تبلیغات در سایت ما

الکتروتکنیک-برق صنعتی

پشتيباني آنلاين
پشتيباني آنلاين
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 248
  • کل نظرات : 21
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 11
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 39
  • بازدید دیروز : 29
  • ورودی امروز گوگل : 4
  • ورودی گوگل دیروز : 3
  • آي پي امروز : 13
  • آي پي ديروز : 10
  • بازدید هفته : 130
  • بازدید ماه : 539
  • بازدید سال : 1795
  • بازدید کلی : 38652
  • اطلاعات شما
  • آی پی : 52.90.50.252
  • مرورگر :
  • سیستم عامل :
  • امروز :
  • درباره ما
    خبرنامه
    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



    امکانات جانبی

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 39
    بازدید دیروز : 29
    بازدید هفته : 130
    بازدید ماه : 539
    بازدید کل : 38652
    تعداد مطالب : 248
    تعداد نظرات : 21
    تعداد آنلاین : 1

    Alternative content


    گاورنر هيدروليكي

     هر واحد نيروگاهي براي كنترل سرعت و قدرت توربين به يك دستگاه گاورنر (Governor) براي تنظيم جريان آب ورودي به توربين، مجهز مي‌گردد.

    سلول های خورشیدی


    سلول خورشیدی وسیله ای است که انرژی خورشید را مستقیماً بوسیله اثر فوتوولتائیک(قدرت زای نور) به برق تبدیل می کند. گاهی اوقات عبارت "سلول خورشیدی" اختصاصاً برای وسیله ای بکار می رود که انرژی خورشید را ذخیره می کند مانند پنل های خورشیدی و سلول های خورشیدی، درحالی که لفظ "سلول فوتوولتائیک" زمانی استفاده می شود که منبع نوری مشخص نیست. مجموعه ای از سلول ها برای ساخت پنل های خورشیدی،ماژول های خورشیدی،یا آرایه های فوتوولتائیک استفاده می شود. فتوولتائیک زمینه ای از تکنولوژی و تحقیقات وابسته به ابزارهای تولید برق بوسیله سلول های خورشیدی برای استفاده های عملی و سودمند است. انرژی که از این طریق تولید می شود یکی از نمونه های انرژی خورشیدی است.

     

    كاربرد انرژي هسته اي در برق

     از مهمترین منابع استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی ، ساخت راکتورهای هسته‌ای جهت تولید برق می‌باشد. راکتور هسته‌ای وسیله‌ای است که در آن فرآیند شکافت هسته‌ای بصورت کنترل شده انجام می‌گیرد. در طی این فرآیند انرژی زیاد آزاد می‌گردد به نحوی که مثلا در اثر شکافت نیم کیلوگرم اورانیوم انرژی معادل بیش از 1500 تن زغال سنگ بدست می‌آید

     


    اثرات باندل کردن خطوط انتقال

    در یک خط انتقال چهار کمیت مقاومت اندوکتانس ظرفیت خازنی و کنداکتانس روی کارکرد کامل آن به عنوان بخشی از سیستم قدرت اثر می گذارند. کندکتانس بین هادیها و زمین باعث جریان نشتی در مقره های خطوط هوائی وعایق کابلها میشود.چون میتوان از جریان نشتی در مقره های خطوط هوائی چشم پوشید کنداکتانس بین هادیها در یک خط هوائی صفر فرض نمود . . . .

    اشنایی مختصر نرم افزار Proteus

     

    با سلام و عرض ادب خدمت شما بازدید کنندگان عزیز.امروز با معرفی آموزش تحلیل مدارات الکترونیکی با نرم افزار Proteus در خدمت شما هستیم. نرم افزار Proteus یکی از پر کاربرد ترین و پر طرفدار ترین نرم افزار های دانشجویان برق بوده.

    آموزش WinCC به صورت اسلاید

    امروز با فایل آموزش WinCC به صورت اسلاید در خدمت شما هستیم. این فایل شامل دو قسمت بوده.امیدوارم که مورد ژسندتون قرار بگیرد.

    WINCC عبارت است از Windows Control Center
    شرکت زيمنس اين نرم افزار HMI قدرتمند را جهت کامل کردن ابزارهاي قابل دسترس يک اپراتور در صنعت فراهم کرده است. HMI يا همان human machine interface عبارت است از يک رابط يا واسط بين شخص کاربر و فرايند اتوماسيون صنعتي. WINCC در واقع برقراري ارتباط بين اپراتور و يک سيستم اتوماسيون صنعتي مثل PLC را فراهم ميکند.
    هسته اصلي اين نرم افزار را WINCC explorer تشکيل ميدهد که در اين قسمت ساختارهاي پروژه و مديريت آن نمايش داده ميشود . جهت پيکربندي و گسترش پروژه اديتورهاي خاصي در اين محيط در نظر گرفته شده که با هر يک از آنها يک سيستم فرعي در اين نرم افزار قابل پيکربندي است.
    دو فایل آموزش WinCC در غالب اسلاید برای شما عزیزان که در بخش اول با کلیات نرم افزار و بخش های مختلف آن آشنا می شوید و در بخش دوم قسمت اصلی و هسته نرم افزار یعنی WinCC Graphic Disigner و توضیحات این بخش را در قسمت دوم می توانید مشاهده کنید.

    نرم افزارهای تخصصی برق

     

    با سلام خدمت بازدید کنندگان گرامی. امروز با یک سری نرم افزار های تخصصی برق به همراه آموزش تصویری بعضی از این نرم افزار ها در خدمت شما هستیم. امیدوارم که مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد.

     

    Code Composer Studio يك كمپايلر قوي به زبان هاي c/c++ و اسمبلي

    زندگی نامه آندره ماري آمپر

    آندره ماري آمپر فيزيكدان فرانسوي ( 1775 - 1836 ) در كودكي اعدام پدرش را ديد و اين موضوع سخت در روح حساسش اثر بخشيد . از سال 1796 تدريس رياضي ، شيمي و زبان را شروع كرد . به سال 1801 به استادي رياضيات دانشگاه پاريس نائل گرديد . آمپر با يافتن رابطه ميان الكتريسيته و مغناطيس اين علم را پيشرفت فراوان بخشيد و از اين راه شهرتي بسزا يافت .

    زندگی نامه جرج سيمون اهم

    جرج سيمون اهم در سال 1787 در آلمان متولد شد. پدرش قفل ساز و مادرش، فاريا، دختر يك خياط بود. با اينكه پدر و مادر جرج تحصيلات خود را به پايان نرسانده بودند. اما پدر جرج تحت تعليمات و مطالعات شخصي خود بود تا جايي كه قادر بود پسر خود را به عاليترين نحو با تعليمات خود آموزش دهد

    زندگی نامه مایکل (میشل) فارادی

    ندگينامه: امروز در جهان هر كجا در اثر تغيير ميدان مغناطيسي جريان القايي به وجود مي آيد و مولد الكتريسيته اي كار مي افتد و جريان الكتريسيته توليد مي كند اثري از فارادي ديده مي شود. مايكل فارادي پسر نعلبند انگليسي است كه در حومه لندن به دنيا آمد. او به سبب فقر و اينكه از همان اوان كودكي متكفل مخارج خانواده اش بود، تحصيلات ابتدايي را تمام نكرد و از سيزده سالگي مشغول به كار شد. كارش صحافي و توزيع روزنامه و به طور كلي شاگردي يك مغازه كتابفروشي بود.

    راهنمای استفاده از کنتور سه تعرفه دیجیتال

     

    در کنتورهای مکانیکی تعین میزان مصرف برق از طریق نمراتور کنتور وبا کسر عدد فعلی از قبلی به دست می آید و مصرف به دست آمده را کلا مطابق با یک نرخ (ساعات میان باری روز )محاسبه وبهای برق مشترک بدست میاید :
    به طور مثال اگر مشترک در24ساعت شبانه روزی 20کیلو وات ساعت برق مصرف کند (با فرض هر کیلو وات ساعت 200 ریال) مبلغ (400=20×20) ریال می شود

    (كنتور مكانيكى)

    آیین‌نامه‌ ایمنی‌ کار روی‌ خطوط‌ و تجهیزات‌ برق‌ دار

    مقدمه‌
    نظریه‌ اینکه‌ احتیاج‌ صنایع‌ و تأسیسات‌ دیگر (مانند بیمارستانها و غیره‌) به‌ استفاده‌ از نیروی‌ برق مط‌مئن‌ و مداوم‌ روزافزون‌ بوده‌ و قطع‌ برق‌ ممکن‌ است‌ باعث‌ ایجاد خسارات‌ مالی‌ و خطرات‌ جانی‌ شود، لذا اصلاحات‌ و تغییرات‌ باید الزاماً بر روی‌ خطوط‌ و تجهیزات‌ برق‌دار نیز عملی‌ گردد هدف‌ از تدوین‌ این‌ آیین‌نامه‌ بیان‌ مقررات‌ و شرایطی‌ است‌ که‌ در صورت‌ پیروی‌ از آن‌ انجام‌ عملیات‌ مربوط‌ به‌ تغییر و تبدیل‌ و اصلاح‌وتعمیر برروی‌ خطوط‌ و تجهیزات‌ برق‌دار توأم‌ با ایمنی‌ افراد امکان‌پذیر باشد.

    انرژی زمين گرمايی، کاربردها و مزيت های آن در ايران

    با سلام و عرض ادب خدمت دوستان عزیز امروز یک مقاله با عنوان انرژی زمين گرمايی، کاربردها و مزيت های آن در ايران را به درخواست آقای علی (یکی از بازدیدکنندگان) را برای شما آماده کردیم.امیدوارم که مورد استفاده شما قرار بگیرد.
    ژئوترمال از کلمه ی یونانی "ژئو" به معنی زمین، و (ترمال) به معنی گرما و گرمایی گرفته شده است. بنابراین، انرژی ژئوترمال به معنای (انرژی زمین گرمایی) یا انرژی با منشا درونی زمین است. این انرژی، به شکل گرمای محسوس، از بخش درونی زمین است. این انرژی، به شکل گرمای محسوس، از بخش درونی زمین منشا می گیرد و این انرژی در سنگ ها و آب های موجود در شکاف ها و منافذ داخل سنگ در پوسته ی زمین وجود دارد. مشاهدات به عمل آمده از معادن عمیق و چاه های حفاری شده نشان می دهد که درجه ی حرارت سنگ ها به طور پیوسته با عمق زمین افزایش می یابد، هر چند نرخ افزایش درجه ی حرارت ثابت نیست. با این روند، درجه ی حرارت در قسمت بالایی جبه به مقادیر بالایی می رسد و سنگ ها در این قسمت به نقطه ی ذوب خود نزدیک می شوند.

    استفاده از احتراق داخلی برای ساخت ترانزیستورهای نازک‌پوسته

    مخلوطی قابل اشتعال از فلز و اکسیژن می‌تواند گشاینده‌ی راهی به سوی الکترونیک انعطاف‌پذیرتر باشد.به گزارش خبرگزاری الکترونیوز و به نقل از IEEE Spectrum، گروهی از پژوهش‌گران توانسته‌اند راه‌حلی شیمیایی را توسعه دهند که در آن از گرمای داخلی اتم‌های فلز و اکسیژن برای آمیختن آن‌ها استفاده می‌شود و پوسته‌هایی با خاصیت نیمه‌رسانایی، در دمای پایین شکل پیدا می‌کنند. این راه‌کار می‌تواند راه را برای نسل بعدی الکترونیک نازک‌پوسته و انعطاف‌پذیر به شکل ارزان، هموار کند.

    مینی plc

    دستگاهی است که برای نمایش,RUN و STOP کردن و انجام برخی تنظیمات در برنامه های آپلود شده در لوگو استفاده می شه . این وسیله توسط یک کابل به سخت افزار لوگو متصل شده که باعث می شود کاربرد از فاصله دورتر به برخی تنظیمات سخت افزار لوگو دسترسی، وتوانایی کنترل آنرا داشته باشد.
    TD قابل نصب روی در تابلو است و اپراتور می تواند به راحتی وارد تنظیمات نمایشگر لوگو شده و حتی TEXT های از قبل تنظیم شده را ببیند . لازم به ذکر است به دلیل حفاظت از برنامه نوشته شده , وارد شدن به محیط برنامه نویسی از طریق TD امکان پذیر نبوده و الزاما این عمل توسط خود ماژول انجام می گیرد.
    این ماژول با ولتاژ 12/24 AC,DC یا 12 DC تغذیه شده که بدون پلاریته است .
    حداکثر طول کابل ارتباطی 5/2 متر و در صورت استفاده از کابل واسط حداکثر طول 10 متر می باشد . معمولا TD را بر روی در تابلویی قرار می گیرد که LOGO داخلش است و برای همین نیاز به کابل بلند نیست .
    علاوه بر کلید های موجود در سخت افزار لوگو چهار کلید دیگر تحت عنوان ( F1, . . . , F4 ) نیز بر روی LOGO ! TD موجود است . F1 , F2 , F3 , F4 : از این کلید ها همانند کلید های چهار جهته می توان به عنوان یک ورودی دیجیتال استفاده کرد .

    تبلیغات
    نویسندگان
    ورود کاربران
    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    آخرین نظرات کاربران
    paria - من نمیتونم دانلود کنم کتاب عایقو
    پاسخ: درود گرامی لینک دانلود بازیابی شد - 1394/10/11/t3tekn
    ابراهیم -

    اگه ميشه برای منم يكم اطلاعات درباره موتور شراگ همراه با عكسش ميخواسنم براي پروژه ممنون ميشم خواهشن بفرستين خيلي ضروريه

     

    - 1394/8/28/t3tekn
    mohsen - عالی میشه اگه محبت کنید برام ایمیل کنید - 1393/10/17/t3tekn
    رضا - سلام جناب مهندس خیلی برام جالب بود . اگر براتون مقدور بود باز هم از این نمونه آزمایش ها رو بزارید در صورت بودن فیلم و عکس واقعا ممنون میشم با تشکر از شما به خاطر وقتی که گذاشتید - 1393/9/23/t3tekn
    رضا - سلام جناب مهندس خیلی برام جابل بود . اگر براتون مقدور بود باز هم از این نمونه آزمایش ها رو بزارید در صورت بودن فیلم و عکس واقعا ممنون میشم با تشکر از شما به خاطر وقتی که گذاشتید - 1393/9/23/t3tekn
    mohamad - hi - 1393/9/12/t3tekn
    reza - ججهت تعمیرات این نوع موتور ما به شما خدمات میدهیم
    - 1393/8/8/t3tekn
    بامداد کریمی - سپاسگزارم موید باشین. - 1393/8/3/t3tekn
    حسین - دوست عزیز ای‌کاش منبع مطالبت رو هم می گذاشتی. به هر حال موفق باشی
    پاسخ: در ارسال های اینده منبع هم گذارده خواهد .سرافراز باشید. - 1393/5/25/t3tekn
    همايون -

    سلام اگه ميشه يكم اطلاعات درباره موتور شراگ همراه با عكسش ميخواسنم براي پروژه ممنون ميشم خواهشن بفرستين خيلي ضروريه

    - 1393/1/30/t3tekn
    عنوان آگهی شما

    قرار دادن بنر درسایت. ماهینه فقط 2 هزار تومان

    به الکتروتکنیک-برق صنعتی امتیاز دهید