تبلیغات در سایت ما

الکتروتکنیک-برق صنعتی

پشتيباني آنلاين
پشتيباني آنلاين
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 248
  • کل نظرات : 21
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 11
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 12
  • بازدید دیروز : 18
  • ورودی امروز گوگل : 1
  • ورودی گوگل دیروز : 2
  • آي پي امروز : 4
  • آي پي ديروز : 6
  • بازدید هفته : 92
  • بازدید ماه : 501
  • بازدید سال : 1757
  • بازدید کلی : 38614
  • اطلاعات شما
  • آی پی : 3.237.5.1
  • مرورگر :
  • سیستم عامل :
  • امروز :
  • درباره ما
    خبرنامه
    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



    امکانات جانبی

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 12
    بازدید دیروز : 18
    بازدید هفته : 92
    بازدید ماه : 501
    بازدید کل : 38614
    تعداد مطالب : 248
    تعداد نظرات : 21
    تعداد آنلاین : 1

    Alternative content


    بانک خازنی چیست ؟

     

     

    بانک خازنی چیست و چرا از بانک خازنی در بعضی اماکن ها استفاده می شود شاید شنیده باشید که با گذاشتن بانک خازنی در کنار تابلو برق مصرف برق آن مجموعه کاهش پیدا میکند!

    در این آموزش به بانک خازنی میپردازیم و خواهیم گفت بانک خازنی چیست و درک درستی از نحوه عملکرد بانک خازنی را در مدار را یاد خواهیم گرفت.

     

    کلید حرارتی چیست ؟

    کلید حرارتی چیست ؟

     

    کلید های حرارتی یا به عبارت دیگر کلید های محافظ موتور که در اصطلاح تخصصی به کلید های MPCB نیز معروف هستند

    از جمله کلید هایی هستند که قابل قطع زیر بار هستند و برای روشن و خاموش کردن الکترو موتور های سه فاز مورد استفاده قرار میگیرد حالا به بیان ساده گفتیم که کلید حرارتی چیست حالا به عملکرد کلید حرارتی می پردازیم.

     

     

    به ادامه مطلب بروید

    ترموستات Thermostat

    ترموستات Thermostat

    تعريف ترموستات

    كنترل كننده الكتريكي خودكار است براي تنظيم دما در فضاي بسته، معمولاً آن را به دستگاه هاي گرم يا سرد ساز متصل مي كنند; تا با قطع و وصل دستگاه، آن فضا را در دماي تنظيم شده ثابت نگه دارد. هنگامي كه دما به نقطه تنظيم برسد، ترموستات مدار برقي دستگاه را قطع مي كند و وقتي دما 3 الي 5 درجه از نقطه تنظيم پايين تر رود، دوباره مدار را وصل مي كند و دستگاه روشن مي شود.

    لازم به ذكر است، فاصله قطع و وصل ترموستات تكبان بنا به سفارش مشتري بين 1 الي 10 درجه قابل تنظيم مي باشد.

     

    موارد كاربرد ترموستات

    به طور كلي ترموستات براي تنظيم درجه حرارت مايعات، گازها و جامدات در دستگاههاي گرم يا سردساز در بخشهاي مختلف زير مورد استفاده قرار مي گيرد.:

     صنعتي : اعم از گلخانه ها،گرم خانه،كوره،ديگ هاي بخار و اتوكلاوها و …

    ساختمان :

    در بخش تاسيسات اعم از شوفا‍‍‍ژ خانه هاي مركزي و كنترل دما در سيستم هاي هواساز، چيلر و فن كوئل و…

     لوازم خانگي :

    در لباسشويي، ظرفشويي، سرخ كننده ها، سماور برقي، فرهاي برقي، آبگرمكن برقي و گازي و …

    انواع ترموستات

    ترموستات الكترومكانيكي:

    اين نوع ترموستات با استفاده از فرمان حسگر حرارتي توسط يك سري رابط مكانيكي به ميكروسوئيچ، سبب قطع و وصل مدار الكتريكي مي شود محصول اين نوع تكنولوژي داراي 

    آشنایی با تجهیزات درون پست های برق

    آشنایی با تجهیزات درون پست های برق

     

     

    CT))
    چون جریان خطوط زیاد می باشد و نمی توان مستقیما آن را اندازه گرفت با استفاده ازاین دستگاه از جریان نمونه برداری میکنند.این دستگاه به صورت سری در مدار قرار می گیرد.همچنین برای ایزوله شدن شبکه های فشار قوی از سیتم های اندازه گیری و حفاظت از این وسیله استفاده می شود.

    چگونگی اتصال مستقیم صفحه خورشیدی به شبکه

     

    سلام

    در مطلب قبلی سوالی مطرح شد راجع به اینکه چگونه می شود انرژی تولید شده توسط صفحات خورشیدی را به شبکه متصل نمود؟

    همانطور که شما دوستان می دانید و در مطالب قبلی توضیح داده شد انرژی الکتریکی ناشی از صفحات خورشیدی دارای ماهیتی DC است و برای اینکه آن را به شبکه برق متصل نمود باید ماهیت آن عوض شود. ماهیت برق استفاده شده در شبکه AC است و برای تبدیل DC به AC از اینورتر باید استفاده شود. این دستگاه برق DC تولید شده توسط پانل ها را به جریان متناوب تبدیل می کند. این نوع از اینورترها به دو نوع متصل و مستقل از شبکه برق تقسیم می گردد. این اینورترها حتما باید از الگوریتم تعقیب نقطه بیشینه توان (MPPT) برای افزایش قابل توجه تولید برق در شرایط معمولی و همچنین شرایط ابری استفاده کنند.

    برای دوستانی که واژه MPPT را نمیدانند عرض کنم که

        ماکزیمم نقطه توان(MPP):

    در صفحات خورشیدي موضوعی که مطرح می شود، مفهوم مدیریت توان براي ردیابی بیشترین توان ممکن از سلول خورشیدي (Maximum Power Point) است. وقتی مقاومت بار بر روي سلول خورشیدي را به صورت مداوم از صفر (اتصال کوتاه) تا یک مقدار بسیارزیاد (اتصال باز) افزایش می دهیم، بیشترین توان خروجی (MPP) بدست می آید. 

    MPP نقطه ای است که بیشترین V*I می باشد و بیشترین توان را از سلول خورشیدي تحویل می دهد. این عملیات توسط یک حلقه کنترلی که به صورت متناوب توان ورودي را با توان حالت قبل آن مقایسه کرده و بیشترین توان را در خروجی تحویل می دهد، کنترل می شود که  (MPPT(Maximum Power Point Tracking خوانده می شود.

    شکل زیر جریان خروجی و توان خروجی یک پنل فتوولتائیک را بصورت تابعی از ولتاژ به ازاء یک تابش معین نشان می دهد.

    مشخصه MPPT

     

    برای اتصال به شبکه از اینورترهای متصل به شبکه استفاده می کنند اما اینورترها معایبی دارند: 1- بالابودن هزینه های نصب 2- عدم پایداری شبکه 3- عدم پایداری دیگر صفحات خورشیدی اگر یکی از صفحات دچار خطا شد و از سیستم خارج شد.

    بنابراین به نظر شما چگونه می شود این معایب را حذف کرد و سیستمی خوب برای تولید انرژی الکتریکی داشته باشیم.

    با نظرات سازنده و خوب شما ما پیشرفت می کنیم و مطالب ارزنده تری در اختیار شما دوستان قرار می دهیم.

     

    10 كمپاني برتر در عرصه الكترونيك دنيا





    الكترونيك يكي از رسته هاي به شدن در حال توسعه ي قرن كنوني هست. تعداد زادي از كمپاني ها در سرار جهان با هم در حال رقابت هستند. محققان در اين كمپاني ها شبانه روز سخت كار مي كنند تا ابزار مفيد و منحصر به فردي بسازند كه زندگي مشتريان را راحت تر و لذت بخش تر كند. در دها هاي اخير فن آوري اطلاعات پيشترفته در دستان و آغوش غول هاي تكنولوژي هست. در حال حاضر آن ها هر ماه ابزار جديد و بروز شده رو عرضه مي كنند تا خواسته هاي مشتريان و طرفدارانشان را برآورده كنند. با توجه به اختراعات نو آورانه و محبوبيت و طرفداران 10 كمپاني الكترونيكي دنيا در سال 2013 لسيت شده اند.




    10.OUYA

    اين شركت در ليست برقي ها در قسمت طرفداران بازي با توليد كنسول هاي بازي ارزان قيمتش كه براي همه در دسترس هست. در شبكه هاي اجتماعي خيلي محبوبيت دارن.در فيس بوك 75000 تا لايك دريافت كرده كه نشان ميدهد اين كمپاني طرفداران كلاني در سرتا سر دنيا دارد. به خاطر اين محبوبيت ما اين شركت را در رده دهم ليست بزرگترين شركت هاي الكترونيكي دنيا در سال 2013 قرار داديم.


    9.MAKERBOT

    اين شركت به تازه گي اسليك رپليكيتور 2 و همچنين پرينتر سه بعدي رو عرصه كرده و به مرحله جديدي رسانده. بهترين چير اين پرينتر اين است كه به راحتي يك طرح سه بعدي در روي كاغذ را در واقعيت ميسازد.با ورود به ماه ژانويه اون ها رپليكيتور دو ايكس رو ساختند كه قادر بود اجسام سه بعدي را با چند ماده و رنگ هاي مختلف بسازد.


    8.NINTENDO

    اين شركت شروع به ساخت بازي كرد و حالا كار ساخت كنسول هاي بازي رو پيش مي برد و ارتقا ميدهد.دبليو.آي.آي.يو حالا دو صفحه نمايشگر شده( دو صفخه نمايشگر پويا).و همچنين چيزهايي رو كه در تلويزيون هوشمند اتفاق مي افتد كنتزل مي كند. اجازه بديد ما بيشتر در مورد اختراعات نو آورانه اميدوار باشيم.


    7.BEATS ELECTRONIC

    اين شركت توسط دي جي دكتر در، در ساخت تجهيزات شنيداري به تنهايي بسيار موفق است. امپراتوري آن در سراسر دنيا 50 درصد از بيليون دلار بازار را توسط دي جي دكتر در، به خود اختصاص داده است.و تكنولوژي ساختش را در كامپيوتر ها و تلفن ها نيز تعبيه كرده. كمپاني در خال خاضر خودش را به مرحله جديدي رسانده. اين هفتمين كمپاني الكترونيكي بزرگ دنياست در سال 2013 هست به اين دليل كه بهترين محصولات الكترونيكي را توليد مي كند.


    6.GOOGLE

    گوگل اولين شركتي هست كه اون تبلت هاي هفت اينچي را ارتقا بخشيد تا بتونند فوق العاده شوند.اونا كساني هستند كه سعي مي كنند به اپل ضربه بزنند و براي اين كار يك تيم با ديگر شريك هاي خود اندرويد تشكيل دادند.به تازگي نكسوز هفت رو ساختند. اين يك تبلت فوقالعاده هست كه داراي پروسسور چهار هسته اي و قابليت تطبيق پذيزي با كيندل و آيپد.


    5.NIKE

    برند مشهور ابزار ورزشي و دستگاه ها نايك هست. اونا شناخته شده ترين ادوات بدنسازي را دارند. اونا بهترين دستگاه هاي الكترونيكي را براي حفظ تناسب اندام دارند. آن ها به تازگي نوار هاي سوخت را توليد كردند. اين فقط يه دستبند كوچك هست ولي ويژگي كه دارد كوچك نيست. دستبند هاي سوخت قدم هاي شما را اندازه مي گيرند و به شما نشان مي دهند چند كالري در فعاليت خود سوزانده ايد.


    4.MICROSOFT

    مايكروسافت مشهورترين كمپاني دنياست كه در ضمينه ويندوز هاي سيستم عامل ها قابل تحصين هست. آن ها مجبورند كه با موتور هاي جستو جو گر شناخته شده دنيا رقابت كنند. وقتي به نظر رسيد كه موتو جست و جوي آن ها 
    bing
    نمي توانست به خوبي گوگل كار كند آن ها وارد دنياي اسمارت فن ها شدند (تلفن هاي هوشمند). ويندوز فن هاي اون ها الان پر طرفدار هستند. علاوه بر اين مايكروسافت بيشتر در ضمينه سرگرمي هاي خانگي هست. عرضه برنامه عينك هاي هوشمند يكي از موفقيت هاي كلان بود.


    3.ROCO

    شركتي هست كه باعث تكامل تلويزيون ها مي شود.ركو اولين ست باكسش رو كه شامل بيشتر از 700 كانال براي لذت بردن بيشتر مخاطبان به شيوه بهتر مي شد را عرضه كرد. اسمارت باكس ها (جهبه هاي هوشمند) پا به پاي اسمارت تي وي هاي (تلويزيون هاي هوشمند) اپل فروخته مي شوند. اين بازي تغيير كرد وقتي كه دانگل تلويزيون ها عرضه شدند.ديگر به جعبه نيازي نيست فقط دانگل را به نلويزيون خود متصل كنيد و از هزاران كانال لذت ببريد بودن هيچ جعبه يا شارژر يا كابل و سيم.و همچنين زمان پخش سيصد كانل كه با صداي فرد قابل انجام هست.


    2.SAMSUNG

    هيچ رقيبي نيست كه بتواند در اضافه كردن مشخصات نوآورانه در ابزارت اكترونيكي از قبل ساخته شده در برابر سامسونگ بايستد.در سال گذشته كمپاني در عرصه تلويزيون هاي هوشمند و تلفن هاي هوشمند اسم در كرد. قبل از عرضه تلويزيون هوشمند سامسونگ، تلويزيون هاي هوشمند ، خيلي هوشمند نبودند. آن ها اشاره گر و كنترل هوشمند صدا را به تلويزيون هاشون اضافه كردند.و به علاوه عرضه تلفن هاي هوشمند سري گلگسي در دنيا همچنين يك موفقيت عظيم براي كمپاني بود. ارتباط چند كاربره و مكث هوشمند (ره گيري چشم كاربر) و گوگل تاك در واقع بهترين نرم افزارهاي افزودني (آپليكيشن) تلفن هاي هوشمند بودند.


    1.APPLE

    اپل در عرصه رهبري علم ديجيتال پا را يك گام فراتر گذاشته است. اپل طرفدارانش را در سراسر دنيا به دليل توسعه پايداري و سيستم عامل رايگان ويرا. اپل ابزار هايي را ميسازد كه هر كدام مي توانند به آن ويندوز متكي باشند (ويرا).در سال گذشته چيزي كه باعث شد آپل گوي سبقت را بربايد عرضه بهترين تلفن در تاريخ بود و هر چه بيشتر كمپاني موفقيتش را جشن مي گرفت در عرض تنها سه روز پنج ميليون آيفون پنج در سرتاسر دنيا فروخته شد. كمپاني مجبور به جمع كردن پيكسل هاي خيلي زياد صفحه نمايش از حافظه شد زماني كه اپل تصميم گرفت صفحه نمايش تنظيم شونده با شبكه چشم رو به لپ تاپ مك بوك پرو اضافه كند.قطعآ اپل آن را در ميان تمام شركت هاي الكتروميكي ساخته است.

    سخت ترین رشته های مهندسی

    دانشگاه کلمبیا آمریکا توی آخرین تحقیقش که پایان سال2011منتشر شد سخت ترین رشته ها رو معرفی کرد که اسم رشتمون جز 5رشته ی سخت نبود

    چکیده ی این تحقیق به شرح زیر است
    طبق آخرین تحقیقات ما در79کشور دنیا (از جمله ایران)که در 18ماه انجام شد سخت ترین رشته های مهندسی به ترتیب زیر است:
    1-مهندسی برق شاخه ی مخابرات: به دلیل محاسبات سنگین ریاضی و غیر کاربردی بودن آن.
    2-مهندسی مکانیک شاخه ی سیالات: به دلیل سخت بودن شرایط آموزشی رشته
    3-مهندسی برق شاخه ی الکترونیک:به دلیل محاسبات سنگین ریاضی
    4-رشته ی ریاضی: به دلیل طولانی بودن فرایند به پایان رساندن این رشته ومحاسبات بسیار زیاد آن.
    5-رشته ی مهندسی پزشکی:به دلیل استفاده از ابزارالات مختلف و سخت بودن شرایط درسی
    لازم به ذکر است مهندسی برق شاخه ی قدرت در رتبه هشتم قرار داشت
    این دانشگاه در پایان این تحقیق بهترین رشته را از نظر فرصت شغلی، مهندسی برق شاخه ی قدرت اعلام کرد.

    هيدرواسكن

    هيدرواسكن

    هيدرواسكن

    هيدرواسكن سيستم مونيتورينگ پيشرفته، كامل، دقيق و جامعي است كه براي تشخيص شرايط داخلي هيدروژنراتورهاي تحت تنشهاي كاري ساخته شده است. ساير سيستمها فقط 2 تا 15 درصد استاتور را نمايش مي دهند در حاليكه هيدرواسكن تمام استاتور را پيوسته نشان مي دهد. 

    تشخيص دقيق و پيوسته خرابي و عيب دستگاه بصورت پراكنده و يا بصورت دقيق، باعث سهولت در پيش بيني درست هزينه نگهداري و در نتيجه بهينه سازي هزينه نگهداري و عملكرد اقتصادي مي شود. 

    مكان يابي تخليه جزيي هيدرواسكن به طور دقيق، اندازه و موقعيت تخليه جزيي را نه تنها در انتها بلكه در هر جايي از سيم پيچي كه باشد تشخيص ميدهد. با آشكار نمودن موقعيت و درجه خرابي درسراسر استاتور، اطلاعات PDL امكان تعميرمحل خرابي راجهت بهينه نمودن عملكرد سيم پيچي فراهم مي نمايد.

    در هنگام صاعقه چه بايد كرد؟

    در اثر برخورد ذرات آب یک جبهه هوای گرم به ذرات یخ یک جبهه هوای سرد ، الکتریسته ساکن بوجود می آید که نسبت به زمین دارای بارالکتریکی منفی بوده و در صورتی که فاصله منبع جریان الکتریکی نسبتاً‌نزدیک به سطح زمین باشد ، صاعقه بروز می کند . در رعد و برقهای شدید معمولاً‌بیشترین تخلیه الکتریکی صورت می گیرد .
    رعد و برق قادر است صدماتی جدی وارد آورد، می‎تواند به راحتی انسان و یا حیوان را از پای درآورد، زیرا از جریان الکتریکی بسیار بالایی برخوردار است که مدت آن کم بوده ولی قدرت آن زیاد است.


    براساس مطالعات و بررسی‎های به عمل آمده توسط متخصصین امر تعداد رعد و برق در هر لحظه در سراسر دنیا بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ بار می‎باشد. به عبارت دیگر حدود ۶۰۰۰ جرقه الکتریکی در هر دقیقه در دنیا زده می‎شود. شدت جریان الکتریکی در رعد و برق ممکن است بین ۱۰۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ آمپر باشد (درحالی که حداکثر شدت جریان قابل تحمل معمولاً ازچند صد آمپر تجاوز نمی‎کند).

    تفاوت ICS با ICU

    مطابق استاندارد 2-60947 ، جریان نامی قطع اتصال کوتاه (ICS:Rated service short circuit breaking capacity) ،بیشترین مقدار جریان اتصال کوتاهی است که کلید توانائی قطع در شرایط اتصال کوتاه را دارد (در حالت سرویس).

     

    جریان نامی قطع اتصال کوتاه (ICU:Rated ultimate short circuit breaking capacity) ،بیشترین مقدار جریان اتصال کوتاهی است که کلید توانائی قطع در شرایط اتصال کوتاه را دارد (در حالت نهائی).

    جریان نامی قطع اتصال کوتاه نهائی جریانی است که کلید تنها یکبار بدون اینکه آسیبی ببیند قادر به قطع آن میباشد و برای دفعات بعدی نیاز به تعمیر و یا تعویض دارد اما جریان نامی قطع اتصال کوتاه سرویس جریانی است که کلید به دفعات قادر به قطع آن است بدون اینکه آسیبی ببیند و یا نیاز به تعویض آن باشد. در واقع هر دو جریان جریان قطع اتصال کوتاه هستند اما یکی در حالت سرویس و دیگری در نهایت مقدار جریان اتصال کوتاه میباشد..

    بطور کلی ICS

    توربو شارژر


    یکی از مطمئن ترین راهها برای افزایش توان موتور ها، افزایش مقدار هوا و سوختی است که در سیلندرآنها می سوزد.برای این منظور افزودن تعداد سیلندرها یا بزرگ کردن هر یک از سیلندرها یکی از روش هاست اما در بعضی مواقع امکان این کار وجود ندارد. یک راه برای افزایش قدرت موتور که ساده تر و با صرفه تر نیز هست استفاده از توربو شارژردر موتوراست که بدون نیاز به تغییر در حجم و وزن موتورتوان آن را افزایش می دهد.درخودروهای پر سرعت مسابقه ای و سوپر اسپرت حتی خودروهای خانوادگی و سدان های پر قدرت نیز برای افزایش توان موتور از توربوشارژر استفاده می شود.

    ساختار توربو شارژر:

    یک توربو شارژر از 2 قسمت اصلی تشکیل شده است: توربین و کمپرسور(که توسط یک شفت به هم متصل اند).برای آشنایی با توربو شارژر، ابتدا باید واژه سوپر شارژر را تعریف کرد.سوپر شارژر یعنی تغذیه موتور با هوای از پیش کمپرس شده.یعنی هوای محیط مکیده و کمپرس شده و سپس به موتور فرستاده می شود.کمپرسور به طرق مختلفی به حرکت در می آیداز جمله از طریق چرخ دنده که در این حالت سوپرشارژر مکانیکی نامیده می شود. روش دیگر به حرکت در آوردن کمپرسور استفاده از انرژی ذخیره شده در گازهای اگزوز حاصل از احتراق در موتور است که در این حالت به آن توربو شارژر می گویند.

    پس توربو شارژر در حقیقت توربینی است که بوسیله گازهای اگزوز به حرکت در آمده و یک کمپرسور گریز از مرکز را که توسط یک شفت به آن وصل شده است را می چرخاند.کمپرسور نیز هوا را از مرکز تیغه هایش به داخل کشیده و توسط پره های خود، در حین چرخش به بیرون پرتاب می کند.کمپرسور معمولا بین صافی و منیفولد هوای ورودی به موتور قراردارد.در حالی که توربین بین منیفولد هوای خروجی وانباره اگزوز قرار می گیرد.تمامی گازهای خروجی موتور (گازهای اگزوز) از محفظه توربین می گذرد و انبساط این گازهای تحت فشار بر پره های توربین عمل می کند و موجب حرکت دورانی آنها می شود. این گازها پس از گذشتن از توربین وارد اتمسفر می شوند.توربین صدای حاصل از گازهای اگزوز را نیز خفه می کند و به این ترتیب در اکثر موارد نیازی به استفاده از انباره اگزوز نیست. 

    به طور معمول توربو شارژها فشار هوا را به اندازه 6 تا 8psi فشرده تر می کنند.از آنجا که فشار معمولی اتمسفر 14.7 psi در سطح دریاست با این روش حدودا 50 درصد بیشتر هوا وارد موتور خواهد شد و افزایش بازدهی واقعی نیز بین 30تا 40 درصد است.

    یکی از مزایای توربو شارژرها کمکی است که در ارتفاعات و مناطق مرتفع به موتور می کنند.موتورهای معمولی در ارتفاعات دچار کاهش شدید قدرت می شوند. زیرا برای هر مکش پیستون جرم کمتری از هوا را به داخل سیلندر می کشد و حتی در صورت افزایش مقدار سوخت پاشیدهشده به داخل سیلندر نیز به علت فقدان اکسیژن کافی ، احتراق کامل صورت نمی گیرد.بنابراین مساله رقیق بودن هوا موجب کم شدن قدرت موتور در این نقاط می شود که توربو شارژرها با کمپرس کردن و افزایش جرم هوای ورودی به موتور، این نقیصه را جبران می کنند

    چگونه یک مقاله و مجله ISI ارزیابی می شود؟

     چگونه یک مقاله و مجله ISI ارزیابی می شود؟

     


    برای اینکه بتوانید یک مقاله بنویسید، لازم است در این زمینه اطلاعاتی داشته باشید. اگر این مقاله را برای مؤسسه اطلاعات علمی ISI می نویسید، احتمالاً برایتان مهم است که بدانید این مقاله ها چگونه ارزیابی می شود.

    ارزیابی کنندگان ISI در حدود 2000 عنوان جدید را سالانه مورد ارزیابی قرار داده و تنها 10 تا 12 درصد از مجله های علمی ارزیابی شده، انتخاب می شوند. هر مجله علمی قبل از انتخاب شدن و فهرست شدن در ISI یکسری مراحل ارزیابی را پشت سر می گذارند.

    از جمله عوامل مورد ارزیابی و رعایت استانداردهای بانک اطلاعاتی ISI، کمیته علمی منتخب مجله، تنوع بین المللی مقاله های چاپ شده درآن، نشر به موقع مجله و جایگاه نشر آن می باشد. 

    www.power4u.blogfa.com

     

    گرایش‌های مقطع کارشناسی برق در ایران

    پست ثابت

     مهندسی برق قسمتی از مهندسی است که به تحلیل و بهره‌برداری از پدیده‌هایی فیزیکی که به بارهای الکتریکی و جریان‌های الکتریکی و آثار آن‌ها (مانند موج الکترومغناطیسی و ...) مربوط می‌شوند می‌پردازد. محور اصلی فعالیت های مهندسی برق، تبدیل یک سیگنال به سیگنال دیگر است. که البته این سیگنال ممکن است شکل موج ولتاژ یا شکل موج جریان و یا ترکیب دیجیتالی یک بخش از اطلاعات باشد.

    در ادامه بر تشریح گرایش های مهندسی برق پرداخته شده

     

    کاربرد مدارهای فرمان در صنعت برق

     بهره برداری مطمئن و بی وقفه از تاسیسات الکتریکی و مراکز تولید نیرو و تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز تجهیزات برقی کارخانه جات صنعتی و مراکز اقتصادی تا حدود زیادی به خصوصیات و ویژگی ها و طرز عمل کلیدها و وسایل کنترل مدارها بستگی دارد.

    در مدارهای الکتریکی وسایل مختلفی به کار میرود که از مهمترین انها کنتاکتور یا کلید مغناطیسی است .استفاده از این کنتاکتور در مدارهای کنترل تنوع طراحی های مختلف را به وجود می آورد.

    برای طراحی مدارهای کنترل و کار با آنها باید وسایل تشکیل دهنده آن را به طور کامل شناخت و به اصول ساختمان و مورد استفاده این وسایل آشنا شد.  

     

    وسایلی که در مدارهای فرمان به کار میروند به این قرار است:

    1_کنتاکتور(کلید مغناطیسی)2_شستی استاپ استارت3_رله الکتریکی4_رله مغناطیسی5_لامپ های سیگنال 6-فیوزها 7_لیمیت سویچ8_کلیدهای تابع فشار 9_کلیدهای شناور10_چشم های الکتریکی(سنسورها)11_تایمر و انواع 

    لامپ های CRT

     یکی از روشهای تصویرسازی در لامپهای تکثیر کننده فوتونی ، استفاده از لامپ تصویر استلامپ تصویروسیله‌ای است که برای تصویرسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سطح اول در یک لامپ تصویر درست مانند سطح اول در یک لامپ تکثیر کننده فوتونی است. تفاوتی که هست این است که

     

     

     

     

    یکی از روشهای تصویرسازی در لامپهای تکثیر کننده فوتونی ، استفاده از لامپ تصویر استلامپ تصویروسیله‌ای است که برای تصویرسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سطح اول در یک لامپ تصویر درست مانند سطح اول در یک لامپ تکثیر کننده فوتونی است. تفاوتی که هست این است که توزیع فضایی نقشنور که از سیستم اپتیکی تحویل می‌شود، برای کاربرد بعدی حفظ می‌شود.

    فواید تلفات فوکو و هیسترزیس

      با آمدن نام تلفات همه ما فکر می کنیم که با یک پدیده مخرب روبرو هستیم, ولی در واقع اینطور نیست. این پدیده هم میتواند موجب ضرر باشد هم سود!

    بعضی اوقات سعی در کاهش و در مواقع دیگر افزایش این تلفات را داریم. در اواخر قرن نوزدهم استفاده از تلفات فوکو و هیسترزیس به عنوان منبع گرمایش القایی از طرف مهندسین مطرح شد. کوره القایی از مواردی است که نه تنها از تلفات فوکوو هیسترزیس ضرر نکرده, بلکه سود نیز برده است. کوره های القایی همانطور که از اسمشان معلوم است بر اساس القا کار می کنند, خود این امر سبب کاهش در اندازه و ابعاد این کوره ها می باشد. یکی از معایب کوره های بزرگ این است که زمان راه اندازی و یا خاموش کردن این کوره ها طولانی است.
     

    ویژگی های صنعت برق در جهان و ایران

     9- ویژگی های صنعت برق

    تقریباً در همه کشورها، ویژگی های صنعت برق آن را از سایر کالاها و خدمات متمایز می‌کند. در بسیاری از کشورها، فعالیت ها و خدمات مرتبط با برق هنوز دولتی باقی مانده است. این نقش به ویژه در کشورهای درحال توسعه چشمگیرتر است. به چند نمونه در این مورد توجه کنیم:
    ü     در ونزوئلا الزامات قانون اساسی همچنان مشارکت خارجی در فعالیتهایی نظیر الکتریسیته را محدود میکند{258}و لذا دولت همچنان درتامین الکتریسیته نقش کلیدی را ایفا میکند.
    ü          درجمهوری چک دولت در عرصه الکتریسیته نقش اصلی را دارد.{260}
    ü          در جزایر سلیمان، الکتریسیته به دست انحصارات قانونی تامین می‌شود که درمعرض هیچ نوع رقابتی قرار ندارند.{275}
    ü          در جامائیکا کنترل‌های قیمتی و یارانه ها در مورد خدماتی نظیر برق همچنان اجرا میشود.{278}
    ü          در بورکینافاسو قیمت خدمات عام المنفعه نظیر برق را دولت تنظیم می‌کند.{280}
    ü          درتوگو قیمت کالاها و خدمات با عملکردهای اقتصادی به طور آزادانه تثبیت شده است، اما قیمت برق همچنان تنظیم می‌شود.{282}
    ü          اسرائیل درمورد برق به تنظیمات قیمت دست می‌زند.{285}
    ü          در پاپوا گینهجدید بیشتر خدمات اصلی از قبیل الکتریسیته توسط انحصارات قانون دولتی فراهم میشوند.{288}
    ü     درکامرون خدماتِ به اصطلاح استراتژیک نظیر توزیع آب، برق، حمل ونقل عمومی و مخابرات همچنان مشمول محدودیت در تجارت خدمات میشوند.{300}
    ü     مؤسسات دولتی همچنان نقش مهمی در اقتصاد اندونزی به ویژه درنفت، الکتریسیته، حمل و نقل، مخابرات و فعالیت های پستی دارند.{302}
    ü     به منظور پیوستگی در عرضه برق، اطمینان درخدمات آن ،گسترش بازار الکتریسیته، پایین نگه داشتن قیمتها، دستیابی به استانداردهای کیفی بین المللی برای مصرف کنندگان، ایجاد امکان ادامه فعالیت های تحقیقاتی،کاهش خطرات زیست محیطی، ایجاد شرایط مساوی برای همه مصرف کنندگان در دستیابی به شبکه منجمله از طریق تعمیر و نگهداری و توسعه شبکه، لهستان انحصار دولتی بر شبکه انتقال برق را حفظ میکند.{307}
     
    1-9- ویژگیهای عموم

    چكيده ای در SCADA

      SCADA، مخفف Supervisory Control and Data Acquisition، به معني سيستمهاي كنترل و سرپرستي داده، امروزه به طور گسترده در صنايع مختلف از جمله صنايع نفت و گاز، پتروشيمي، و برق آبي، براي سرپرستي داده هاي صنعتي مورد استفاده قرار مي گيرد. سيستم اسكادا، امكان مونيتور كردن و كنترل پروسسهايي كه در سايتهاي دوردست قرار گرفته اند را به اپراتور        مي دهد. يك طراحي خوب سيستم اسكادا، با حذف نياز بازرسي مكرر پرسنل از سايتها، باعث صرفه جويي زيادي در وقت و هزينه مي گردد. در سالهاي اخير، اين سيستمها از نظر كاربري، قابليت گسترش، و كارايي پيشرفتهاي چشمگيري نموده و حتي براي پيچيده ترين سيستمهاي كنترلي، مانند آزمايشهاي فيزيكي، نيز گزينه اي بسيار مناسب به شمار مي روند.

    برای کامل خواندن متن به ادامه مطلب مراجعه کنید.

     

    میگر و نحوه کار با آن

     

    میگر و نحوه کار با آن

     
    وسیله ای است برای اندازه گیری مقاومتهای بسیار بزرگ ( از نظر مقدار مقاومت الکتریکی ) معمولاً 5000 مگا اهم . مانند مقاومت عایقی کابلهای قدرت و کنترل عایقی کابل در موارد اتصال زمین و غیره . مقاومتهای تا این حد زیاد در حقیقت ، مقاومت عایقی کابلها و نظایر اینها هستند .برای اندازه گیری چنین مقاومتهایی معمولاً به ولتاژ زیاد نیاز است . د ر بعضی از این نوع دستگاهها ، ولتاژ اندازه گیری به 10kv نیز می رسد ولتاژ معمول این نوع دستگاههای اندازه گیری ، بین 100 ولت تا 10 کیلو ولت است . دستگاه مگر از یک دستگاه نسبت سنج تشکیل شده است

    تکنولوژی VSAT در دسترسی بهتر به کانال های مخابراتی ماهواره ای

     

    در این مقاله سعی می شود در مورد تکنولوژی VSAT و انواع روشهای دسترسی به کانالهای مخابرات ماهواره ای و کاربرد آن در دنیای امروز بصورت مختصر بحث شود.


    متن کامل در ادامه مطلب

    ليست صفحات

    تعداد صفحات : 2
    صفحه قبل 1 2 صفحه بعد
    تبلیغات
    نویسندگان
    ورود کاربران
    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    آخرین نظرات کاربران
    paria - من نمیتونم دانلود کنم کتاب عایقو
    پاسخ: درود گرامی لینک دانلود بازیابی شد - 1394/10/11/t3tekn
    ابراهیم -

    اگه ميشه برای منم يكم اطلاعات درباره موتور شراگ همراه با عكسش ميخواسنم براي پروژه ممنون ميشم خواهشن بفرستين خيلي ضروريه

     

    - 1394/8/28/t3tekn
    mohsen - عالی میشه اگه محبت کنید برام ایمیل کنید - 1393/10/17/t3tekn
    رضا - سلام جناب مهندس خیلی برام جالب بود . اگر براتون مقدور بود باز هم از این نمونه آزمایش ها رو بزارید در صورت بودن فیلم و عکس واقعا ممنون میشم با تشکر از شما به خاطر وقتی که گذاشتید - 1393/9/23/t3tekn
    رضا - سلام جناب مهندس خیلی برام جابل بود . اگر براتون مقدور بود باز هم از این نمونه آزمایش ها رو بزارید در صورت بودن فیلم و عکس واقعا ممنون میشم با تشکر از شما به خاطر وقتی که گذاشتید - 1393/9/23/t3tekn
    mohamad - hi - 1393/9/12/t3tekn
    reza - ججهت تعمیرات این نوع موتور ما به شما خدمات میدهیم
    - 1393/8/8/t3tekn
    بامداد کریمی - سپاسگزارم موید باشین. - 1393/8/3/t3tekn
    حسین - دوست عزیز ای‌کاش منبع مطالبت رو هم می گذاشتی. به هر حال موفق باشی
    پاسخ: در ارسال های اینده منبع هم گذارده خواهد .سرافراز باشید. - 1393/5/25/t3tekn
    همايون -

    سلام اگه ميشه يكم اطلاعات درباره موتور شراگ همراه با عكسش ميخواسنم براي پروژه ممنون ميشم خواهشن بفرستين خيلي ضروريه

    - 1393/1/30/t3tekn
    عنوان آگهی شما

    قرار دادن بنر درسایت. ماهینه فقط 2 هزار تومان

    به الکتروتکنیک-برق صنعتی امتیاز دهید