تبلیغات در سایت ما

الکتروتکنیک-برق صنعتی

پشتيباني آنلاين
پشتيباني آنلاين
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 248
  • کل نظرات : 21
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 11
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 6
  • بازدید دیروز : 92
  • ورودی امروز گوگل : 1
  • ورودی گوگل دیروز : 9
  • آي پي امروز : 2
  • آي پي ديروز : 31
  • بازدید هفته : 310
  • بازدید ماه : 795
  • بازدید سال : 2571
  • بازدید کلی : 39428
  • اطلاعات شما
  • آی پی : 3.128.199.162
  • مرورگر :
  • سیستم عامل :
  • امروز :
  • درباره ما
    خبرنامه
    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



    امکانات جانبی

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 6
    بازدید دیروز : 92
    بازدید هفته : 310
    بازدید ماه : 795
    بازدید کل : 39428
    تعداد مطالب : 248
    تعداد نظرات : 21
    تعداد آنلاین : 1

    Alternative content


    PowerCube ژنراتور خورشیدی امدادی

    هفت سال پیش بود که شرکت Ecosphere Technologies برای اولین بار یک واحد امداد خود را به مناطقفاجعه زده اعزام نمود. این شرکت از آن زمان تا بحال مشغول اصلاح شکل و بهبود عملکرد این سیستمبوده است و در حال حاضر کار بر روی بزرگترین ژنراتور برق خورشیدی امدادی در جهان را به پایان رسانده است. این سیستم قادر به تولید 15 کیلو وات برق (25ََA سه فاز) می باشد، PowerCube با قابلیت حمل و نقل راحت مجهز به یک محفظه سرپوشیده با امکان تصفیه آب با انرژی خورشیدی نیز می باشد.

     

    کلیدهای برق هوشمند هم راه خود را به خانه های ما باز می کنند

     
    در دورانی زندگی می کنیم که در آن رقابت سختی بین استارتاپ ها برای ارائه محصولات هوشمند راه افتاده. برخی از محصولات آن ها، تنها پسوند هوشمند را یدک می کشند، برخی هم از انتظارات ما فراتر رفته و دریچه جدیدی برای دیدن دنیا ایجاد می کنند. یکی از محصولاتی که به معنای حقیقی، هوشمند به نظر رسیده و کاربردهای منحصر به فردی می تواند داشته باشد، کلید و پریز هوشمند است. شرکت بلاتریکس توانسته با تکمیل ایده ای خلاقانه در این زمینه، آینده ای روشن برای خود متصور شود.

      کلیدهای برق معمولی تنها دو حالت روشن و خاموش دارند، اما شرکت بلاتریکس با سیستم "برایت" خود می خواهد انقلابی در این زمینه به پا کند. سیستم برایت، متشکل از مجموعه ای از کلیدها و پریزهای مبتنی بر اندروید با صفحه های لمسی است که امکانات خودکار زیادی را در محیط های خانگی و اداری، در اختیار قرار می دهند.
     
    کلیدهای این سیستم "اِن لاین" نام دارند و قیمتی حدود ۹۶ دلار خواهند داشت. انواع تایمرها و سنسورهای مختلف نظیر تایمر مخصوص مسافرت یا سنسور تشخیص تاریکی هوا، تنها از ابتدایی ترین قابلیت های این کلیدها به حساب می آیند. به کمک وای-فای داخلی، این کلیدها را می توان به راحتی از راه دور کنترل کرد، همچنین با استفاده از امواج رادیویی با فرکانس پایین، تمام محصولات برایت در ارتباط دائمی با هم خواهند بود.
     
    کلیدهای اِن لاین به کمک سنسورهای مادون قرمز خود حرکت، و ورود و خروج افراد را تشخیص داده و چراغ ها را به طور خودکار روشن یا خاموش می کنند. این کلید به میکروفون و بلندگوی داخلی مجهز است، بنابراین از آن می توان به عنوان وسیله ارتباطی داخل ساختمان هم استفاده کرد. این کلیدها قادرند اپلیکیشن های مختلفی از جمله پاندورا را اجرا کرده و توسط بلندگوی داخلی خود موسیقی پخش کنند. می توان با تنظیم ساعت بیدارباش بر روی این کلید ها، کاری کرد که چراغ های اتاق هنگام بیدار شدن شما به طور خودکار روشن شوند. تماس های صوتی اینترنتی نیز توسط این کلیدها امکان پذیر است.
     
    اپلیکیشن اختصاصی سیستم برایت، برای اندروید و iOS آماده شده، و اپلیکیشن های بلک بری و ویندوزفون در حال تهیه است. به کمک این اپلیکیشن ها می شود همه چیز را در سیستم برایت کنترل کرد. به طور مثال می توان ظاهر واسط کاربری کلیدها را به کلی تغییر داد، حتی می توان تصاویری را به اختیار خود بر روی صفحه لمسی کلیدها نمایش داد.
     
    شاید یکی از جالب ترین مشخصه های این اپلیکیشن، وجود یک قابلیت منحصر به فرد در آن باشد. این اپلیکشن کاری می کند که تلفن هوشمند شما و کلید اِن لاین به آسانی همدیگر را ببینند. برای مثال اگر بخواهید ظاهر کلید را عوض کنید، تنها کاری که شما می کنید این است که ابتدا تغییرات را در اپلیکشن انجام داده و سپس تلفن خود را دقیقا روبروی آن قرار دهید. با این کار، کلید ظاهر پیشنهادی شما را دیده و آن را بر روی خود اعمال می کند.

    علاوه بر کلید اِن لاین، شرکت بلاتریکس دو محصول دیگر هم طراحی کرده. یکی از آنها کلید "ای لاین" با قیمت ۴۰ دلار است، که اکثر قابلیت های کلید اِن لاین را در خود دارد. شاید نبود صفحه لمسی بزرگ اصلی ترین دلیل قیمت پایین تر این محصول باشد. محصول دیگر پریز "ای لاین" است که دو پورت یو اس بی و محافظ داخلی دارد. قیمت این پریزها ۲۰ دلار تعیین شده.
     
    البته همه آن چه از قابلیت های جالب این سیستم هوشمند گفته شد، بستگی به یک مسئله دارد: آیا بلاتریکس بودجه کافی برای تحقق طرح خود را تامین خواهد کرد؟ جواب این سوال با توجه جذابیت ها و قابلیت های متعدد این سیستم و قیمت تقریبا معقول آن، و همچنین پیش سفارش ها، مثبت است.
    منبع:سایت نارنجی

     



     

    تکنیک جدید تولید برق از ترافیک !

     

    یک مهندس مکزیکی سیستمی ابداع کرده‌ که قادر به تولید نیروی الکتریکی با استفاده از جریان وسایط نقلیه و عابران پیاده است.

     

    ابزار جدید با ضبط نیروی خودروهای در حال حرکت، قادر به تولید الکتریسیته کافی جهت نیرودهی به یک منزل مسکونی است.

    هکتور ریکاردو ماکیاس هرناندز، طراح این سیستم مدعی است سامانه وی انرژی پایدار را با هزینه‌ پایین ارائه می‌دهد، زیرا از بتون خیابان‌ها استفاده می‌کند. 

     

     

    وی افزود که در سطح جهانی چنین پروژه‌ای به جز در انگلستان اجرا نشده، با این تفاوت که در کف‌ خیابا‌های کشورهای اروپایی پیزوالکتریک به کار می‌رود که این موضوع برای کشورهای در حال توسعه بسیار هزینه‌بر است.

    فناوری ارائه‌شده دارای یک سطح شیب‌دار است که تا پنج سانتی‌متر بالاتر از سطح خیابان قرار می‌گیرد. هنگام دریافت بازخورد خودروها، این سطح بر روی مجموعه‌ ابزار واقع در قسمت پایین خود فشار اعمال می‌کند.

    این ابزار حاوی هوایی هستند که با فشار خاص و از طریق شیلنگ خارج می‌شود. این عنصر به تانکی منتقل می‌شود که در آنجا فشرده شده و به توربین تولیدکننده الکتریسیته انتقال می‌یابد.

    گفته می‌شود، انرژی الکتریسیته با جریان خودروها در یک نقطه خاص متناسب است، با این حال، در مکان‌هایی با عبور تعداد خودروی کمتر، می‌توان چندین سطح‌ شیب‌دار را برای افزایش بازخورد هر وسیله‌نقلیه منفرد تعبیه کرد.

    هرناندز معتقد است فناوری وی می‌تواند همچنین در مکان‌هایی با عبور تعداد زیاد عابران پیاده به کار رود.

    گام‌های افراد بر اساس قوانین انرژی گرانشی، الکتریسیته تولید می‌کنند و این قانون می‌تواند در مکان‌هایی مانند مترو به کار رود.

     

    منبع:کنجکاو

    تولید الکتریسیته از گرمای بیرونی پنجره‌

     

     

     

     

     

     

     

    یک گروه تحقیقاتی برای یکپارچه‌سازی نانومواد ترموالکتریک با شیشه‌های پنجره‌ها ‏جهت تولید الکتریسیته گرمایی، ایده جدیدی ارائه کرده است.

     

    الکتریسیته گرمایی تولید شده توسط محققان دانشگاه علوم و فناوری ملک‌ عبدالله ‏‎(KAUST)‎‏ عربستان، بر ‏اساس اختلاف دمایی است که بین طرف بیرونی گرم و طرف داخلی نسبتا سرد پنجره است.‏
    زمانی که دسته خاصی از مواد به نام مواد ترموالکتریک با یک گرادیان دما مواجه ‏می‌شوند، حرکت حامل‌های بار در آنها از طرف گرم به طرف سرد منجر به تولید جریان ‏الکتریکی می‌شود و زمانی که یک بار الکتریکی در عرض این مدار جریان می‌یابد، مقداری ‏توان مفید در پاسخ به گرادیان دمای اعمال‌شده می‌تواند تولید شود.‏

    از این خاصیت مواد ترموالکتریک می‌توان استفاده کرد و از اختلاف دما بین دو طرف ‏یک پنجره، الکتریسیته تولید کرد. اما مواد ترموالکتریک ترسیب‌شده روی یک طرف پنجره ‏تنها تحت تأثیر دمای همان طرف خواهند بود، در حالی که دما در طرف مقابل پنجره این ‏مواد ترموالکتریک را تحت تأثیر قرار نخواهد داد. به عبارت دیگر، هیچ گرادیان دمایی روی ‏این مواد ترموالکتریک اعمال نشده و بنابراین توانی تولید نخواهد شد.‏

     

    محمد مصطفی حسین، رهبر این تیم تحقیقاتی می‌گوید: ما برای تبدیل پنجره‌های شیشه‌ای به ژنراتورهای ‏ترموالکتریک با ترسیب مواد ترموالکتریک در سرتاسر شیشه بجای ترسیب آنها روی یک ‏طرف آن، ایده جدیدی ارائه کردیم. در این حالت، دو محیط دمایی طرفین پنجره، می‌توانند ‏بطور همزمان مواد ترموالکتریک را تحت تأثیر قرار دهند و گرادیان دمایی برای تولید توان ‏اعمال کنند.

    با این حال، در خصوص ترسیب مواد ترموالکتریک در سرتاسر تمام ضخامت شیشه ‏پنجره که می‌تواند حدود 5 میلی‌متر باشد، چالشی وجود دارد. تکنیک‌های ترسیب ‏میکروساخت مرسوم از قبیل اسپاترینگ، تبخیر پرتوی الکترونی و ترسیب الکتروشیمیایی ‏نمی‌توانند به چنین ضخامتی برسند.‏

    مصطفی‌حسین می‌افزاید: گروه ما برای غلبه بر این چالش از ستون‌های ترموالکتریکی ‏نانوساختاری به طول 5 میلی‌متر استفاده کرد. برای ایجاد این ستون‌های نانوساختار، درون ‏حفره‌هایی که در سرتاسر پنجره شیشه حکاکی‌ شده بودند، نانوپودر‌های آلیاژی برای درج ‏بدون درز با پرس گرم فشرده شدند.‏

    این محققان با استفاده از این روش توانستند از یک پنجره ترموالکتریک به مساحت 9 ‏مترمربع با گرادیان دمای 20 درجه سانتیگراد بین محیط‌های درونی و بیرونی یک ساختمان، توان تجدیدپذیر بالایی برابر 304 وات تولید کنند.‏

    این محققان، جزئیات نتایج کار تحقیقاتی خود را در مجله‌ی ‏Scientific Reports‏ منتشر ‏کرده‌اند.‏

    منبع:سایت کنجکاو

     

    ساخت کم مصرف ترین لامپ دنیا

     

     کم مصرف ترین لامپ LED که بهترین نورو کمترین میزان گرما را تولید می کند ساخته شد.

    شرکت فیلیپس به تازگی محصولی را اختراع کرده که جایگاه کم مصرف ترین LED را به خود اختصاص داده است.این محصول جدید می تواند تا 200 لومن بر وات نور تولید کند.
    لومن واحد اندازه گیری مقدار نور انتشار یافته از یک چشمه ی نور است.پیش از این کم مصرف ترین لامپ ها می توانستند تا 170 لومن بر وات نور تولید کنند.
     
     
    در این لامپ از دو واحد نور آبی و یک واحد نور قرمز به همراه یک فیلتر فسفر استفاده شده که نور تولید شده توسط آن  را به سمت سبز رنگ متمایل می کند.این ترکیب نور باعث می شود تا گرمای کمتری نسبت به مدل های قدیمی لامپ ها تولید شود و مصرف انرژی تا حد بالایی کاهش پیدا کند.
     
     
    یک لامپ جدید از این نوع که تنها 120 سانتی متر طول دارد می تواند 2600 لومن نور تولید کند و این به معنای پایان دوران لامپ های مهتابی می باشد.این لامپ ها تا سال 2015 به طور گسترده وارد بازار خواهند شد.
     
     

    استفاده همزمان از انرژی باد و انرژی اقیانوسی

     در حال حاضر طیف گسترده ای از سیستم های انرژی های تجدید پذیر با استفاده از قدرت باد بهره برداری می گردد. در برخی موارد نیز تولید برق از طریق جریانهای اقیانوسی تامین می گردد. با توجه به این شرکت مهندسی ژاپنی  MODEC ، به زودی به آزمایش سیستم SKWID خود را آغاز خواهد نمود.این سیستم از ترکیب انرژی باد و انرژی اقیانوسی به روش داریوس در مکانیزم توربین باد و مدل  ساونیوس در قسمت زیرین از انرژِی اقیانوسی بهره می گیرد.
     
     

    فن آوری جدید در تشخیص کرونای خطوط انتقال در روز روشن

     پدیده کرونا ممکن است در اثر بوجود آمدن خطا در خطوط انتقال و یا اشکالات فنی در مقره ها و یا یراق آلات خط و پست رخ دهد. حداقل مشکل ایجاد شده توسط کرونا نویز شنیداری و اختلالات رادیویی است که منجر به نارضایتی شهروندان می گردد. تاکنون مشکل اساسی این بوده است که منابع کرونا را چگونه می توان بصورت دقیق و کار آمد تشخیص داد. روشهای تشخیص بوسیله نویز شنیداری و اختلالات رادیویی اغلب جهت تشخیص کرونا مورد استفاده قرار گرفته اند ولی این روشها قادر به تشخیص محل دقیق وقوع پدیده کرونا نمی باشند. جهت بدست آوردن اطلاعات بیشتر درباره پدیده کرونا مانند منبع، نوع و دامنه آن، شرکت های برق ناچار ب انجام این کار در شب می باشند زیرا دستگاههای موجود برای این منظور در تاریکی قادر به تشخیص کرونا هستند. این عملیات مشکل، گران و غیر مؤثر می باشد.

    دوربین کرونائی Day Cor  که بتازگی توسط موسسه EPRI ابداع گردیده است علاوه براینکه امکان تشخیص و محل یابی پدیده کرونا را در روشنایی روز بسادگی فراهم می کند قادر به تشخیص آتش سوزی در مکانهای صنعتی و همچنین تشخیص شعله های آتش هیدروژن و الکل که غیر نمایان می باشند است. این طرح با موفقیت هم در آزمایشگاه و هم در محل آزمایش شده است. آزمایش اولیه در بهار سال 1999 انجام گرفت که در آن از نمونه اولیه این دوربین جهت تشخیص کرونا روی خطوط انتقال، دکل ها، یراق آلات خط، مقره ها و تجهیزات پست استفاده شد.
    انتظار می رود که این دوربین در اواخر سال 2000 وارد بازار فروش گردد. استفاده از این دوربین جدید آسان، اقتصادی و مناسب می باشد زیرا از این دوربین می توان هم در روز و هم در شب از روی زمین و یا هوا بوسیله هلیکوپتر بطور مؤثر استفاده نمود. مکانیزم عملکرد این طرح در شکل (1) آمده است. این طرح از دو واحد تصویرگر تشکیل شده است. تصویرگر نمایان که تصاویر مربوط به تجهیزاتی که پدیده کرونا در آنها رخ می دهد را برداشته و این تصاویر قابل رویت می باشند. تصویرگر غیرنمایان تصاویر غیرقابل مشاهده کرونا را تصویربرداری می کند. این تصاویر با هم ترکیب می شوند و به کمک پروسه پردازش طیفی تصویر کرونا برروی تصویر تجهیزات خط انتقال منطبق و بدین وسیله محل تخلیه کرونا مشخص می گردد.
    در این دوربین از یک فیلتر جهت بلوکه کردن تشعشعات خورشیدی استفاده شده است تا امکان تصویر گری در روز روشن به راحتی فراهم گردد.

    شکل (1) : نحوه عملکرد دوربین DayCor

    منبع : موسسه EPRI
    شرکت Ofil  - سایت خبری Daycor

     


     

    رونمایی از سریعترین خودروی برقی جهان

     

     سریع ترین خودروی برقی جهان که ساخت شرکت دیترویت الکتریک است در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شد.

     

    سرعت این خودرو که SP:01 نام دارد می تواند به سرعت 249 کیلومتر بر ساعت برسد و صفر تا صد آن 3.7 ثانیه طول می کشد.

    توربین بادی پنجره ای

    ساخت جزیره خورشیدی شناور با قابلیت چرخش

     

    یک شرکت سوئیسی قصد دارد با طراحی و ساخت جزایر خورشیدی مصنوعی با قابلیت چرخش 220 درجه ای، از حداکثر نور خورشید برای تولید انرژی پاک و تجدید پذیر استفاده کند.

     

    شرکت انرژی Viteos SA با همکاری محققان شرکت Nolaris طرح ساخت جزایر سه گانه خورشیدی در میان دریاچه نوشاتل در غرب سوئیس را در دستور کار دارند.

    در این طرح سه جزیره مصنوعی خورشیدی بعنوان مراکز تحقیقاتی برای بررسی عملکرد و کارآیی این سیستم با استفاده از پنل‌های خورشیدی PV مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

     

    قطر هر کدام از جزایر مصنوعی 25 متر است که 100 پنل خورشیدی PV روی آنها نصب می‌شود؛ این سیستم امکان متمرکز کردن نور خورشید در دیگ‌های بخار برای استفاده در توربین های بخار و تولید الکتریسیته را دارد.

    جزایر خورشیدی با قابلیت چرخش 220 درجه ای، بهره مندی حداکثری از نور خورشید را در طول روز فراهم کرده و حدود 25 سال نیز عمر مفید دارند.

    این جزایر در فاصله 150 متری از ساحل نصب شده و لنگر سیستم نیز با بلوک‌های بتنی در عمق دریاچه ثابت می شوند؛ برق تولیدی در این سیستم نیز توسط کابل های مخصوص به ساحل منتقل می شود.

    مراحل نصب و راه اندازی جزایر مصنوعی خورشیدی تا ماه آگوست 2013 میلادی (مرداد 92) تکمیل خواهد شد.

    شرکت Viteos قصد دارد با اختصاص بودجه 108 میلیون دلاری طی یک دهه آینده، توان تولید برق را به بیش از 80 میلیون کیلووات در ساعت افزایش ده

    نخستین خودرو تمام الکتریکی فولکس

     

     

    فولکس واگن از نخستین خودرو تمام الکتریکی خود پرده برداری کرده است.

     

    فولکس "e-up" در کنفرانس سالانه مطبوعات و سرمایه گذاران در ولفسبروگ معرفی شده و قابلیت حمل چهار سرنشین را دارد. این خودرو مجهز به موتور الکتریکی 81 اسب بخاری و باتری یون لیتیوم 18.7 کیلووات ساعتی است.

    بر همین اساس، فولکس e-up قادر است تا با شارژ کامل، مسیری در حدود 150 کیلومتر را طی کند که آن را به نمونه‌ای ایده آل در میان خودرهای الکتریکی مبدل می کند.

     


    فولکس e-up به "سیستم ترکیبی شارژ" مجهز است که امکان شارژ با جریان متناوب (AC ) و یا جریان مستقیم (DC ) را فراهم می کند. از این رو، مالک خودرو می تواند در ایستگاه‌های شارژ یا هر مکان دیگری بدون در نظر گرفتن منبع نیرو یا سرعت شارژ به پر کردن ظرفیت باتری خود اقدام کند.

    این در شرایطی است که باتری فولکس e-up پس از تخلیه کامل، تنها در 30 دقیقه به میزان 80 درصد شارژ می شود.

    فولکس e-up از نظر ظاهری همانند برادر بنزینی خود بوده، اما از ویژگی‌های منحصر به فرد آن می توان به چراغ‌های منحنی مخصوص رانندگی در روز از نوع LED در سپر جلو و تغییرات ظریف دیگری که به افزایش آیرودینامیک خودرو کمک می کنند، اشاره کرد.

    فولکس e-up در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2013 حضور خواهد داشت و فروش آن از اوایل سال 2014 آغاز خواهد شد.

    تولید انرژی خورشیدی بدون سلول‌های خورشیدی!

     

     

    محققان دانشگاه میشیگان موفق به کشف یک تاثیر مغناطیسی نور شده‌اند که می‌تواند فارغ از سلولهای خورشیدی نیمه‌رسانای قدیمی به تولید انرژی خورشیدی منجر شود.

     

    محققان موفق به کشف راهی برای ساخت یک باتری نوری شده‌اند که در این فرآیند اصول قدیمی فیزیک دگرگون شده است.

    نور از اجزای الکتریسیکی و مغناطیسی برخوردار است. تاکنون دانشمندان بر این باور بودند که تاثیرات میدان مغناطیسی به قدری ضعیف هستند که می‌توان آنها را نادیده گرفت.

     

    آنچه محققان دانشگاه میشیگان دریافته‌اند این است که در شدت مناسب، هنگامی که نور در ماده‌ای سفر می‌کند که رسانای الکتریسیته نیست، میدان نور می‌تواند اثرات مغناطیسی تولید کند که 100 میلیون بار قوی‌تر از آنچه تا پیش از این تصور می‌شد، هستند. در این شرایط، اثرات مغناطیسی قادر به تولید نیرویی برابر با یک اثر قوی الکتریکی هستند.

    به گفته محققان این مساله می‌تواند به گونه جدیدی از سلول‌های خوشیدی بدون استفاده از نیمه‌رساناها منجر شود. در سلولهای خورشیدی نور وارد یک ماده شده، جذب شده و گرما تولید می‌کند. در این کشف تلاش شده تا حرارت کمتری ایجاد شده و در عوض جذب شدن نور، انرژی در گشتاور مغناطیسی ذخیره شود.

    در اصلاح سنتی نوری، میدان مغناطیسی نور باعث تفکیک بارها یا جداسازی بارهای مثبت و منفی در ماده می‌شود. این فرآیند منجر به تولید یک ولتاژ می‌شود. این اثر مغناطیسی پیش از این تنها در مواد بلوری که از یک تقارن خاص برخوردار بودند دیده شده بود.

    دانشمندان دریافتند که میدان مغناطیسی نور همچنین می‌تواند تحت شرایط درست و در سایر مواد، یکسوسازی نوری ایجاد کند.

    این روش جدید می‌تواند به تولید انرژی خورشیدی ارزانتر بینجامد. دانشمندان پیش‌بینی کرده‌اند که با مواد پیشرفته می‌توانند به راندمان 10 درصد در تبدیل انرژی خورشیدی به انرژی قابل استفاده دست یابند. این میزان با سلولهای خورشیدی درجه تجاری برابر است.

    محققان در آزمایش‌های خود در تابستان امسال بر روی جمع‌آوری این انرژی با نور لیزر و سپس با نور خورشید کار خواهند کرد.

    پایه های روشنایی ترکیبی خورشیدی و بادی

     طرح بسیار جالب از پایه های روشنایی هیبرید که با نصب سلولهای خورشیدی در بالای براکت لامپ وتعبیه توربین بادی از نوع روتور قائم در قسمت میانی پایه وبا استفاده از لامپهای led میتوان از نور حاصل استفاده نمود.

    فن آوری جدید در تشخیص کرونای خطوط انتقال در روز روشن

     پدیده کرونا ممکن است در اثر بوجود آمدن خطا در خطوط انتقال و یا اشکالات فنی در مقره ها و یا یراق آلات خط و پست رخ دهد. حداقل مشکل ایجاد شده توسط کرونا نویز شنیداری و اختلالات رادیویی است که منجر به نارضایتی شهروندان می گردد. تاکنون مشکل اساسی این بوده است که منابع کرونا را چگونه می توان بصورت دقیق و کار آمد تشخیص داد. روشهای تشخیص بوسیله نویز شنیداری و اختلالات رادیویی اغلب جهت تشخیص کرونا مورد استفاده قرار گرفته اند ولی این روشها قادر به تشخیص محل دقیق وقوع پدیده کرونا نمی باشند. جهت بدست آوردن اطلاعات بیشتر درباره پدیده کرونا مانند منبع، نوع و دامنه آن، شرکت های برق ناچار ب انجام این کار در شب می باشند زیرا دستگاههای موجود برای این منظور در تاریکی قادر به تشخیص کرونا هستند. این عملیات مشکل، گران و غیر مؤثر می باشد.

    شبکه فیبرنوری ۱۰۰ گیگابیتی در کانادا پیاده سازی می شود

     اینترنت از سرعت کیلوبیت بر ثانیه آغاز شد و حالا در کشورهای مختلف دنیا اینترنت چند مگابیتی یک چیز کاملا معمول به حساب می آید. طی یکی دو سال گذشته شاهد شروع ارایه اینترنت یک گیگابیتی هم در بعضی کشورها بوده ایم. اما قرار نیست که سرعت به همینجا محدود شود. 

    شرکت شاو و آلکاتل قصد دارد یک شبکه فیبرنوری درون شهری با سرعت ۱۰۰ گیگابیت در ثانیه در کانادا راه اندازی کند. پس از طی مراحل اولیه و آزمایش های موفقیت آمیز، حالا تصمیم گرفته شده که این پروژه پیاده سازی شود. 

    این پهنای باند، شبکه جدید را قادر می سازد که ۱۳۳ میلیون تماس صوتی یا ۴۴۰ هزار کانال تلویزیونی اچ دی را همزمان منتقل کند. برای انتقال همزمان ۴۴ دیسک کامل بلو-ری در این شبکه شما فقط به یک ثانیه زمان نیاز دارید! 

    آنها می گویند که در خواست برای سرعت های بالا و بالاتر اینترنت، روز به روز بیشتر می شود و با پیاده سازی این شبکه فیبر نوری که ۱۰ برابر سریع تر شبکه فعلی است، آنها می توانند یک نسل جدید از اینترنت را به کاربران ارایه دهند.

    اب متر

     آب متر دستگاهی است دیجیتالی که به شیر آب وصل میشود و گزارش دقیقی از مصرف به شما می دهد. چیزی که این دستگاه را از دستگاه های مشابهش متمایز میکند تبدیل لیتر مصرفی به هزینه ی واقعی است و رقمی که نمایش داده می شود همان صورت حساب شماست. از آنجایی که بسیاری از ما فکر خالی شدن منابع آب نیستیم لااقل سعی میکنیم جیبمان زیاد خالی نشود و صرفه جویی اجباری می شود. این دستگاه توسط یونگ سوک کیم(Young-Suk Kim) طراحی شده است.

     
    صرفه جویی در آب , طراحی داخلی شیر آب شیر آب دیجیتالی 
     

    استفاده از احتراق داخلی برای ساخت ترانزیستورهای نازک‌پوسته

    مخلوطی قابل اشتعال از فلز و اکسیژن می‌تواند گشاینده‌ی راهی به سوی الکترونیک انعطاف‌پذیرتر باشد.به گزارش خبرگزاری الکترونیوز و به نقل از IEEE Spectrum، گروهی از پژوهش‌گران توانسته‌اند راه‌حلی شیمیایی را توسعه دهند که در آن از گرمای داخلی اتم‌های فلز و اکسیژن برای آمیختن آن‌ها استفاده می‌شود و پوسته‌هایی با خاصیت نیمه‌رسانایی، در دمای پایین شکل پیدا می‌کنند. این راه‌کار می‌تواند راه را برای نسل بعدی الکترونیک نازک‌پوسته و انعطاف‌پذیر به شکل ارزان، هموار کند.

    نمایشگر لمسی جدیدی که از فشار انگشت برق می گیرد!

     

    دانشمندان کره ای با استفاده از فناوری نانو روشی را یافته اند که صفحات نمایشگرهای لمسی می توانند فشار انگشت را به انرژی الکتریکی تبدیل کنند.
    به گزارش سرویس علم و فن آوری پایگاه اطلاع رسانی صبا به نقل از خبرگزاری مهر، استفاده از نمایشگرهای لمسی در لپ تاپ، تلفنهای همراه هوشمند، پخش کننده های MP3 و لوح- رایانه های نسل جدید رواج گرفته است در این راستا نمایشگرهای لمسی چه از نظر طراحی و چه از نظر ادغام با عملکردهای دیگر درحال تکامل هستند.
    در این میان، گروهی از پژوهشگران دانشگاه "سانگ کیونکوان" با همکاری شرکت سامسونگ در حال توسعه نمایشگرهای لمسی هستند که می توانند انرژی حاصل از فشار انگشت را به انرژی الکتریکی تبدیل کنند.
    این محققان موفق شدند روی یک غشای پلاستیکی، الکترودهای شفاف و انعطاف پذیر را چاپ کنند و این نمایشگر لمسی جدید را بسازند.
    تولید انرژی الکتریکی در این نمایشگر به خاطر "اثر فیزیوالکتریک" به دست می آید در روش "اثر فیزیوالکتریک" از خاصیت ماده ای استفاده می شود که اگر تحت یک فشار مکانیکی قرار گیرد توانایی ساخت پتانسیل الکتریکی را دارد.
    درحال حاضر از این اثر در کاربردهای دیگر نیز استفاده می شود که معروفترین آنها دستگاههایی است که انرژی حاصل از لرزش قدمها بر روی پیاده رو و یا حرکت خودروها بر روی خیابان را به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند.
    براساس گزارش تکنولوژی ریویو، در نمایشگر لمسی جدید سامسونگ از نانولوله های یک ماده فیزیوالکتریک که همانند یک ساندویچ بین الکترودهای از جنس گرافن با رسانایی بالا و ورقه های پلاستیک انعطاف پذیر پوشیده است استفاده می شود.
    این ترکیب می تواند فشار حاصل از لمس را به انرژی الکتریکی تبدیل کند.
    این دانشمندان امیدوارند ظرف 4- 5 سال آینده از این نمایشگرهای لمسی جدید با قابلیت تولید انرژی در صنایع محصولات الکترونیکی مصرفی استفاده کنند.

    ليست صفحات

    تعداد صفحات : 2
    صفحه قبل 1 2 صفحه بعد
    تبلیغات
    نویسندگان
    ورود کاربران
    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    آخرین نظرات کاربران
    paria - من نمیتونم دانلود کنم کتاب عایقو
    پاسخ: درود گرامی لینک دانلود بازیابی شد - 1394/10/11/t3tekn
    ابراهیم -

    اگه ميشه برای منم يكم اطلاعات درباره موتور شراگ همراه با عكسش ميخواسنم براي پروژه ممنون ميشم خواهشن بفرستين خيلي ضروريه

     

    - 1394/8/28/t3tekn
    mohsen - عالی میشه اگه محبت کنید برام ایمیل کنید - 1393/10/17/t3tekn
    رضا - سلام جناب مهندس خیلی برام جالب بود . اگر براتون مقدور بود باز هم از این نمونه آزمایش ها رو بزارید در صورت بودن فیلم و عکس واقعا ممنون میشم با تشکر از شما به خاطر وقتی که گذاشتید - 1393/9/23/t3tekn
    رضا - سلام جناب مهندس خیلی برام جابل بود . اگر براتون مقدور بود باز هم از این نمونه آزمایش ها رو بزارید در صورت بودن فیلم و عکس واقعا ممنون میشم با تشکر از شما به خاطر وقتی که گذاشتید - 1393/9/23/t3tekn
    mohamad - hi - 1393/9/12/t3tekn
    reza - ججهت تعمیرات این نوع موتور ما به شما خدمات میدهیم
    - 1393/8/8/t3tekn
    بامداد کریمی - سپاسگزارم موید باشین. - 1393/8/3/t3tekn
    حسین - دوست عزیز ای‌کاش منبع مطالبت رو هم می گذاشتی. به هر حال موفق باشی
    پاسخ: در ارسال های اینده منبع هم گذارده خواهد .سرافراز باشید. - 1393/5/25/t3tekn
    همايون -

    سلام اگه ميشه يكم اطلاعات درباره موتور شراگ همراه با عكسش ميخواسنم براي پروژه ممنون ميشم خواهشن بفرستين خيلي ضروريه

    - 1393/1/30/t3tekn
    عنوان آگهی شما

    قرار دادن بنر درسایت. ماهینه فقط 2 هزار تومان

    به الکتروتکنیک-برق صنعتی امتیاز دهید