمپرهای مشخص صحت آنرا تشخیص داد .


    طریقه میگر زدن روی ماشین ها :

    ابتدا لازم است اطمینان کامل از قطع برق حاصل کنیم و پس از آزمایش عدم وجود ولتاژ با رعایت کامل ایمنی توسط دو نفر مقاومت عایقی دستگاهها اندازه گیری می شود .

    طریقه استفاده از آمپر متر چنگکی :

    این نوع اختصاص به اندازه گیری جریان متناوب در هادی دارد . بهتر است برای استفاده از این آمپر متر از وسایل ایمنی نظیر دستکش عایق استفاده کرد ، بدین ترتیب که با فشار دادن ضامن آمپر متر که معمولاً در دستشان قرار دارد دهانه آمپر متر باز می شود . کابل هادی جریان را در داخل دو فک دهانه آمپر متر قرار داده و ضامن را رها میکنیم ( در بعضی جهت قرار گیری هادی در میان فکها مهم است ) تا فکهای آمپر متر بسته شود و بدین ترتیب دو فک مانند حلقه ای دور کابل را می گیرند . حال با عبور جریان از کابل عقربه آمپر متر منحرف و جریان گذرا از کابل را نشان می دهد

     

     
    دستگاه میگر

    میگر یا عایق سنج وسیله ای است برای اندازه گیری مقاومتهای بسیار بزرگ ( از نظر مقدار مقاومت الکتریکی معمولاً 5000 مگا اهم). از این وسیله به عنوان مثال می توان برای اندازه گیری مقاومت عایقی کابلهای قدرت و کنترل عایقی کابل در موارد اتصال زمین و غیره استفاده کرد.

    برای اندازه گیری مقاومت های تا این حد زیاد که مقاومت های عایقی هستند، معمولاً به ولتاژ زیاد نیاز است. در بعضی از این نوع دستگاه ها، ولتاژ اندازه گیری به 10kv نیز می رسد. ولتاژ معمول این نوع دستگاه های اندازه گیری ، بین 100 ولت تا 10 کیلو ولت است. دستگاه میگر از یک دستگاه نسبت سنج تشکیل شده است. منبع ولتاژ مورد نیاز دستگاه معمولاً متناوب است و آن را به دو صورت ایجاد می کنند .
    دستگاه میگر
    - در روش اول با استفاده از یک منبع تغذیه Dc، ولتاژ Dc را به کمک اسیلاتور یا نوسان ساز تبدیل به Ac می کنند و آنگاه به کمک ترانسفورماتور ولتاژ متناوب خروجی اسیلاتور را به هر مقدار دلخواه افزایش می دهند.
    دستگاه میگر
    - در روش دوم به کمک یک ژنراتور ساده که محرک آن دست است ، ولتاژ Ac تولید می کنند.
    طرز کار با میگر :
    اندازه گیری مقاومت عایقی دقیقا ً‌همانند اندازه گیری یک مقاومت معمولی است، با این تفاوت که در نوع دستی، توسط چرخش دسته ای که در بغل میگر است ژنراتور آن را به گردش در می آورند، در نتیجه ولتاژی تولید می شود که آن ولتاژ توسط ترانسفورماتورهای افزاینده، افزایش یافته و سپس توسط یکسو کننده ها به ولتاژ مستقیم (dc) تبدیل می شود و مورد استفاده قرار می گیرد.
    طرز تشخیص سالم بودن میگر : دسته ای را که در بغل میگر است می چرخانیم و دو سر سیم ها را به هم اتصال می دهیم، اگر عقربه روی صفر قرار گرفت میگرسالم است. برای تست آوومتر دو سر پراپ آن را به هم وصل می کنیم و رنج را روی اهم قرار می دهیم عقربه باید منحرف شود که در این صورت سالم است. در مورد ولت متر و آمپر متر باید با اندازه گیری ولتاژ و آمپرهای مشخص صحت آن را تشخیص داد .
    دستگاه میگر
    طریقه میگر زدن روی ماشین ها :ابتدا لازم است اطمینان کامل از قطع برق داشته باشیم و پس از آزمایش عدم وجود ولتاژ، با رعایت کامل نکات ایمنی، مقاومت عایقی دستگاه ها را اندازه گیری کنیم.

    دستگاه میگر HVDC Tester
    میگر دستگاهی است که برای اندازه‌گیری مقاومتهای بسیار زیاد استفاده می‌شود. روشن عملکرد این دستگاه شبیه به اهم متر بوده با این تفاوت که به جای چند ولت چند کیلو ولت بر روی قطعه مورد آزمایش اعمال کرده و در نتیجه قادر است مقاومتهای بسیار بالاتر را با دقت بهتر نشان بدهد. از طرفی این دستگاه قادر است نشتی عایقی که را که در اثر تغییر خواص مواد عایقی (به طور مثال کابل فشارقوی و یا مقره‌ها) را عیان نماید. قبل از راه اندازی شبکه‌های فشار متوسط، لازم است آن را مورد تست قرار داد. با توجه به توان کم این دستگاه در صورت خرابی شبکه هم آسیب زیادی به قطعات معیوب وارد نشده و هم شبکه از تنش حاصل از وصل و قطع و کلید زنیهای نابجا در امان خواهد بود.
    اصول عملکرد دستگاه
    این دستگاه با استفاده از برق ۱۲ ولت یک باطری شارژی کار کرده و با تبدیل آن توسط مدار سوئیچینگ و کنترلهای پیوسته ولتاژی مناسب با میزان تنظیم شده توسط کاربر تولید می‌نماید. این ولتاژ توسط مدارهای کنترل جریان به شدت و سرعت کنترل می‌شود به طوری که به محض افزایش جریان از حد مجاز و یا اتصال کوتاه به سرعت ولتاژ مورد نظر تا حد مورد اطمینان کاهش می‌یابد. این عمل برای حفاظت سیستم‌های درونی و همچنین قطعات مورد آزمایش می‌باشد.
    کاربردها و توانمندی‌های HVDC TESTER
    • جلوگیری از سوئیچینگ‌های مکرر در شبکه هنگام عیب‌یابی • تستهای فشارقوی درموارد تعمیرات در شبکه قبل از اتصال برق اصلی به سیستم جهت طمینان از عملکرد صحیح سیستم • جلوگیری از استهلاک تجهیزات گرانقیمت ( ماشینهای عیب‌یاب ) در مانورهای مکرر و متوالی • تستهای خطوط هوایی و عیب‌یابی در شبکه • بازبینی و نظارت مستمر در سیستمهای ولتاژبالا • بالا بردن عمر مفید تجهیزات مصرفی در خطوط هوایی • تستهای استقامت عایقی DC جهت راه‌اندازی شبکه‌های توزیع • آزمایش‌ها عایق‌بندی ژنراتورها و الکتروموتورهای فشارقوی • تشخیص سلامت عایق هنگام انجام تعمیرات روی کابل‌های زمینی • آزمایش‌ها مفصل‌بندی و سرکابلهای فشارقوی • امکان بازبینی و تست‌های نظارتی هنگام تحویل و دریافت کالااز انبار تجهیزات
    معرفی تجهیزات دستگاه :
     

    بخش نظرات این مطلب


    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه:

    تبلیغات
    نویسندگان
    ورود کاربران
    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    آخرین نظرات کاربران
    paria - من نمیتونم دانلود کنم کتاب عایقو
    پاسخ: درود گرامی لینک دانلود بازیابی شد - 1394/10/11/t3tekn
    ابراهیم -

    اگه ميشه برای منم يكم اطلاعات درباره موتور شراگ همراه با عكسش ميخواسنم براي پروژه ممنون ميشم خواهشن بفرستين خيلي ضروريه

     

    - 1394/8/28/t3tekn
    mohsen - عالی میشه اگه محبت کنید برام ایمیل کنید - 1393/10/17/t3tekn
    رضا - سلام جناب مهندس خیلی برام جالب بود . اگر براتون مقدور بود باز هم از این نمونه آزمایش ها رو بزارید در صورت بودن فیلم و عکس واقعا ممنون میشم با تشکر از شما به خاطر وقتی که گذاشتید - 1393/9/23/t3tekn
    رضا - سلام جناب مهندس خیلی برام جابل بود . اگر براتون مقدور بود باز هم از این نمونه آزمایش ها رو بزارید در صورت بودن فیلم و عکس واقعا ممنون میشم با تشکر از شما به خاطر وقتی که گذاشتید - 1393/9/23/t3tekn
    mohamad - hi - 1393/9/12/t3tekn
    reza - ججهت تعمیرات این نوع موتور ما به شما خدمات میدهیم
    - 1393/8/8/t3tekn
    بامداد کریمی - سپاسگزارم موید باشین. - 1393/8/3/t3tekn
    حسین - دوست عزیز ای‌کاش منبع مطالبت رو هم می گذاشتی. به هر حال موفق باشی
    پاسخ: در ارسال های اینده منبع هم گذارده خواهد .سرافراز باشید. - 1393/5/25/t3tekn
    همايون -

    سلام اگه ميشه يكم اطلاعات درباره موتور شراگ همراه با عكسش ميخواسنم براي پروژه ممنون ميشم خواهشن بفرستين خيلي ضروريه

    - 1393/1/30/t3tekn
    عنوان آگهی شما

    قرار دادن بنر درسایت. ماهینه فقط 2 هزار تومان

    به الکتروتکنیک-برق صنعتی امتیاز دهید